BurningDiamond skrev 2019-04-02 07:43:52 följande:
Om du inte har kontakt med henne så förstår jag inte hur hon kan ha meddelat dig om sin eventuella graviditet.
Om det nu är tre dagar sedan hon hade sex så är det flera veckor innan det går att göra något tillförlitligt test. Ta den tiden och gör i alla fall minsta lilla ansträngning till att vara där för flickan och respektera hennes förtroende.
Ditt ansvar som vuxen är att hjälpa henne få adekvat hjälp, ja. Det inbegriper inte att "tjalla" för hennes föräldrar mot hennes vilja utan att ha försökt prata med henne först.
Och helt ärligt, oavsett om hon är kapabel till att vara gravid/förälder eller ej så är det inget som du, hennes föräldrar eller någon annan kan bestämma över.
Vill verkligen påpeka hur viktigt jag tycker det är med rätten till sin egen kropp. Ingen kan någonsin bestämma över någon annan vad hen ska göra. Det är heller inte det jag försöker göra. Men faktum är att hon mår så dåligt att det skulle förgöra henne. Jag är ingen expert men jag är mycket erfaren och jag försöker inte vara dryg mot henne. Men jag är för involverad för att inte bry mig och jag är för avlägsen för henne för att gå bakom ryggen på hennes föräldrar.
Mitt ansvar som "bonusmamma" är att hjälpa henne i situationer där det behövs. Jag kan personligen inte göra någonting för henne, men jag kan prata med hennes föräldrar så att dom kan hjälpa henne.
Jag vet heller inte varför hon kontaktade mig. Kanske för att jag själv är gravid? Jag har inte en aning och jag har heller inte frågat henne. Hon är väldigt avig mot mig annars.
Jag förstår vad du kommer ifrån men du vet inte hela historien som jag gör, därav mitt beslut att berätta för hennes pappa. Hennes pappa skulle aldrig försöka tvinga henne till att göra abort heller. Han är väldigt klok på det sättet.