• Anonym (Anonym tjej)

Hur reagerar killar efter ett breakup?

Hej jag undrar lite om hur killar reagerar efter ett breakup? Jag och mitt ex gjorde slut för lite mer än en månad sen, han gjorde slut me mig. Jag var helt förstörd den första månaden, mådde verkligen så jävla dåligt men det verkar inte som att han va ledsen alls.... Tänkte på det utrycket att tjejen ofta är ledsen precis efter uppbrottet och sen är det killen som blir ledsen efter några månader och inser vad han gått minste om när tjejen har gått vidare, kan detta stämma?

• Svar på tråden Hur reagerar killar efter ett breakup?
  • Anonym (Skulle inte göra slut med någon tjej)

Jag är extremt oattraktiv kille och skulle inte göra slut med någon tjej då jag inte skulle få någon ny mycket troligen.

Jag skulle bli väldigt ledsen helt klart om någon skulle göra slut med mig.

• Anonym (Kille)

När jag har gjort slut med en tjej så har jag inte ägnat dem en tanke efter det och oftast redan haft en ny på gång.

Personer som har sämre chanser att hitta någon ny blir nog mer ledsen eller besviken eller arg om de skulle bli dumpad.

På samma sätt blir nog de som har det lättare att hitta någon ny nog mindre ledsen etc.

• Arcnice

Fast om et var han som avslutade relationen så har han ju förmodligen tänkt över och bearbetat det hela innan han gorde slut. Och vad ar han egentligen att vara ledsen över om han inte själv blev dumpad?

Vad det en kille som du gillade väldigt mycket plus du tror har relativa stora chanser att få en ny?

Vilken ålder är det på dig och ditt ex?

• Andiie87

Att bli förkrossade är den initiala reaktionen jag ofta bevittnat. Det är då jag som gjort slut och har alltid gjort det på bästa möjliga sätt genom att finnas där för dem, trösta och låta dem få ställa alla sina frågor. Mer konkret har det inneburit hyperventilation, chock, gråt i flera timmar ibland flera dagar i följd som sedan övergår i någon slags depression. Men sen har det varierat hur snabbt de återhämtat sig. Det är ju en sorgeprocess de tvingas gå igenom.

Har verkligen varit tillsammans och dejtat fina personer, och har blivit så glad när jag sett dem återhämta sig efter ett tag och kunnat gå vidare t.ex. genom att de skaffar en ny partner eller någon ny hobby!

• Anonym (Individuellt)

Alltså tror sånt är väldigt individuellt, handlar inte om kön. Människor hanterar saker olika helt enkelt.

Hur ser du ut övrigt och hur är din personlig?

Tänk på de som har det ev värre än dig. Det finns personer som inte har någon penis och är en man eller kvinnor som är omskärda.

Sluta älta honom om det inte kille utöver det vanliga tycker jag.

Du kan nog lätt få en ny tror jag.

Anonym (Individuellt) skrev 2019-03-06 20:45:35 följande:

Alltså tror sånt är väldigt individuellt, handlar inte om kön. Människor hanterar saker olika helt enkelt.

Jag tror kvinnor har det lättare att få en ny partner därför borde män bli mer besvikna tror jag.

Å andra sidan är män mer våldsamma vanligen.

När en man blir dumpad kan det vara mer våld tror jag medan en kvinna blir med ledsen och förtvivlad.
  • Johnnyorange

Alla killar reagerar precis likadant. Vi gör en segerdans när ni inte ser, för att äntligen ha avtjänat detta fängelsestraff. 

• Anonym (M)

Det har nog inte så mycket med kön att göra som med huruvida man var färdig med relationen eller ej. Ville man inget hellre än att avsluta och gå vidare med sitt liv så finns det inte så mycket att sörja. Det kan också handla om att man inte alltid sörjer öppet. Han kan ha varit ledsen utan att du fick veta det.

• Anonym (Anonym tjej)

[quote=79488054][quote-nick]Anonym (Skulle inte göra slut med någon tjej) skrev 2019-03-06 20:38:27 följande:[/quote-nick]Vad det en kille som du gillade väldigt mycket plus du tror har relativa stora chanser att få en ny?

Vilken ålder är det på dig och ditt ex?[/

Jag älskade han jättemycket och han älskade mig med, han gjorde inte slut för att han tappat känslorna. Han e inte den snyggaste killen jag träffat direkt men han har ju haft flickvän innan mig, han e dock 3 år äldre. Han är 20 och jag är 16.

• Anonym (Hmmm...)
    Anonym (Anonym tjej) skrev 2019-03-06 20:27:58 följande:

Hej jag undrar lite om hur killar reagerar efter ett breakup? Jag och mitt ex gjorde slut för lite mer än en månad sen, han gjorde slut me mig. Jag var helt förstörd den första månaden, mådde verkligen så jävla dåligt men det verkar inte som att han va ledsen alls.... Tänkte på det utrycket att tjejen ofta är ledsen precis efter uppbrottet och sen är det killen som blir ledsen efter några månader och inser vad han gått minste om när tjejen har gått vidare, kan detta stämma?

Killar super och knullar runt efter att det tagit slut.
  • Anonym (Förändring)

Beror ju på vem som gör slut. Att lämna är ju lättare för då har man mentalt gått vidare, man har vänt och vridit på saker och är redan igenom chockfasen. Att bli lämnad innebär ju att man blir utsatt för något man sannolikt inte vill. 

Oavsett om man är den som lämnar eller den som blir lämnad så tar man sig igenom förändringskurvan: chock - förnekelse - acceptans - nyorientering. Det ingår i mänsklig natur. Hur djupt man sjunker och hur lång tid det tar att ta sig igenom denna beror förstår på om man utsätts för något frivilligt eller inte.

• sextiotalist
    Anonym (Anonym tjej) skrev 2019-03-06 20:27:58 följande:

Det är nog mer individuellt än könsbundet, en del har lättare att gå vidare. Är man den som brutit upp så har man processat rätt mycket innan, för den andra är det helt nytt. Den som blir lämnad tar det oftare hårdare än den som lämnar.

Jag har också reagerat olika när jag blivit lämnad, det hände att jag bröt ihop fullständigt, och ibland har jag gått vidare väldigt snabbt med mitt liv.
  • Anonym (Anna)

Jag var förkrossad i kanske en månad efter att jag bröt upp med mitt ex för drygt ett åt sen. Sedan var det bara att se framåt. Efter vad jag hört från andra kan han fortfarande ligga och böla om nätterna.

Svar på tråden Hur reagerar killar efter ett breakup?