Borde jag egentligen vara sur?
(Väldigt osäker på kategori här men...)När jag fyllde år senast frågade ju alla såklart vad jag önskade mig. Jag höll på att spara till en ny dator då min hade börjat ge upp så det blev mitt svar: pengar till en ny dator. Även mina bröder frågade vad jag önskade mig och svaret blev detsamma. Men istället fick jag presentkort på trafikskolan, vilket egentligen är jättebra för jag håller på att ta körkort. Men jag blev lite irriterad på att de frågade vad jag önskade mig och ändå sket i mitt svar? Om de inte hade frågat och bara kommit med presentkortet hade jag ju inte reagerat negativt, för det är ju såklart en väldigt bra present för körkort kan ju bli snordyrt. Men varför fråga om man ändå tänker köpa något annat? Hela grejen med att fråga vad någon önskar sig är väl för att man har svårt att hitta något bra, och vill ha lite riktlinjer eller direkta svar? Och det är ju inte heller första gången de inte lyssnar när man säger något...
Men har nästan känt mig skyldig för att jag är bitter över det. Som sagt är det ju en jättebra present, uppskattar det ju och det kommer användas och behövas, men är bara sur över att de frågar men ändå inte lyssnar. Supertöntigt egentligen men har gått runt och tänkt på det ett bra tag nu. Åsikter?