• Elwi14

Känslor för gift man

Jag behöver råd!

Jag har sedan 2 år tillbaka kontakt med en man. Vi kom i kontakt med varandra genom våra studier och har hjälpts åt mkt på den resan. Sedan en tid tillbaka arbetar vi dessutom på samma arbetsplats. Det här har blivit en av mina närmaste vänner och vi har väldigt mkt gemensamt. Har aldrig haft några andra känslor för honom tills för några månader sedan...

Helt plötsligt känns det som en laddning mellan våra blickar och det går inte en sekund utan att jag tänker på denna underbara människa. Vi skrattar, vi stöttar varandra och han har dessutom hjälpt mig otroligt mkt nu i samband med min separation från min make. Det känns som om han verkligen vill mig väl och vi har så himla kul ihop.

MEN, nu till problemet. Vad ska jag göra??? Jag skulle säga att jag förälskat mig i denna underbara karl.. jag skulle bara vilja tala om för honom hur jag känner men är så rädd... Han är gift, har ett barn. Var ifrån sin fru för ett tag sedan då de bråkade mkt men nu är de tillsammans igen... Jag vill inte förstöra en familj... sen är jag rädd för att det skulle skada vår vänskap. Han är verkligen helt fantastisk.. Vad ska jag göra???? Kan snart inte hålla tillbaka vad jag känner.

• Svar på tråden Känslor för gift man
  • cleoeme

Du ska ge fan i att flirta med gifta män. Är världen för liten för dig? Gå av din höga häst och börja dejta en man som är singel istället för helvete. Så jävla irriterande med kvinnor och deras jävla beteende.

Hur tror du det hade gått? Han är otrogen mot sin fru och lämnar sin familj, sen är han med dig ett tag, tills han får syn på en annan kvinna och lämnar dig för henne. Vem vill ha en sån hund till man ens? En man som lämnar familjen, inget att skryta om direkt va?

• Anonym (akta dig)

Du förstår säkert att en separation kan göra så att man blir lite uppfylld av tanken att man är fri, att man plötsligt "ser" andra människor som presumtiva partners (kan vara omedvetet). Du bedömer honom efter en annan måttstock nu och därför har du plötsligt fått de här känslorna. Att han hjälpt dig vid separationen är klassiskt "medel" för att känna som du gör. 

Du ska  BARA ta det lugnt här! För det första är man inte färdig efter en separaton, efter så kort tid, även om man kan tro det. Du är i ett sårbart skede, han finns i närheten, kanske den man du ser mest av och trivs bäst med och då - poff- så känner du så här. Vad han känner vet du inte, han är upptagen. Låt det vara så! Om han blir sinhgel tills lut så fine, då kan du avslöja dina känslor, om de finns kvar. Gör du något nu tror jag bara det blir pannkaka. 

Svar på tråden Känslor för gift man