• BrideOf Rocky

Hur hittar alla dessa asbilliga flygresor???

Nu har vi bestämt att jag och maken ska ta en weekend eller nåt till Paris i April.
    (alternativt Glasgow)
    Och det billigaste priset vi hittat var för drygt 2100 per person.

Men nu har jag hört att folk rest för allt från 70 kr till 600 kr per person turoretur.

Vart hittar man dessa billiga resor?

Skulle bli jätteglad över tips på olika billiga bolag!!

Tackar!!

• Svar på tråden Hur hittar alla dessa asbilliga flygresor???
  • Smajla

hittade ni nån billig resa?

//Smajla
  • BrideOf Rocky

Tack för tipsen!

Ska kolla igenom flygbilligt i lugn å ro.
    vi har ju lite andra städer att välja på eftersom vi ska på spelning och artisten i fråga är på europaturne hela våren, så vi kollar vad som är billigast när konserten är.

• Fröken Fräknig

Flyme börjar flyga från Göteborg den sista mars och deras resor ligger i prisklass med Ryanair. www.flyme.se

• a1b2

Ärligt talat har jag svårt att förstå varför man inte ska flyga med Ryanair och framför allt inte varför det skulle vara självklart att låta bli. Sericen ombord skiljer sig väl inte mycket från vad SAS erbjuder idag för sina ekonomiklasspassagerare. Man betalar för det man äter och dricker. Är det någon som tror att exempelvis SAS skulle sälja enkelbiljetter i Europa för 650 kr om det inte vore för Southwest Airlines i USA (vars affärskoncept har kopierats av bla Ryanair i Europa och AirAsia i Malaysia)?

Man bör också påpeka att flygplansflottan är helt modern (förmodligen modernare än SAS i snitt). Att Ryanair nagelfars beror i första hand på deras framgång. De är inte ensamma om konceptet med hög utnyttjandegrad, korta ledtider och höga krav på sin personal.

Att sedan Ryanair är jobbiga med att hela tiden sälja mer saker både på bokningssajten och ombord kanske man kan leva med om man kan ta familjen till London för småpengar.

Idag finns det fler som erbjuder billiga biljetter, däribland de gamla nätverksflygbolagen som SAS eller BA. Det kan vara ett alternativ ibland, inte minst beroende på att de ofta har "bättre" flygplatser och dessutom tar ansvar om man behöver byta plan längs vägen till slutdestinationen.

• Happy me

Har köpt t&r för 1300 kr med Air France till Paris i maj!

Trippelmamma
  • Happy me

Tänk på förresten vilken flygplats du kommer till! Har flygit med Ryan Air till Paris och fick betala 250 spänn MINST för att komma fr flygplatsen till Paris.

Trippelmamma
  • BrideOf Rocky

Tusen tack allihopa!!!Jättesnälla e ni som tipsar som fan!!

a1b2,
    intressant !!
    Ska läsa det du skrivit 1000 gånger så kanske det går in i min Nalle Puh hjärna.
    (är så jäkla trött nu)

• a1b2

Lycka till BrideOfRocky.

Ett annat enkelt tips på bra sökmotor är resguiden.se. Det är som Kelkoo men som också tar med bland annat Ryanair. Tänk bara på att jämföra kostnaden för hela resan dit du ska. Med Ryanairs val av flygplatser kan det ibland bli dyrare än man tänkt sig.

/F

Svar på tråden Hur hittar alla dessa asbilliga flygresor???