• Vviiccttoorriiaa

    Riktigt dåliga förutsättningar!

    Ett steg fram, tre bak! Så känns det. I måndags skulle jag punktera två cystor Jag skulle komma hem och jag och min man skulle äntligen få börja fundera på ytterligare ett nytt IVF försök. 
    Vad hände? Cystorna punkterades och läkaren kom med beskedet att båda mina äggstockar är fyllda med endometrios och ärrvävnader. Min livmoder är så förstörd att den vuxit samman med tarmarna. Att försöka göra något åt detta kommer att kräva en mycket mer komplicerad operation. Tack och adjö, där försvann läkaren och själv blev jag på en sjuksäng med tårarna rinnandes nedför kinderna. 
    Vad innebär detta nu? Kan vi inte bli gravida alls? Inte ens med donerade ägg? Är jag HELT körd som bärare? Kommer jag ALDRIG kunna bära och föda ett barn?

    Någon som känner igen sig? Snälla, jag är desperat!

  • Svar på tråden Riktigt dåliga förutsättningar!
  • Pimpinellan

    Beklagar allt du varit med om och framförallt att du mötte ett sånt stolpskott till läkare! H*n skulle ju självklart svarat på alla dina funderingar så du hade fått veta ordentligt. Ingen av oss kan annat än spekulera och det blir ju bara gissningar. Är vården villiga att operera dig? Och i vilket syfte- att du ska må bättre eller att du ska kunna bära ett barn också? Sa läkaren ingenting?

  • Aamon

    Vet en tjej med hela buken angripen av endo där tarmar, livmoder och andra organ växt samman som tillslut fick barn via ivf. Ge inte upp hoppet!

  • Vviiccttoorriiaa
    Pimpinellan skrev 2019-02-27 15:44:38 följande:

    Beklagar allt du varit med om och framförallt att du mötte ett sånt stolpskott till läkare! H*n skulle ju självklart svarat på alla dina funderingar så du hade fått veta ordentligt. Ingen av oss kan annat än spekulera och det blir ju bara gissningar. Är vården villiga att operera dig? Och i vilket syfte- att du ska må bättre eller att du ska kunna bära ett barn också? Sa läkaren ingenting?


    Jag gillade egentligen läkaren, men sättet som det blev på. Var precis nyvaken efter operation, ensam och fick detta beskedet. Fick ingen betänketid alls utan fick bara veta att den läkaren som ordinerat op kommer att höra av sig. Men när? Jag vill veta! Under våra snart fem år som barnlösa har jag aldrig trott jag kunnat gråta mer, men nu, nu är det mer panikgråt!

    Jag vet inte om vården vill operera mig mer, mitt syfte skulle isf vara för att kunna bära ett barn. Smärtorna kan jag leva med! Har jag gjort det från 12-års ålder fram till 32 ska jag nog kunna göra det ett tag till...men jag vill bära ett barn! mitt egna barn!
  • Vviiccttoorriiaa
    Aamon skrev 2019-02-27 15:47:17 följande:

    Vet en tjej med hela buken angripen av endo där tarmar, livmoder och andra organ växt samman som tillslut fick barn via ivf. Ge inte upp hoppet!


    Tack! tack för ljuset! 
    Läkaren sa dock något om att det inte kommer gå att plocka ut några ägg vaginalt på mig, vad det nu innebär? Har redan gjort 3 IVFer som inte fungerat, samt två som vi fått avbryta. JAg hatar denna ovisshet!
  • UndrandeSökare
    Vviiccttoorriiaa skrev 2019-02-27 15:57:58 följande:
    Tack! tack för ljuset! 
    Läkaren sa dock något om att det inte kommer gå att plocka ut några ägg vaginalt på mig, vad det nu innebär? Har redan gjort 3 IVFer som inte fungerat, samt två som vi fått avbryta. JAg hatar denna ovisshet!
    Om det inte går att plocka ut ägg från dig så finns ju möjligheten med äggdonation om du vill, då får du iallafall bära barnet. Om ni är intresserade av den möjligheten så prata med vården om att ställa er i kö för det.
Svar på tråden Riktigt dåliga förutsättningar!