• Anonym (July)

Funderar på å göra abort för att undvika ett till missfall

Har 4 konstaterade missfall bakom mig,knäckt både kroppsligt och själsligt. Nu är jag gravid igen (hade räknat fel på ägglossning) jag känner ingen glädje, ingen lust, deg enda jag går å väntar på är missfallet som jag vet är oundvikligt. Funderar självmant att göra abort, för att ha kontroll. Ju längre jag väntar desto jobbigare blir det. Jag orkar inte spänna mig varje gång jag är på toaletten, jag vill inte gå till jobbet ocv tänka att jag när som helst kommer börja blöda. Jag orkar inte med ett till ultraljud där jag får se att hjärtat slutat slått. Jag orkar inte med att ännu en gång *föda" ut ett död foster i toaletten. Därför funderar jag seriöst på att själv göra tidig abort. Har gjort utredning som ej visar något.

• Svar på tråden Funderar på å göra abort för att undvika ett till missfall
  • Anonym (Ssk)
    Anonym (MT) skrev 2019-04-05 19:39:05 följande:

Vilken otrevlig ton.

Tycker du?
  • Anonym (July)
    Anonym (Ssk) skrev 2019-04-05 19:17:16 följande:

Mellanblödningar.

Men det är klart när du själv laborerat med blodförtunnande så kan det gå hur det vill...

Fast mellanblödingar får man inte som gravid
  • Anonym (MT)
    Anonym (Ssk) skrev 2019-04-05 19:40:54 följande:

Tycker du?

Ja, verkligen.
  • Anonym (Ssk)
    Anonym (July) skrev 2019-04-05 19:44:58 följande:

Fast mellanblödingar får man inte som gravid

Jo, det kan man få.
  • Anonym (Ssk)
    Anonym (MT) skrev 2019-04-05 19:46:49 följande:

Ja, verkligen.

Helt ok att du tycker det. Vi har åsiktsfrihet i Sverige.
  • Anonym (M)

Blödningar under graviditet kallas inte mellanblödningar, ?ssk?.....

Ts, min läkare jag fick träffa på mvc sa angående mitt intag av albyl minor att forskningen är för bristfällig än för honom att uttala sig, men ?att i värsta fall så har de ingen effekt, så kör på?.

Tycker ändå att du ska kontakta din läkare så att du får hjälp direkt vi nästa graviditet. Jag tror tyvärr att du behöver mer hjälp än vad receptfria kan ge dig. Önskar dig all lycka till <3

• Anonym (July)

Vet inte vad de ska kunna hjälpa mig med. Redan gjort utredning

• Anonym (nx)

Nej, du ska självklart inte göra abort.
    Jag har också haft en graviditet där jag inte kände glädje (av andra orsaker). Det var inte lätt, men det vände.

• Anonym (Ssk)
    Anonym (M) skrev 2019-04-05 21:57:25 följande:

Blödningar under graviditet kallas inte mellanblödningar, ?ssk?.....

Ts, min läkare jag fick träffa på mvc sa angående mitt intag av albyl minor att forskningen är för bristfällig än för honom att uttala sig, men ?att i värsta fall så har de ingen effekt, så kör på?.

Tycker ändå att du ska kontakta din läkare så att du får hjälp direkt vi nästa graviditet. Jag tror tyvärr att du behöver mer hjälp än vad receptfria kan ge dig. Önskar dig all lycka till <3

Bland lekmän kallas det ofta mellanblödningar.
  • Anonym (Sofia)

Låt naturen ha sin gång.

Tror knappast att du kommer må bättre efter en abort.

Men jag kan förstå lite hur du känner, jag fick tre missfall, och då hade också min man fått ytterligare tre missfall med sitt ex tidigare...

Läkarna sa att det kunde bero på kromosomfel, eftersom alla sex graviditeter han gett upphov till, slutade med missfall.

När jag blev gravid för fjärde gången, var jag helt nollställd. Min man hade då redan sagt att han inte ville försöka mer.

Jag kunde inte känna någon glädje över graviditeten, utan väntade bara på ännu ett missfall.

Men det föddes ett helt perfekt barn efter nio månader!

Blev gravid igen när hon var 10 månader gammal, och även den gången gick det bra.

• Anonym (F)

Hur går det ts? Hoppas det inte är missfall! Blödning i tidig graviditet är ju vanligt men med din historik förstår jag att man tar ut det värsta i förskott.

Vilken vecka är du i?

• Anonym (July)
    Anonym (F) skrev 2019-04-06 04:14:31 följande:

Hur går det ts? Hoppas det inte är missfall! Blödning i tidig graviditet är ju vanligt men med din historik förstår jag att man tar ut det värsta i förskott.

Vilken vecka är du i?

5, blöder fortfarande så ..
  • Anonym (July)

Massa bruna/blod flytningar

• Anonym (mor)
    Anonym (July) skrev 2019-04-04 19:11:58 följande:

Har 4 konstaterade missfall bakom mig,knäckt både kroppsligt och själsligt. Nu är jag gravid igen (hade räknat fel på ägglossning) jag känner ingen glädje, ingen lust, deg enda jag går å väntar på är missfallet som jag vet är oundvikligt. Funderar självmant att göra abort, för att ha kontroll. Ju längre jag väntar desto jobbigare blir det. Jag orkar inte spänna mig varje gång jag är på toaletten, jag vill inte gå till jobbet ocv tänka att jag när som helst kommer börja blöda. Jag orkar inte med ett till ultraljud där jag får se att hjärtat slutat slått. Jag orkar inte med att ännu en gång *föda" ut ett död foster i toaletten. Därför funderar jag seriöst på att själv göra tidig abort. Har gjort utredning som ej visar något.

När min yngsta dotter gjorde en tidig abort så var den medicinsk och jag var med henne på sjukhuset. Man KAN göra den hemma men knappast annat än i kontakt med vården och då får man ALLTID ngn att tala med. Min dotter var helt säker på sin sak men fick ändå tala med en kurator. Liksom en planerad abort är inget man snyter ur näsan.
  • Anonym (nx)

Jag har fött flera barn.
    Jag har haft blödningar under alla graviditeter. Både små, mellan och mycket kraftiga och långdragna blödningar. Alla barnen blev friska och fina.

• Anonym (mor)
    Anonym (nx) skrev 2019-04-06 16:56:01 följande:

Jag har fött flera barn.
    Jag har haft blödningar under alla graviditeter. Både små, mellan och mycket kraftiga och långdragna blödningar. Alla barnen blev friska och fina.

Så det är helt normalt att ha kraftiga långdragna blödningar när man är gravid? Jag tackar Gud att jag inte blev drabbad av denna normalitet.

• Anonym (Ssk)
    Anonym (mor) skrev 2019-04-06 17:05:23 följande:

Så det är helt normalt att ha kraftiga långdragna blödningar när man är gravid? Jag tackar Gud att jag inte blev drabbad av denna normalitet.

Ja, det är inte onormalt att ha det.
  • Anonym (mor)
    Anonym (Ssk) skrev 2019-04-06 17:12:41 följande:
    Ja, det är inte onormalt att ha det.
    Okej. Så lite man vet.
  • Anonym (nx)
    Anonym (mor) skrev 2019-04-06 17:05:23 följande:

Jag skulle inte säga att det är helt normalt.
    Men jag ville bara säga att det måste inte gå dåligt med en graviditet för att man har blödningar.
  • Anonym (mor)
    Anonym (nx) skrev 2019-04-06 17:19:10 följande:
    Jag skulle inte säga att det är helt normalt.
    Men jag ville bara säga att det måste inte gå dåligt med en graviditet för att man har blödningar.
    Och jag vill säga TACK GUD att jag inte var en av dessa som blödde.
Svar på tråden Funderar på å göra abort för att undvika ett till missfall