Så trött på den snåla föräldern
Alltså, vad gör man? Barnens pappa har alltid varit snål. Han har en förmögenhet i aktier, en dyr lägenhet, teknikprylar till förbannelse och han har haft en riktigt hög lön under lång tid. Under de år vi varit isär har han gjort en resa med barnen, en helg till Köpenhamn. Annars är den största utflykt han gjort med dem att gå på Liseberg en gång varannat år. Alla lov spenderad på hans föräldrars sommarställe där han kan slappa för farmor tar över allt. (Inget ont om farmor och farfar och deras ställe, barnen har det jättemysigt där, men någongång kanske lite kvalitetstid med bara pappa skulle vara på sin plats.)
Nu är han mellan två jobb och sonen fyller 13. Sonen har pratat länge länge om kalas på nåt laserdome och det känns som om vi halvt lovat det. Så jag messar pappan för att bestämma datum men då säger han att han inte har råd. Han är ?arbetslös?. Häromveckan skröt han om att han tjänat 100 000 på en eftermiddags daytrayding och nu har han inte råd med sin sons kalas. Jag fattar ju att aktier inte är något man bara plockar ur som ett vanligt bankkonton men jag blir ändå så jäkla förbannad.
Jag har själv en mycket mer normal ekonomi och det är inte så att vi reser jorden runt och jagar upplevelser stup i kvarten men de pengar jag har lägger jag till stor del på familjen på olika sätt. Men hans fokus är att kunna sluta jobba när han är 50. Lagom till att barnen flyttar ut. Då kommer han sitta där ensam och titta på sitt kontoutdrag typ...
Men men... jag får väl betala kalaset. Och försöka hålla tyst så inte sonen fattar vilken sniken pappa han har.
Slut på rantandet.