• Anonym (Undrande)

Har känslorna tagit slut?

Gift med min partner i över 20 år och vi har i stort haft ett bra förhållande. Under senare år har vi bråkat allt mer och det mynnar oftast ut i att det är mitt fel, jag har inte gjort det eller det och jag brukar lägga mig platt. Mitt problem är väl att jag kanske inte tar tag i saker och tycker man skall bita ihop och titta framåt. Senaste tiden har det accelererat och vi går nu i parterapi. Vi inser våra brister och att vi av olika skäl reagerar olika på olika saker - vilket blir en konflikt. 

För varje gång vi bråkar så märker jag att jag tappar jag känslor för min partner. Det är ungefär som om jag blir allt mer avtrubbad och jag känner att jag börjar ge upp hoppet. Jag har (hade?) en vilja att rädda vårt förhållande men den viljan blir mindre och mindre - kanske även tydligare av terapin. Det kommer krävas en del arbete inser jag, men jag vet inte om jag orkar lägga den kraften på förhållandet. Känns surt att ge upp men va tusan skall man göra? Känslorna finns liksom inte där på samma sätt som tidigare.  

• Svar på tråden Har känslorna tagit slut?
  • Anonym (Ja)

Jag skulle säga avstånd, så du får känna efter och tänka i lugn o ro.

Inte en dag, utan helst någon vecka Elelr två.

Ibland påverkar depression, stress, osv att det känns numb.

Mer sex kan också väcka lite liv.

Sätt dig o skriv ner för o få mer klart i huvudet.

Lycka till!

Svar på tråden Har känslorna tagit slut?