• lovand

    Ångra sig ang sommarjobb?

    Hej! Sökte för ett tag sen arbete inom butik vilket jag länge velat arbeta med men då jag tidigare aldrig lyckats få jobb/sommarjobb inom detta hade jag inga höga förhoppningar om detta. Men sen fick jag gå på en intervju i en utav butikerna men hörde inte av dom efter det så trodde att de va kört.. tackade därför ja till ett sommarjobb inom vården i panik då jag behöver ett jobb sa endast till personalen via telefon på boende att jag ville och kunde jobba där hela sommaren men idag så hörde butiken av sig och erbjöd mig jobb och jag vill verkligen ha butiksjobbet då de är de jag verkligen vill jobba med. Går det att ångra sig angående vårdjobbet? Har inte fått något schema än och tänker att dem har lång tid på sig att hitta någon annan men vet inte hur det funkar? Vad tror ni? Måste jag tacka nej till butiksjobbet? :(

  • Svar på tråden Ångra sig ang sommarjobb?
  • Anonym (Linda)

    Hej. Såklart du kan ändra dig. Bara be om ursäkt och förklara ärligt vad som har hänt.

    De kanske blir besvikna men kommer i slutändan uppskatta att du sa till i tid. Du vinner på att vara ärlig och får då jobba med något du gillar.

    Ett arbete tar upp en stor del av vår tid. För vår hälsa skull är det viktigt att vi trivs och ser fram emot att gå till jobbet.

    Grattis till butik jobbet.

Svar på tråden Ångra sig ang sommarjobb?