• Jelan

Missfall eller gravid??

Jag är ny här på fl

Jag behöver ventilera mig lite , jag plussade 23/3 var beraäknad att få mens den 20/3

Testet visade positiv clear blue digital med veckor 1-2 veckor

Började blöda med smärtor och klumpar den 29/3 till idag bara bruna flytningar

Tog ett bytt test idag för att se så hcg går ner som det ska och testet visade 2-3

Borde väll inte gå upp om det är ett missfall ?

Någon som varit i samma sits ?

• Svar på tråden Missfall eller gravid??
  • Anonym (Li)

Mest sannolikt ett missfall. Men det finns ju solskenshistorier där det ändå går vägen, så det är nog bara att vänta och se.

• tovikan
    Jelan skrev 2019-04-06 21:33:41 följande:

Jag är ny här på fl

Jag behöver ventilera mig lite , jag plussade 23/3 var beraäknad att få mens den 20/3

Tog ett bytt test idag för att se så hcg går ner som det ska och testet visade 2-3

Alltsa, visar testet 2-3 veckor sa ar du ju gravid. Man kan fortfarande bloda under graviditeten. Ta ett till test om nagra dagar for att vara saker. Lycka till!
  • Jelan

Testade med ett vanlig sticka från restlagret och det visade fortfarande gravid !

Tänker om det är missfall borde det sjunka vecka 6+4 idag så vid tidigt missfall så skulle väll endå stickan visa minus ! Blir inte klok av detta !

• Loviisa89

Jag tror att du kanske ska förbereda dig på missfall, tyvärr, men ta ett till test om nån vecka för att se om det verkar öka. Hoppas!

När jag fick mitt första missfall så fick jag en blödning som mens nån dag efter plusset. Efter så visade testet fortfarande gravid 1-2 och fortsatte visa det i flera veckor efter, hade även vissa symptom. Fem veckor efter blödningen kom en till "mens" och efter det blev det helt negativt.

Insta: Ivfskafunka
  • Jelan

Tack för svar ! Jag har 3 barn redan och tre missfall mellan barn 1 och 2 , vecka 6, 9 och 13 då blödde jag mycket de första 4 dagarna sedan var det slut !

Denna fången blödigt fredag till fredag och nu de sista dagarna bruna flytningar fredag till idag och igår testade jag med clear bli veckoindikator som ökat hcg till 2-3 veckor ! Därför ställer jag dessa frågor och undrar om någon varit med om liknande ? Jag är inte planerat gravid detta har kommit som en chock för mig ????

• Anonym (My)

Låter som missfall, men håller tummarna för att det inte är det! Jag har själv varit med om att få starkare test trots missfall innan det till slut sjönk. Kan bero på urinens koncentration vid olika tillfällen t ex.

• Jelan

Förstår inte detta är taget för två dagar sedan efter clear blue visade 2-3 veckor !

Verkligen ingen annan som upplevt samma blöder fortfarande brunt ...?

• Jelan

Tid detta för två dagar sedan, alltså den 13:e någon mer som varit med om att hcg sjunknes långsamt efter tidigt missfall i vecka 4-5 ?

• Anonym (Kompis)

Jag har en kompis som plussade i över en månad, missfall i ca v. 5. Tyvärr.

• Anonym (2blödningar)
    Jelan skrev 2019-04-06 21:33:41 följande:

Jag är ny här på fl

Graviditet nr 2 : började blöda i v7. Smärta och klumpar. Höll i sig rätt länge. Allt gick bra. Hade en blödning inne i livmodern som inte var farligt för barnet.

Graviditet nr 3 : började blöda i v.8 samma dag som mensen skulle komma. Mängden blod ökade för varje dag och dag nr 3 kom en lite större klump ut. Det var ett mf.
  • Jelan

Blir inte klok nu har det gått 3 veckor och detta får jag på stickan !

• Jelan

Blir inte klok nu har det gått 3 veckor och detta får jag på stickan !

• Anonym (Kompis)

Ser för svagt ut för att vara en månad sen bim i normal graviditet. Men ring gyn? Är väl bästa sättet att få riktigt svar?

• Jelan

Tack, pratade med gynn i slutet av förra veckan och de sa att det är vanligt att hcg sitter kvar länge, och blödning upp till 6 veckor är normalt , de hade inga tider och för att få krävdes remiss och hänvisade mig vara till gyn akuten vid smärtor eller tilltagande blödningar ! Så kikar in här för att se om någon varit med om samma !

• Jelan

Detta är taget 4 dagar sedan ! Men är ju ett annat märke på test !

• Anonym (!)

Har du skrivit in dig på MVC? Kan de inte hjälpa dig m ett tidigt ultraljud? Om jag inte fått hjälp via dem hade jag åkt t gynakuten (och sagt att jag blöder mer och har ont i ena sidan....) eller bokat ett ultraljud på en privat klinik. Kostar under tusenlappen.

Har du fått ut ngt som kan liknas vid fostersäck eller bara småblödningar?

• Jelan

Jag blödde de första dagarna 4-5 med mörkt blod och koagulerat blod sedan dess brunt och beige och inget ont! Tror det var rester som kom ut men osäker såg slemmigt ut ! Tänkte bara om någon som varit i samma sits , då jag ska avvakta enligt gyn då jag inte har ont eller blödig sedan de första dagarna !

Svar på tråden Missfall eller gravid??