• Ebba87

Vul vecka 6+3 inget foster

Behöver råd och stöd eftersom jag igår var på ett tidigt vul för att se om graviditeten satt där den skulle oroat mig för utomkvedes osv. Har även tagit lång tid att bli gravid ca 3 år med både missfall etc, därav det tidiga ul för att se att att stod rätt till.

Var i vad jag trodde 6+4 men, vid ul sågs inget foster utan bara hinnsäck och gulesäck. Hon nämnde inget foster, vilket gjorde mig först snopen och sen väldigt ledsen. Kan var vara för tidigt att se? Är jag tidigare än hon/jag trodde. Är så rädd att der är ofostrig graviditet. Fick återbesök om 10 dagar.

Någon med någon uppmuntrande historia?

• Svar på tråden Vul vecka 6+3 inget foster
  • Babymama
    Ebba87 skrev 2019-04-02 12:16:46 följande:

Men så skönt att höra babymama. Lugnade mig :) Hoppas att hennes apparat är sämre och att det nästa gång tickar ett hjärta.

Ska försöka att inte oroa mig, men ovissheten är jobbig. Ska verkligen inte göra vul förrän vecka 8+ vid nästa graviditet.

Så bra att du känner dig lite lugnare :) Jag tror att det är jättegoda chanser att allt är precis som det ska därinne! Det är ju som du säger det som är problemet med tidigt ultraljud, att man får tvetydiga besked.

Jag gjorde abort för många år sedan. Det måste ha varit i vecka 6-7 någonting för jag upptäckte graviditeten pga att jag mådde illa, hade ingen koll alls på mensen på den tiden. Hur som helst så trodde läkaren då först inte att jag var gravid för han såg ingenting med UL. Jag stod på mig (hade ju testat positivt) och han letade på och tillslut, efter mycket letande hittade han graviditeten. Men det verkade väldigt svårt att se något tydligt i den veckan. Så försök koppla bort tankarna till nästa ultraljud! Det kommer säkert gå bra!
  • Ebba87
    Ebba87 skrev 2019-04-02 11:50:29 följande:

Ja, verkligen. Hon mätte hinnsäcken tror jag, till 6+3

Har lång cykel och sen Äl på dag 20 denna gång. Så om det stämmer borde jag vara 6+ nånting.

Men man tänker tyvärr alla negativa scenarion. Men hoppas såklart ändå.

Kikade själv lite på skärmen och såg som ek prick vet dock ej vet det var!

Men lite otydlig var hon, kollade väldigt snabbt och nämnde inget kring något missfall, utan att det var tdigt men tycker det borde ha setts någon eftersom fostret i denna vecka ska vara typ4mm-8mm. Kanske om apparaten var av sämre?

Babymama skrev 2019-04-02 13:14:03 följande:

Så bra att du känner dig lite lugnare :) Jag tror att det är jättegoda chanser att allt är precis som det ska därinne! Det är ju som du säger det som är problemet med tidigt ultraljud, att man får tvetydiga besked.

Jag gjorde abort för många år sedan. Det måste ha varit i vecka 6-7 någonting för jag upptäckte graviditeten pga att jag mådde illa, hade ingen koll alls på mensen på den tiden. Hur som helst så trodde läkaren då först inte att jag var gravid för han såg ingenting med UL. Jag stod på mig (hade ju testat positivt) och han letade på och tillslut, efter mycket letande hittade han graviditeten. Men det verkade väldigt svårt att se något tydligt i den veckan. Så försök koppla bort tankarna till nästa ultraljud! Det kommer säkert gå bra!

Tack ska verkligen försöka!???? Precis, bara så rädd men på något sätt också inställd för att inte bli för besviken. Men hoppas hoppas ??
  • B0bbo
    Ebba87 skrev 2019-04-02 11:31:09 följande:

Behöver råd och stöd eftersom jag igår var på ett tidigt vul för att se om graviditeten satt där den skulle oroat mig för utomkvedes osv. Har även tagit lång tid att bli gravid ca 3 år med både missfall etc, därav det tidiga ul för att se att att stod rätt till.

Var i vad jag trodde 6+4 men, vid ul sågs inget foster utan bara hinnsäck och gulesäck. Hon nämnde inget foster, vilket gjorde mig först snopen och sen väldigt ledsen. Kan var vara för tidigt att se? Är jag tidigare än hon/jag trodde. Är så rädd att der är ofostrig graviditet. Fick återbesök om 10 dagar.

Någon med någon uppmuntrande historia?

Hej! Som svar på din fråga om det är för tidigt att se, jag var på ett akut VUL i vecka  vad jag trodde var 7+2 men när hon gjorde undersökningen så mätte fostret endast 6+2 men man kunde se ett tickande hjärta. Däremot vad jag har förstått det som så är det olika och vissa ser inte alls så mycket i vecka 6.. oavsett så håller jag alla tummar och tår för dig! kram Hjärta 
  • Ebba87
    B0bbo skrev 2019-04-03 07:50:23 följande:

Hej! Som svar på din fråga om det är för tidigt att se, jag var på ett akut VUL i vecka  vad jag trodde var 7+2 men när hon gjorde undersökningen så mätte fostret endast 6+2 men man kunde se ett tickande hjärta. Däremot vad jag har förstått det som så är det olika och vissa ser inte alls så mycket i vecka 6.. oavsett så håller jag alla tummar och tår för dig! kram  

Har tidigare gjort vul i vecka 7+1 då såg man ett foster på 1 cm och några mm. Därför är jag väldigt orolig! Men jag hoppas såklart, att deras vulapparat var sämre. Tack sp mycket
  • Ebba87

Villa bara uppdatera alla, gjort nytt vul/ul idag, pga sån oro! Vet inte varför jag tror det värsta, alltid. Men fick ett se ett embryo med ett fint hjärta som ticka på!!!överlycklig!!

• Babymama
    Ebba87 skrev 2019-04-04 17:45:44 följande:

Villa bara uppdatera alla, gjort nytt vul/ul idag, pga sån oro! Vet inte varför jag tror det värsta, alltid. Men fick ett se ett embryo med ett fint hjärta som ticka på!!!överlycklig!!

Men åh vad härligt Ebba! Grattis! Njut av känslan! Själv gillar jag inte ultraljuden för jag hittar oftast något jag hakar upp mig på och oroar mig för efteråt, typ något som barnmorskan säger eller liknande. Så jobbigt! Men jag har tre friska barn så det har ju inte haft något betydelse i slutändan ändå! :) Ha en riktigt bra kväll! (Och en lugn fortsatt graviditet!)
  • Ebba87

Precis, är likadan jag! Så nu ska jag bara njuta över att vara gravid! Tack så himla mycket för stöd! Och vad härligt med tre barn! Njut av kommande helg och kväll du med :)

Kram

• B0bbo

Grattis, gud va roligt att få läsa! Hurra, njut nu och ha en bra helg Hjärta

• Fallon

Hej Ebba!

Gud va skönt att allt såg bra ut och grattis till din graviditet. :)

Jag ska precis som dig vara runt 6+3 men var inne på VUL igår och då kunde endast en hinnsäck ses. Som hon mätte upp till 4mm. Sa de något om din hinnsäck, hur stor den var?

Jag har återbesök nästa vecka men jag är tyvärr inställd på att det är MF/MA då hon sa att jag är väldigt tidig i graviditeten. Men jag har stenkoll på ÄL och sista mensen och min cykel :(

• Ebba87

Gallon, tack så himla mycket! :)

Okej, förstår! Kan ju ha varit för tidigt med och olika ul?apparater gör nog skillnad med. Hon pratade att den var i den storleken typ 6+2,3 men inte hur många mm. Jag var 2 dagar tidigare än jag trodde, vad fostret mätte igår iallafall!

Har också stenkoll på det, men ägget ju fästa lite senare med.

Hoppas och håller alla tummar att det inte är MA/MF. Sågs ingen gulesäck?

• Fotbollstjej

Hej, jag gjorde vul igår på ggr av en lite blödning i förrgår. Då sågs de bara en gule säck och inget embryo. Vilket gjort mig orolig. Min bekrönande var att jag var 6+4 igår. Men enligt BM som gjorde vul sa att jag var 4+2.

Vilket kan stämma. Min uträkning är ju ifrån när jag hade min senaste mens. Och hon Mette ju hur stor gulesäcken bar. Mem jag är orolig eftersom hon inte såg något embryo. Någon mer som gjort tidigt vul utan att sett embryot då?

Skönt för dig TS att du gjorde ett VuL till å fick se den lille krabataen??

• Najo
    Fallon skrev 2019-04-05 08:37:20 följande:

Hej Ebba!

Gud va skönt att allt såg bra ut och grattis till din graviditet. :)

Jag ska precis som dig vara runt 6+3 men var inne på VUL igår och då kunde endast en hinnsäck ses. Som hon mätte upp till 4mm. Sa de något om din hinnsäck, hur stor den var?

Jag har återbesök nästa vecka men jag är tyvärr inställd på att det är MF/MA då hon sa att jag är väldigt tidig i graviditeten. Men jag har stenkoll på ÄL och sista mensen och min cykel :(

Hej,

Jag gjorde tidigt VUL idag. Det är IVF så vet att jag är i 6+0. Men det fanns bara en hinnsäck på 6.8 mm. Enligt maskinen är jag i 5+3 (3-4 dagar för lite). Så räknar med att det är ett missed abortion (ingen blödning ännu) men samtidigt hoppas jag ju att det var lite för tidigt. Jag tror det värsta just nu och det kommer bli en hemsk väntan till ett nytt VUL om en vecka. Hon sa varken bu ellee bä. Hon tyckte inte jag skulle oroa mig så mkt. Det kan visa sig att det utv sig normalt. Jag pressade henne lite o sa att jag ville att hon skulle vara helt ärlig. Hon sa att man kan se mer i "6+" men så är det inte alltid.
  • Ebba87

Skickar lite stöd till dig och en kram! Var ju i samma känsla av ovisshet och var helt nedstämd förra veckan och då bara två dagar. Trodde att det var en ofostrig graviditet eller så. Men så sågs ett litet frö, 2 dagar yngre än våra beräkningar med Äl. Men blev så glad!

Hoppas hoppas det blir samma positiva vändning för er. Önskar verkligen det. Men en vill ju också ställa in sig på ett mindre roligt besked med bara för att inte besvikelsen ska bli så tung, vilket det blir ändå.

Håller tummarna hårt!

Svar på tråden Vul vecka 6+3 inget foster