• Annars Karlos

Min tonåring gillar transor?

Hej all ni på familjeliv. Ett par dagar sen när min son (15 år) gick till skolan hade han glömt att loga utt från sin dator. Jag tog då denn chans för att se vad han håller på med när jag inte är hemma och kollade runt lite på hans dator. Då hittade jag helt plötsligt en map full med tecknad trans porr! 
    Jag har inte vågat konfrontera honom angående det och nu frågar jag er, vad ska jag göra?
  • Svar på tråden Min tonåring gillar transor?
  • Anonym (Hm)
    BurningDiamond skrev 2019-03-19 16:47:01 följande:

Jag har inte ord för hur vedervärdigt jag finner det, att du anser dig ha rätt att kränka ditt barns integritet istället för att ha en vettig kommunikation med honom.

Fast nu har jag inte snokat och jag har en dotter på 8 och det är mitt ansvar att hon är säker, även online. Finns många faror för ett barn online. Ex pedofiler. Och skulle jag snoka är det för att ha koll så inget äckel försöker utnyttja henne eller ifall hon skulle bli mobbad online. Det handlar inte om att kränka sitt barns integritet...
  • BurningDiamond
    Anonym (Hm) skrev 2019-03-19 17:26:09 följande:
    Fast nu har jag inte snokat och jag har en dotter på 8 och det är mitt ansvar att hon är säker, även online. Finns många faror för ett barn online. Ex pedofiler. Och skulle jag snoka är det för att ha koll så inget äckel försöker utnyttja henne eller ifall hon skulle bli mobbad online. Det handlar inte om att kränka sitt barns integritet...
    Om du är orolig får din dotter så får du se till att hon inte har tillgång till internet obevakat.
    Anonym (Hm) skrev 2019-03-19 15:18:17 följande:
    Visst att det är fel att snoka men jag tycker ändå att det är viktigt att ha lite koll vad ens barn gör online. Finns så mycket skit online nu för tiden!
    Du menar alltså att du inte skrivit detta?

Och din nu gäller ju din tråd sonen på 15, inte dottern på 8...
  • Anonym (Hm)
    BurningDiamond skrev 2019-03-19 17:35:15 följande:

Om du är orolig får din dotter så får du se till att hon inte har tillgång till internet obevakat.Du menar alltså att du inte skrivit detta?

Och din nu gäller ju din tråd sonen på 15, inte dottern på 8...

Vart har jag skrivit att jag har snokat? Jag är inte trådstartaren..
  • Iasse kongo

huvvadå. Alla har sina preferenser lasse gillar tsprit och snus!

surr surr surr surr, äh HÅLL KÄFTEN!
  • Canadasvensk
    Annars Karlos skrev 2019-03-19 11:11:39 följande:
    Hej all ni på familjeliv. Ett par dagar sen när min son (15 år) gick till skolan hade han glömt att loga utt från sin dator. Jag tog då denn chans för att se vad han håller på med när jag inte är hemma och kollade runt lite på hans dator. Då hittade jag helt plötsligt en map full med tecknad trans porr! 
    Jag har inte vågat konfrontera honom angående det och nu frågar jag er, vad ska jag göra?
    TS, du måste ta grabben till en doktor omedelbart! Sån här skit går att bota med det måste ske snabbt.

Sen ska du absolut prata med honom om hans onani. Förklara att onani leder till blindhet, dårskap och kan till och med leda till döden.

Du ska också ta upp det med hans lärare och skriv gärna ett inlägg på Facebook om vad som har hänt!  Tungan ute
  • Anonym (Delad dator)

Kommer ihåg när familjen delade på en dator. Det var mycket olika sparade saker på den.

Kan vara så att din son sparat "trap" manga bilder. En trap är en kille som klär och beter sig som en tjej. Med andra ord så är det pojke älskar pojke därav ordet trap. En heterosexuell kille blir förtjust i en tjej som visar sig vara kille. Är dålig på att förklara.

Eller så kan det vara futanaris.

En futa är ofta en tjej med både kvinnliga och manliga könsorgan. Manga världen inom det sexuella området har många olika kategorier och en del bilder är väldigt fina.

• Anonym (lol)
    Anonym (Delad dator) skrev 2019-03-20 23:59:29 följande:

Kommer ihåg när familjen delade på en dator. Det var mycket olika sparade saker på den.

Kan vara så att din son sparat "trap" manga bilder. En trap är en kille som klär och beter sig som en tjej. Med andra ord så är det pojke älskar pojke därav ordet trap. En heterosexuell kille blir förtjust i en tjej som visar sig vara kille. Är dålig på att förklara.

Eller så kan det vara futanaris.

En futa är ofta en tjej med både kvinnliga och manliga könsorgan. Manga världen inom det sexuella området har många olika kategorier och en del bilder är väldigt fina.

Om det är porr är det väl hentai och inte manga?
  • Anonym (Delad dator)
    Anonym (lol) skrev 2019-03-21 06:52:08 följande:

Om det är porr är det väl hentai och inte manga?

Ordet Hentai betyder pervers.

Manga är i bokform och anime är film.

Man läser i manga böcker och tittar på anime.

Och det finns mycket sjukt i båda kategorierna!! Om man inte läser vad det är för innehåll så kan man få en obehaglig överraskning!!
  • Anonym (Inget)

Varför ska du göra något? Finns det tendenser till att din son kan vara trans så kanske du kan på ett lättsamt sätt prata om just detta men säg absolut inte att du sett bilderna.

Detta är ju sonens privatliv

• Annars Karlos

Jag är orolig för att han ska bli socialt inkompetent av hentaien. Jag vill bara det som är bäst för honom och jag har hört om många fall där såna här saker leder unga män i fördärvet.

• Anonym (Inget)
    Annars Karlos skrev 2019-03-25 11:14:54 följande:

Jag är orolig för att han ska bli socialt inkompetent av hentaien. Jag vill bara det som är bäst för honom och jag har hört om många fall där såna här saker leder unga män i fördärvet.

Och där blev du ett troll. Haha
  • kung abdullah

Tecknat??? Låt ungen vara. Han växer ur det.

Svar på tråden Min tonåring gillar transor?