• Anonym (Kille37)

Kär och kåt på kollega

Jag är så fruktansvärt attraherad av en kvinnlig kollega! Vi båda är gifta. Vad ska man ta sig till?

• Svar på tråden Kär och kåt på kollega
  • Anonym (fundera)
    Anonym (Grön) skrev 2019-03-31 09:11:03 följande:

Kanske är inte gräset grönare på andra sidan, men jag tycker nog du ska testa. Det är dumt att dra igång och slå på stora trumman med skilsmässa och bryta upp en familj för en eventuellt tillfällig kris.

Jag tycker du ska testa din kollega, kolla om hon är intresserad och hur långt hon kan tänka sig gå. Det är ju bra om du kan vänta med att bryta upp familjen tills du vet att du har något värt att bryta upp familjen för.

Det är rätt tungt att vara gift med någon som inte matchar sexuellt. Människor som är den med mindre sexlust tenderar att skuldbelägga den med högre sexdrift. Man ska inte behöva leva med att inte få ha sex. 1-2 ggr/mån hade jag aldrig mått bra av en längre tid, men det får man aldrig prata om. Man får visst bara prata om hur dåligt den som blir utsatt för otrohet mår, men att den otrogne parten tvingats utstå en sexfri tillvaro, det är det ingen som pratar om.

Fortsätt flirta med din kollega. Ta babysteg och se om det kan leda till något. Försök jobba på relationen med din fru. Kolla om du kan hitta tillbaka till henne. Fundera på om du vill ha en sexfri tillvaro för resten av ditt liv.

Ja men självklart är det helt ok att prova på lite olika kvinnor här och där tills han hittat en som är fantastisk. Att det innebär ett grov svek mot hans partner och barn spelar ju ingen roll bara han får det han vill ha så.....och det är inte alls egoistiskt och fegt.

Att du som vanligt drar slutatsen och själklart är det ju bara så jävla fel av frun att inte vara ok med det, fyfan så skuldbeläggande. För inte fan kan man väl göra saker öppet eller avsluta förhållandet som man inte är nöjd, nej nej nej.... det är ju helt uteslutet, man ska smyga runt i buskarna och göra saker i smyg så man inte behöver stå för det, det är grejer det.

När man ser vuxna människor resonera på det sättet så undrar man om inte människan är på väg tillbaka till apstadiet, Skit i att tänka, skit i fru och barn, kliar kuken så kör på bara. Sen hittar du bara på någon löjlig ursäkt så är det löst serru.

• Anonym (fundera)
    Anonym (Bäst!) skrev 2019-03-31 08:56:33 följande:
    Eller heelt grym...;)
    Sjäklart, för ett gött knull är ju det enda som räknas, fru, barn, och allt som hör till spelar ingen som helst roll, bara kuken får sitt....
  • Anonym (Bäst!)
    Anonym (fundera) skrev 2019-03-31 14:40:37 följande:

Sjäklart, för ett gött knull är ju det enda som räknas, fru, barn, och allt som hör till spelar ingen som helst roll, bara kuken får sitt....

Kuken? Eww...finns kanske ett kön till?

Men varför blir man då intresserad av andra om allt är så fantastiskt? Kanske kan vara värt att reflektera över..men var du bitter istället.
  • Anonym (Here we go again..)
    Anonym (Bäst!) skrev 2019-03-31 15:36:04 följande:

Men varför blir man då intresserad av andra om allt är så fantastiskt? Kanske kan vara värt att reflektera över..men var du bitter istället.

Det är ingen som sagt att det är underligt att man blir attraherad av andra trots att man är i förhållande. Men kom igen, vi är inte fjortisar med tonårshormoner som bara måste agera på allt!  Jag trodde man lärde sig under uppväxten att kunna motstå frestelser.  Eller är ni små barn som sätter er ner i affären och skriker, om ni inte får allt ni pekar på? 

• Anonym (Bäst!)
    Anonym (Here we go again..) skrev 2019-03-31 18:22:59 följande:

Det är ingen som sagt att det är underligt att man blir attraherad av andra trots att man är i förhållande. Men kom igen, vi är inte fjortisar med tonårshormoner som bara måste agera på allt!  Jag trodde man lärde sig under uppväxten att kunna motstå frestelser.  Eller är ni små barn som sätter er ner i affären och skriker, om ni inte får allt ni pekar på? 

När jag har blivit attraherad och intresserad av någon annan än min partner på riktigt så har jag inte längre rätt känslor. Annars så har det inte spelat minsta roll hur mycket inviter jag har fått av snyggingar, de har varit helt ointressanta. Fina att se på som konst men inte mer.

Ja, jag är en vuxen som kräver att få tillgång till varje frestelse..som jag skriker annars. Verkligen, som du känner mig.

Om och om är det samma diskussioner på FL - har man en gång ett förhållande så stannar man där, oavsett vad man känner, punkt! Kan vara så att livet är kort och att man skall tänka över hur man lever för allas skull? Man tänker olika och så tänker jag. Älskade att ha en komplett familj tidigare men mannen visade sig vara ett as. Numera är jag sjukt mycket gladare i min familj på tre än med honom..alltså en förbättring. Hmm..hur kan det komma sig?
    Anonym (Bäst!) skrev 2019-03-31 18:31:43 följande:
    När jag har blivit attraherad och intresserad av någon annan än min partner på riktigt så har jag inte längre rätt känslor. Annars så har det inte spelat minsta roll hur mycket inviter jag har fått av snyggingar, de har varit helt ointressanta. Fina att se på som konst men inte mer.

Ja, jag är en vuxen som kräver att få tillgång till varje frestelse..som jag skriker annars. Verkligen, som du känner mig.

Om och om är det samma diskussioner på FL - har man en gång ett förhållande så stannar man där, oavsett vad man känner, punkt! Kan vara så att livet är kort och att man skall tänka över hur man lever för allas skull? Man tänker olika och så tänker jag. Älskade att ha en komplett familj tidigare men mannen visade sig vara ett as. Numera är jag sjukt mycket gladare i min familj på tre än med honom..alltså en förbättring. Hmm..hur kan det komma sig?
    Om man inte längre har rätt känslor varför då ens stanna kvar? Då finns det inget i förhållandet att ifrågasätta ändå.  De flesta som är otrogna vill både äta kakan och behålla den. Du som vet att du inte har de rätta känslorna kan åtminstone bara lämna med gott samvete.

Det är dock inte ovanligt att folk blir attraherade trots bra förhållanden. Det går inte att förenkla otrohet till att det endast sker för att allt inte är fantastiskt. Otrohet beror även rätt ofta på personen som är otrogen snarare än förhållandet i sig. Dålig förmåga att kommunicera, dåligt självförtroende, kick-sökare,  psykiska sjukdomar, ålderskriser, polygami o.s.v. 
    Om man känner för att vara otrogen kanske man borde ifrågasätta " Vad är det för fel på mig? Istället för vad det är för fel på förhållandet?"

De flesta som är otrogna söker bara ursäkter att det är fel på förhållandet eller på deras partner. De ser aldrig sin egna skuld i det hela.
  • Desire223
    Anonym (Fyfan) skrev 2019-03-22 12:32:24 följande:

Tycker du ska separera först. Vafan är det för fel på folk. Jag förstår att ni har dåliga äktenskap bla bla bla. Är det så svårt att lämna och sen gå och göra vad man vill. Låt eran fru/man, den personen ni lovat er trogenhet få chansen att skiljas. Så fruktansvärt många oärliga och svekfulla egon. Och JO jag förstår att känslor och kåthet inte är något man gör medvetet men att inte öppna käften och vara ärlig som en vuxen människa förstår jag inte.

Snälla ts var ärlig du kommer få så mkt tillbaka för det i framtiden.

This. Hur svårt kan det vara att förstå att man bara är en skitstövel om man ska ha kvar och äta alla jävla kakor hela tiden? Antingen håller man sig till en och är trogen, eller så gör. man. slut.
  • Anonym (Bäst!)
    Anonym (Here we go again..) skrev 2019-03-31 19:12:29 följande:
    Om man inte längre har rätt känslor varför då ens stanna kvar? Då finns det inget i förhållandet att ifrågasätta ändå.  De flesta som är otrogna vill både äta kakan och behålla den. Du som vet att du inte har de rätta känslorna kan åtminstone bara lämna med gott samvete.

Det är dock inte ovanligt att folk blir attraherade trots bra förhållanden. Det går inte att förenkla otrohet till att det endast sker för att allt inte är fantastiskt. Otrohet beror även rätt ofta på personen som är otrogen snarare än förhållandet i sig. Dålig förmåga att kommunicera, dåligt självförtroende, kick-sökare,  psykiska sjukdomar, ålderskriser, polygami o.s.v. 
    Om man känner för att vara otrogen kanske man borde ifrågasätta " Vad är det för fel på mig? Istället för vad det är för fel på förhållandet?"

De flesta som är otrogna söker bara ursäkter att det är fel på förhållandet eller på deras partner. De ser aldrig sin egna skuld i det hela.
    För att man inte ger upp så fort det blir svårt? Vem pratar om otrohet, ts frågeställning är väl att han är kär i någon annan än sin partner och hur man hanterar det?

Jag har aldrig varit otrogen men har verkligen velat vara det i slutet av förhållanden. Varför hymla om det? Det är helt skilt från att jag skulle vara det. Är inget fel på att kunna bli attraherad alls, det självklara är hur man hanterar det.

Hur kan du uttala dig tvärsäkert om hur de som är otrogna är sådär rakt av generellt? Hur vet du att de inte känner skuld? Alla gör inte det.

Nä, du resonerar inte vidare väl tyvärr...det begränsade antal kompisar som varit otrogna som jag diskuterat det här med har alla varit helt knäckta av sitt dåliga samvete. Det hjälper ju inte ett dugg men bara för att bemöta ditt bristande resonemang om hur "alla" otrogna är. Eller "de flesta" lite sådär svepande.
  • Anonym (fundera)
    Anonym (Bäst!) skrev 2019-03-31 15:36:04 följande:

Fär att man vill äta kakan och ha den kvar?
    För att man vil ha variation?
    För att man kan?

Du har väl inte gått på myten om att folk enbart är otrogna för att de har problem hemma?

Reflerterat har jag gjort och kommit fram till att det är jävkligt fel och fegt att gå bakom ryggen på sin partner oavsett vad man känner. Det ÄR klar bättre att vara ärlig och säga vad man tycker och känner. Men visst, var falsk du istället.
  • Anonym (fundera)
    Anonym (Bäst!) skrev 2019-03-31 18:31:43 följande:

Ja diskussionerna på FL går runt runt för att det ALLTID folk som ska tolka saker med röven... När någon säger att man ska avsluta det man har innan man påbörjar nåt nytt eller försöka snacka med sin partner iställer för att knulla runt så tolkar man det såklart som att man bara måste vara kvar i ett förhållande tills man dör.

Har tanken aldrig slagit dig att det finns lite andra sätt att lösa sitt missnöje än att bete sig som ett arsel? Om man råkar bli kåt på en kollega, MÅSTE man genast dra ner brallorna och svika sin partner och barn? Eller finns det andra saker man kan göra?
  • Anonym (Bäst!)
    Anonym (fundera) skrev 2019-03-31 21:33:08 följande:

Fär att man vill äta kakan och ha den kvar?

För att man vil ha variation?

För att man kan?

Du har väl inte gått på myten om att folk enbart är otrogna för att de har problem hemma?

Reflerterat har jag gjort och kommit fram till att det är jävkligt fel och fegt att gå bakom ryggen på sin partner oavsett vad man känner. Det ÄR klar bättre att vara ärlig och säga vad man tycker och känner. Men visst, var falsk du istället.

Alla vill inte vara otrogna...är det svårt för dig att ta till dig?

Reflektera över sitt förhållande är väl bra...? På vilket sätt är det falskt att fundera över varför man plötsligt fått känslor utanför sitt förhållande? Förstår inte alls hur du tänker. Eller är det söndagsvinet som talar? :)
  • Anonym (fundera)
    Anonym (Bäst!) skrev 2019-03-31 20:32:13 följande:
    För att man inte ger upp så fort det blir svårt? Vem pratar om otrohet, ts frågeställning är väl att han är kär i någon annan än sin partner och hur man hanterar det?

Jag har aldrig varit otrogen men har verkligen velat vara det i slutet av förhållanden. Varför hymla om det? Det är helt skilt från att jag skulle vara det. Är inget fel på att kunna bli attraherad alls, det självklara är hur man hanterar det.

Hur kan du uttala dig tvärsäkert om hur de som är otrogna är sådär rakt av generellt? Hur vet du att de inte känner skuld? Alla gör inte det.

Nä, du resonerar inte vidare väl tyvärr...det begränsade antal kompisar som varit otrogna som jag diskuterat det här med har alla varit helt knäckta av sitt dåliga samvete. Det hjälper ju inte ett dugg men bara för att bemöta ditt bristande resonemang om hur "alla" otrogna är. Eller "de flesta" lite sådär svepande.
    Och vem har sagt att det är fel att känna saker?
    Och var får du ifrån att TS baaaara känner saker men inte tänker göra något av det? Citera gärna var han skrivit det?

Dina kompisar som varit otrogna och har dåligt samvete kan gott ha det, för när de stod där och skulle göra ett val så valde de tyvärr att bete sig som idioter och då får man dåligt samvete, det här liksom till livet att man får leva med sina misstag. Och det väl bra att många här försöker få TS att INTE vara lika lorkad som dina kompisar och ha dåligt samvete?
  • Anonym (fundera)
    Anonym (Bäst!) skrev 2019-03-31 21:39:37 följande:
    Alla vill inte vara otrogna...är det svårt för dig att ta till dig?

Reflektera över sitt förhållande är väl bra...? På vilket sätt är det falskt att fundera över varför man plötsligt fått känslor utanför sitt förhållande? Förstår inte alls hur du tänker. Eller är det söndagsvinet som talar? :)
    Och vem har sagt att ALLA vill vara det?
    Men TS verkar vilja vara det, eller råkade du missa att hans tråd ligger under OTROHET? Eller tror du den hamnade där bara av misstag?

Reflektera över sitt förhållande och vilka dra över en kollega är inte riktigt samma sak. Det är bra att reflektera över sitt förhållande, helst MED sin partner..INTE med mellan benen på en kollega. 

Du tolkar saker vä'ldigt konstigt, är det söndagsjointen som talar?
    Anonym (Bäst!) skrev 2019-03-31 20:32:13 följande:

Jag skrev inte att de inte känner skuld när de varit otrogna? Jag skrev att de inte ser sin skuld i att de är otrogna, utan skyller alltid på sin partner eller att förhållandet är dåligt. Var skrev jag att de saknar empati efter att de varit otrogna?
  • Anonym (Stålmåsen)

Många gifta kvinnor, kollegor, som jag vela ligga med. Eftersom jag är singel så är jag inte otrogen, det är bra.

Svar på tråden Kär och kåt på kollega