• Kittykatt9

Vecka 8, bruna flytningar

Gravid 8(7+3) fick lite bruna flytningar igår. Nu är jag självklart orolig för missfall.

Flera som haft bruna flytningar men slutat bra?

Ni med missfall hur utvecklades symtomen? Märkte ni nått innan? Vad hände efter bruna flytningarna?

/Orolig blivande mamma(förhoppningsvis)

• Svar på tråden Vecka 8, bruna flytningar
  • B0bbo

När jag var gravid i somras så fick jag bruna flytningar som övergick i typ ljusrosa. Blev orolig och till slut gjorde jag ett UL i vecka 11 och då hade det tyvärr dött i vecka 9. Sedan behöver det inte alltid betyda något dåligt för att man har ändrade flytningar, det ska man ha i åtanke! Många blöder utan att det är någon fara alls medan vissa går det åt andra hållet för, håller tummarna för dig! Kram

• Anonym (putte)

Tyvärr började jag blöda ordentligt nu under kvällen så bruna spottnings var definitivt dåligt för mig. Hoppas det går bättre för er andra!

• Kittykatt9

Inskrivning idag, barnmorskan sa att jag inte behöver oroa mig.

Men jag tänker ändå boka ett ul privat. Uppdaterar när jag fått en tid.

Hur ska du göra Putte? Ska du avvakta eller boka tid?

• Anonym (putte)
    Kittykatt9 skrev 2019-03-06 13:09:08 följande:

Inskrivning idag, barnmorskan sa att jag inte behöver oroa mig.

Men jag tänker ändå boka ett ul privat. Uppdaterar när jag fått en tid.

Hur ska du göra Putte? Ska du avvakta eller boka tid?

Jag fick missfall igår kväll, allt verkar ha kommit ut då jag blöder mycket mindre nu. Så denna gång min resa tog slut där, vi ska försöka igen. Hoppas det går bättre för dig! :)
  • Kittykatt9

Mina bruna flytningar kommer fortfarande. Har även kommit som klumpar..... nästan helt säker på missfall nu tyvärr :( gynaktuten ville ej ta emot mig så jag får plågsamt vänta tills på onsdag.. :( vill ju bara veta nu nu! Några fler som haft klumpar men som de ändå gått bra för?

Jag har fortfarande inget färskt blod utan fortfarande bruna flytningar.

• Anonym (putte)
    Kittykatt9 skrev 2019-03-09 15:28:15 följande:

Mina bruna flytningar kommer fortfarande. Har även kommit som klumpar..... nästan helt säker på missfall nu tyvärr :( gynaktuten ville ej ta emot mig så jag får plågsamt vänta tills på onsdag.. :( vill ju bara veta nu nu! Några fler som haft klumpar men som de ändå gått bra för?

Usch vad tråkigt! Jag började blöda rött under eftermiddag och sedan på kvällen kom klumpar och jättemycket blod. Hoppas det inte händer dig!
  • MaxMamma17

Min första graviditet resulterade i missfall. Hade inga blödningar förrän i vecka 14 men fostret hade förmodligen dött redan i vecka 9.

Min andra och tredje graviditet var fullgångna med friska barn, då hade jag en del bruna flytningar samtidigt som jag skulle haft mens ända fram till v 20 eller nåt. Så oroa dig inte för mycket. Det som är tråkigt är ju att innan man känner sparkar har man ju inte riktigt nåt sätt att själv ha koll på bebisen... jag var ofta orolig och frågade min barnmorska om just detta som sa att ?tyvärr, bara tiden kan utvisa?. Så länge som man inte ber om ett tidigt ultraljud då. Ring du en barnmorska om du är orolig :)

• Anonym (JY)

Samma här. Har haft tre missfall på ett år. Liten blödning i morse efter toabesök. Inga gravsymptom längre. UL bokat sen tidigare pga tidigare missfall nu på onsdag.

• Anonym (putte)
    Anonym (JY) skrev 2019-03-09 16:51:25 följande:

Samma här. Har haft tre missfall på ett år. Liten blödning i morse efter toabesök. Inga gravsymptom längre. UL bokat sen tidigare pga tidigare missfall nu på onsdag.

Hur har det gått? Hoppas du inte börjat blöda med! Så tråkigt med så många missfall :(
  • Anonym (Gravid)

Jag hade bruna flytningar med lite klumpar i men allt var bra med bebisen och nu är jag i vecka 22 :)
  • Anonym543

jag hade både bruna flytningar och rosa flytningar , även vanligt blod någon gång. först i vecka 6, sen igen i någon senare vecka, är i vecka 37 nu!

lycka till det är säkert ingen fara!! va inte orolig fast jag vet att de är omöjligt

• Anonym (putte)

Hur går det?
  • Kittykatt9
    Anonym (putte) skrev 2019-03-11 18:53:03 följande:

Hur går det?

Nu har jag vart på ultraljud och det lilla hjärtat tickade på förfullt där inne <3 blev flyttad till 7+4 inte 9+0
  • B0bbo
    Kittykatt9 skrev 2019-03-13 09:26:02 följande:
    Nu har jag vart på ultraljud och det lilla hjärtat tickade på förfullt där inne <3 blev flyttad till 7+4 inte 9+0
    Åh va härligt att höra, grattis!!!! Tänk vilken lättnad, jag blev också flyttad på mitt första ultraljud, vilket inte är helt ovanligt. {#emotions_dlg.flower}
  • Kittykatt9

Ja verkligen helt underbart att se de lilla hjärtat. Men fortfarande massa frågor som snurrar i mitt huvud. Som är de missfall på g? Eller varför kommer de brunt som de nu gjort i två veckor. Kan missfall ?förberedas? så långt innan?

• ballerinakakaoreo
    Kittykatt9 skrev 2019-03-13 13:43:47 följande:

Ja verkligen helt underbart att se de lilla hjärtat. Men fortfarande massa frågor som snurrar i mitt huvud. Som är de missfall på g? Eller varför kommer de brunt som de nu gjort i två veckor. Kan missfall ?förberedas? så långt innan?

Grattis!!!!!! Vad kul :)

När livmodern växer kan det ske små bristningar i livmodern som blöder lätt, dessutom blir livmodertappen känsligare och blöder lätt så det är nog det. Eller så kanske du har ett blåmärke på livmodern som jag har, då kom det en blödning och lite bruna flytningar. Min mamma hade bruna flytningar under alla sina tre graviditeter.
  • Kittykatt9

Ja jag får hoppas det. Men hur länge kan de komma brunt liksom?

Varje gång jag går på toa droppar de lite, är liksom blandat brunt och vanlig flytning typ.. ibland lite trådigt/slemmigt.

Men mest vattnigt med brunt i. Har även sett lite kornigt ut typ när dropparna landat på toa väggen eller vad man ska säga?

Någon som har haft samma eller vet vad de kan vara?

Enligt vul hitta hon ingenting avvikande.

• ballerinakakaoreo
    Kittykatt9 skrev 2019-03-14 06:59:47 följande:

Ja jag får hoppas det. Men hur länge kan de komma brunt liksom?

Varje gång jag går på toa droppar de lite, är liksom blandat brunt och vanlig flytning typ.. ibland lite trådigt/slemmigt.

Men mest vattnigt med brunt i. Har även sett lite kornigt ut typ när dropparna landat på toa väggen eller vad man ska säga?

Någon som har haft samma eller vet vad de kan vara?

Enligt vul hitta hon ingenting avvikande.

Nu vill jag inte gräva i ditt sexliv men vid samlag kan små blodkärl brista pgs det svullna och sköra underlivet nu under graviditeten. Om ni har sex ofta kanske det är detta som händer och att kärlen inte får chans att läka? Annars vet jag tyvärr inte, har skrivit några möjliga anledningar här i tråden
  • Kittykatt9

Vi har faktiskt inte haft sex nu eftersom jag har haft dom här bruna flytningar. Har mest bara gått och vart orolig. Och vill inte riskera att börja blöda mera.

Svar på tråden Vecka 8, bruna flytningar