• Anonym (Frihet kostar)

Snart fri-lämnar barnen

Vi har valt att skilja oss, skrivit ett äktenskapsförord ifall vi blir osams när bodelningen blir aktuell.

Allt utom pengar, bostad och bil ska vi dela på.

För barnens skull ska jag lämna dem, vi ska packa väskan under helgen och byta bostad med varandra. Barnen ska bara ha ett hem.

Ena stunden känner jag att jag klarar det och nästa stund kryper ångesten i mig.

Bara för att jag är kvinna lyfter alla på ögonbrynen, hade en man valt flytta längre bort, hade det varit normalt.

Jag hade velat höra andra som gjort likadant, känner oss som ensammast i världen med ett sånt här beslut.

• Svar på tråden Snart fri-lämnar barnen
  • Anonym (?)

Jag förstår faktiskt inte vad du skriver.
    Ska ni turas om att bo i det hus barnen bor hela tiden? Eller flyttar du långt ifrån barnen och kommer inte träffa dom mer?

• Pope Joan II
    Anonym (Frihet kostar) skrev 2019-03-15 09:38:55 följande:

Vi har valt att skilja oss, skrivit ett äktenskapsförord ifall vi blir osams när bodelningen blir aktuell.

Allt utom pengar, bostad och bil ska vi dela på.

För barnens skull ska jag lämna dem, vi ska packa väskan under helgen och byta bostad med varandra. Barnen ska bara ha ett hem.

Ena stunden känner jag att jag klarar det och nästa stund kryper ångesten i mig.

Bara för att jag är kvinna lyfter alla på ögonbrynen, hade en man valt flytta längre bort, hade det varit normalt.

Jag hade velat höra andra som gjort likadant, känner oss som ensammast i världen med ett sånt här beslut.

Vad innebär flytta längre bort då? Personligen tycker jag att det är precis lika illa vem av föräldrarna det är som flyttar i fall där flytten innebär att de, som det står i din rubrik, lämnar barnen på ett sätt som inte medger ett frekvent umgänge, ansvar för om omsorg om dem. 
  • Ninjara

Ni är inte ensamma. Min granne har löst det lika dant. Barnen 1 bostad vuxna turas om om den.

• Anonym (A)

Det är nog inte så ovanligt. 

Svar på tråden Snart fri-lämnar barnen