• sussii87

Missfall där barnet dog i vecka 11-12

Hej,

Vi var på ett tidigt Ultraljud för en vecka sedan, v. 11+1 och såg en sprallande liten bebis och ett hjärta som slog fint.

Idag skulle vi på KUB-test (v. 12+1) och idag slog inte hjärtat längre på vår lilla bebis. Den måste alltså ha dött bara timmar efter första ultraljudet och är ca 4 cm.

Jag fick missfall i vecka 8 sist och blödde otroligt mycket. Jag har läst om många missfall runt v. 12 men där fostret dött redan i vecka 6-8 men hittar ingen info om barn som dött i vecka 11-12. Är det någon som varit med om missfall där barnet dött i vecka 11-12 och varit så stort som 4 cm? Hur gick det till? Jag fick ingen tid för skrapning eller liknande utan läkaren menade att vi skulle vänta tills det sker av sig själv och jag är såklart rädd att denna gången kommer bli betydligt tuffare än sist. Det känns också helt fruktansvärt att vara hemma själv och gå igenom det, jag skulle ju aldrig kunna med att spola ner den lilla i toaletten. Nu har vi ju sett att det verkligen är en liten bebis med fingrar och tår ????????

• Svar på tråden Missfall där barnet dog i vecka 11-12
  • Marie19

Jag fick missfall i vecka 13, fostret hade dött i vecka 10-11. Jag hade riktiga värkar ända tills det kom ut. Jag fick inte heller något utan det skulle komma ut av sug själv. När det gjorde riktigt jävligt ont så ringde min man Gynakuten, han fick komma och hämta smärtstillande . Jag klarade inte följa med av smärtan.

Det som kom ut var en boll.

Råder dig att be om smärtstillande , du ska inte behöva klara dig utan.

• sussii87

Hej,

Tack för ditt svar! Hur länge höll blödningen på för dig? Fick du åka in på någon kontroll sedan?

• Anonym (Anonym)

Jag har fått missfall i vecka 11+. Hade varit på UL någon dag tidigare pga av blödning där allting så jättebra ut och fostret hade vuxit som de skulle. När det gick hål på hinnsäcken åkte jag in till kvinnokliniken för att det började göra väldigt ont (ville kolla så mina värden osv såg bra ut). När vi väl kom in eskalerade smärtan kraftigt och jag blev inlagd och fick morfin intravenöst. Hade nog inte klarat den smärtan enbart på alvedon hemma. Fick bli kvar över natten för de ville säkerställa att jag inte fick någon infektion och behövde skrapas. Informationen jag fick var att man inte skulle behöva ha ett missfall hemma när de gått så långt, utan att de skulle ske på kk. Fick komma tillbaka ca två veckor efter på kontroll där man såg att inte allting kommit ut. Fick då välja att få tabletter eller en tid för skrapning. Valde då att gå vidare med skrapning.

• Anonym (Kram)

Hej!

Haft ett missfall där graviditeten avstannat då fostret var ca 3,5 cm stort (v 10+).

Har du börjat blöda? Annars är det helt fel att avvakta och se om kroppen tar hand om det själv. (Om du inte själv önskade att göra så) Det gör den så småningom men det kan dröja veckor. Har du någon planerad uppföljning?

Stor kram till dig!

• Marie19
    sussii87 skrev 2019-03-04 13:04:17 följande:

Hej,

Tack för ditt svar! Hur länge höll blödningen på för dig? Fick du åka in på någon kontroll sedan?

Det började blöda på måndagen - det stöttes ut onsdags kväll. Jag tycker du kunde få tabletter som stöter ut fostret inom några timmar. Jag hade ett missfall efter det och då fick jag tabletter - blödde enormt mycket men det gick snabbare.

Kontroll en vecka efteråt med ultraljud, och andra gången bara samtal och grav test.
Svar på tråden Missfall där barnet dog i vecka 11-12