• Anonym (Ångesten)

Vänstra med gift man

Mitt X är hans vän sedan många år tillbaka. Xet och jag hade ett förhållande på ca 6mån. Vi umgicks då en del med det gifta paret. Några månader senare har den gifte mannen kommit nära mig, han vet att jag tycker han är het, och vi klickar skitbra! Vi har smsat Och pratat timmar i telefon varje dag i ca 2 månader. Allt ifrån hur man mår till snusk. Han har vart gift över 10 år och nu påstår sig han ha känslor för både frun och mig. Han kommer nära då fort ingen ser, tar på mig och kysser mig.. jag kan inte, hur jag än försöker låta bli, men det går inte! Tycker om han som fan och ångest kommer inte förens frun är i samma rum. Känner mig så jävla hemsk. Men jag vill bara ha han, för mig själv! Han är inte redo att lämna henne, för han älskar henne innerst inne säger han, men är inte nöjd med deras sexliv. När jag ber han att vi skall lägga ner och bara vara vänner så säger han att han inte kan vara utan mig, att han har känslor för mig. Blir så dum i huvudet på sitsen jag är i... Kan lixom inte bara låta bli. Men jag hatar mig själv trots att jag knappt känner frun. Samvetet tar över. Men han hjälper mig med en grej, så jag kan inte bara sluta träffa han heller.

• Svar på tråden Vänstra med gift man
  • Anonym (666)

Har du legat med honom? Om inte kan du tänka dig vara en älskarinna? Alltså att alltid komma som nr2?

• Anonym (aa)
    .. Kan lixom inte bara låta bli. Men jag hatar mig själv trots att jag knappt känner frun. Samvetet tar över. Men han hjälper mig med en grej, så jag kan inte bara sluta träffa han heller.
    Antingen lär du känna frun, så att ditt samvete kanske fungerar. Eller så flyr du fältet utan att se dig om.
  • Anonym (Ärdärnu)

Antingen accepterar du läget och är hans älskarinna och nöja dig med sex eller så får du hålla dig borta.

Kanske om ni har het sex så försvinner spänningen efter det.

• Anonym (Suck)
    Anonym (Ärdärnu) skrev 2019-04-08 12:57:40 följande:

Antingen accepterar du läget och är hans älskarinna och nöja dig med sex eller så får du hålla dig borta.

Kanske om ni har het sex så försvinner spänningen efter det.

Men sluta det försvinner inte när man har sex.. Finns det känslor som blir dom starkare, finns där inga så försvinner dem helt. Enkelt, du kommer inte att få ett enklare beslut serverat i handen. Så är det! Lämna och gå vidare.
  • Solarn

"Kan inte" du menar alltså att du inte har förmågan att kontrollera dina handlingar? Isf bör du söka hjälp för det.

• Anonym (Jaja)

Alltså han ser dig mer som en hora, skaffa lite självrespekt och låt honom inte komma nära dig. Har själv haft en man som har varit otrogen mot mig och ja, tjejen var mer som en hora för honom.

• Anonym (Suck)
    Anonym (Jaja) skrev 2019-04-08 17:04:22 följande:

Alltså han ser dig mer som en hora, skaffa lite självrespekt och låt honom inte komma nära dig. Har själv haft en man som har varit otrogen mot mig och ja, tjejen var mer som en hora för honom.

Jag förstår att man gärna vill tro att allt som är moraliskt fel är smutsigt och fult, av den som är tredje hjulet. Men i själva verket så blir ju respekten sämre mot den man bedrar och för att inte tala om den som utför handlingen, den som faktiskt ljuger och bedrar sin partner. Den stackars tjejen/ killen som står utanför relationen har ju ingen relation att bedra. Det denna kanske drabbas av är framför allt samvetskval och troligtvis mänskligt förnuft/ empati som säger att det här är fel, jag vill behandla andra som jag önskar bli behandlad själv i en relation. Men skulden ligger framför allt på den som bedrar.
  • Anonym (Jaja)
    Anonym (Suck) skrev 2019-04-08 18:00:18 följande:

Jag förstår att man gärna vill tro att allt som är moraliskt fel är smutsigt och fult, av den som är tredje hjulet. Men i själva verket så blir ju respekten sämre mot den man bedrar och för att inte tala om den som utför handlingen, den som faktiskt ljuger och bedrar sin partner. Den stackars tjejen/ killen som står utanför relationen har ju ingen relation att bedra. Det denna kanske drabbas av är framför allt samvetskval och troligtvis mänskligt förnuft/ empati som säger att det här är fel, jag vill behandla andra som jag önskar bli behandlad själv i en relation. Men skulden ligger framför allt på den som bedrar.

Ja absolut skulden ligger hos den som bedrar och håller med om det med respekt för sin partner. Men det går inte att undgå hur mannen ser på älskarinnan, inte som en likvärdig och fin. Min exman skulle aldrig vilja presentera hans förra älskarinna för våra barn, sin mamma eller pappa. Inte ens för sina vänner eller kollegor.
  • Anonym (man)
    Anonym (Suck) skrev 2019-04-08 18:00:18 följande:
    Den "stackars" tjejen eller killen utanför relationen VALDE medvetet att delta sveket. Och att delta i någon annans handlingar är också en handling. Personen har givetvis ingen relation att bedra, men har medvetet valt att delta i något som personen vet kommer vara väldigt sårande och förnedrande mot de drabbade. En person som medvetet väljer att delta i att såra och förnedra andra är det inte synd om på något sätt.

Om personen drabbas av samvetskval är fullt naturligt och beror förmodligen på att personen vet att det hon/han deltar i är jävligt fel men väljer att skita det för att få det han/hon anser sig behöva. 
  • Anonym (Renecccca)
    Solarn skrev 2019-04-08 13:14:41 följande:

"Kan inte" du menar alltså att du inte har förmågan att kontrollera dina handlingar? Isf bör du söka hjälp för det.

Är inte detta ett sorts rop på hjälp? Man måste börja nånstans. Att skaffa självinsikt är en god start. Döm inte så fort när ts uppenbarligen mår dåligt.
  • Anonym (man)
    Anonym (Renecccca) skrev 2019-04-11 16:53:12 följande:

Är inte detta ett sorts rop på hjälp? Man måste börja nånstans. Att skaffa självinsikt är en god start. Döm inte så fort när ts uppenbarligen mår dåligt.

Hur ska man kunna få självinsikt om ingen påpekar att man gjort fel ?
  • Anonym (Renecccca)
    Anonym (man) skrev 2019-04-11 17:15:41 följande:

Det inlägget ser inte jag. Var skrev du att hon gjorde fel?

Jag läste bara att hon skulle söka hjälp. Det uppfattar jag att hon gör här.
  • Anonym (man)
    Anonym (Renecccca) skrev 2019-04-11 17:20:53 följande:

Det inlägget ser inte jag. Var skrev du att hon gjorde fel?

Jag läste bara att hon skulle söka hjälp. Det uppfattar jag att hon gör här.

Ehm tråden handlar om att TS vänstrar med en gift man. Men det menar du inte är fel?
  • Anonym (Renecccca)
    Anonym (man) skrev 2019-04-11 17:31:33 följande:

Ehm tråden handlar om att TS vänstrar med en gift man. Men det menar du inte är fel?

Är du trög?

Du skriver att hon ska söka hjälp och jag menar att det är precis det hon gör här.

Vad som är moralisk rätt eller fel har inte du o jag ens diskuterat.

Vill du veta vad jag tycker eller skrev du så för att du inte förstod mitt inlägg?
  • Anonym (man)
    Anonym (Renecccca) skrev 2019-04-11 17:54:21 följande:

Är du trög?

Du skriver att hon ska söka hjälp och jag menar att det är precis det hon gör här.

Vad som är moralisk rätt eller fel har inte du o jag ens diskuterat.

Vill du veta vad jag tycker eller skrev du så för att du inte förstod mitt inlägg?

Det är mog snarare du som är trög och inte kan skilja på vem som skrev vad. Läs om, läs rätt SEN kan du babbla om trög....här är en liten hint ifall det skulle vara allt för svårt för dig
    Solarn skrev 2019-04-08 13:14:41 följande:

Anonym (man) skrev 2019-04-11 17:15:41 följande:

• Anonym (Renecccca)
    Anonym (man) skrev 2019-04-11 18:20:05 följande:

Det är mog snarare du som är trög och inte kan skilja på vem som skrev vad. Läs om, läs rätt SEN kan du babbla om trög....här är en liten hint ifall det skulle vara allt för svårt för dig

Shit alltså... vi kommer ingen vart. Tack o hej
  • Solarn
    Om ts mår dåligt av sitt beteende är väl det enklaste att hon ändrar det? Att se det som "ett rop på hjälp" är att göra henne till ett offer för omständigheterna och jag tycker inte att en vuxen människa som medvetet gör något som är fel så de får dåligt samvete, men fortsätter göra det ändå, behöver daltas med till den graden.
Svar på tråden Vänstra med gift man