• alexis

Gravidsymtom

Hej!

Eftersom att jag själv letat efter denna information så länge, så tänker jag att nu när jag precis blivit gravid skall jag berätta om mina symtom. 

I normala fall innan mens: 
    - Brösten börjar ömma ca 1 vecka innan mens men försvinner nästan direkt när mensen väl kommit. Ömheten börjar även avta dagen innan mens.
    - Magen och kroppen svullnar något ungefär samma tidpunkt som bröst börjar ömma. När mensen kommer, eller någon dag efter lägger sig även svullnaden.
    - Livmodertappen brukar kännas liten och hård fram till dagen innan eller samma dag mensen kommer då den mjuknar. Den brukar vara svår att nå. Innan mens är den som en "nedstickande" spets, under mens är den ihoptryckt och mjuk. Dålig jämförelse är huvudformen på en golden retriver och en fransk bulldog. 

Månaden jag blev gravid:
    - Brösten började ömma först på BIM och är fortfarande ömma. 
    - Magen var inte svullen alls. Jag kände mig smalare nästan.
    - Livmodertappen kändes större och längre ner. Kring BIM kändes den kraftig och svullen. Fast till konsistensen. Lätt att nå. 
    - Smått huvudvärk

• Svar på tråden Gravidsymtom
  • Anonym (secrets)

Har alltid ömma bröst direkt efter ÄL, men inte denna gång (bara ytterst lite), så får väl hoppas på det bästa.

Men prickade inte ÄL denna gång, så är väl osannolikt att det är ett graviditetstecken, men vill ha nåt söndagsnöje så skriver här.

• Anonym (secrets)

Har alltid ömma bröst direkt efter ÄL, men inte denna gång (bara ytterst lite), så får väl hoppas på det bästa.

Men prickade inte ÄL denna gång, så är väl osannolikt att det är ett graviditetstecken, men vill ha nåt söndagsnöje så skriver här.

• nonameleft
    Innan mens när jag inte är gravid:
    -Extremet lättretlig, eventuellt en eller ett par finnar i ansiktet, allmänt svullen, känner mig ful, eventuellt molvärk

Innan samtliga av mina plus på stickan (har 2 barn och ett tredje på väg):
    -Allmän sjukdomskänsla i kroppen (eller som om jag håller på att bli sjuk), molvärk, lätt illamående, lätt ömmande bröst fin hy, känner mig fin. Har fått de första misstankarna om graviditet cirka 5-6 dagar innan BIM varje gång.

De gånger jag plussat och sedan fått MF eller MA har jag haft samma symptom som vid de andra graviditeterna men svagare
  • Anonym (Solen)

Innan mens:

Lättretlig ca 1 vecka innan mens, även ashungrig och äter allt i min väg.

Innan graviditet:

Nada, niet, inget. Symptom kommer runt vecka 6-7 för mig i form av illamående.

Hade positivt ägglossningstest i lördags e.m. Hade sex torsdag kväll och söndag kväll. Mannen skulle vara bortrest. Tror inte att det gick, jag behöver verkligen ha sex typ timmen efter ägglossningstestet blivit positivt för att det ska ta sig.

Svar på tråden Gravidsymtom