• Krackelibrankel

    Bli sambo med någon som är pank

    Hej.

    Vad behöver man tänka på om man skall bli sambo med någon som är luspank? Jag planerar att plocka hit en thaitjej som fått upehållstillstånd för att bo hos mig under 2 år tills visa måste förnyas. Hon kommer förmodligen inte ens hinna få ett jobb under den tiden och hon har så dåligt med pengar att hon inte ens skulle ha råd med flygbiljetten hit själv.

    Vi kommer att bo i befintlig lägenhet som är min sedan tidigare, så lägemgeten i sig bör vara safe. Men finns det någon övrig risk att boet kan komma att delas om hon bestämmer sig för att dra i framtiden?

    Tänker på om är värt att upprätta samboavtal eller inte?

  • Svar på tråden Bli sambo med någon som är pank
  • Aniiee

    Ja, upprätta ett samboavtal. INNAN hon ens kommer hit. 

    Bara kolla av så att hon är intersserad av att komma på de premisserna.


    I have a growing lack of disgust for you
  • Hans28

    [quote=79479980][quote-nick]Krackelibrankel skrev 2019-03-02 22:06:09 följande:[/quote-nick]Hej.

    Vad behöver man tänka på om man skall bli sambo med någon som är luspank? Jag planerar att plocka hit en thaitjej som fått upehållstillstånd för att bo hos mig under 2 år tills visa måste förnyas. Hon kommer förmodligen inte ens hinna få ett jobb under den tiden och hon har så dåligt med pengar att hon inte ens skulle ha råd med flygbiljetten hit själv.

    Vi kommer att bo i befintlig lägenhet som är min sedan tidigare, så lägemgeten i sig bör vara safe. Men finns det någon övrig risk att boet kan komma att delas om hon bestämmer sig för att dra i framtiden?

    Tänker på om är värt att upprätta samboavtal eller inte?[/

    Vad då plocka hit en. Låter inte som en sund inställning.

Svar på tråden Bli sambo med någon som är pank