• Anonym (Längtan)

Inte otrogen, men saknar mitt livs kärlek som är så nära

Jag är i ett förkommande, vanligt. Varannan vecka familj mes bonus barn plus egna.. ja allt sånt där.

Tonårsbarn inget jobbigt förhållande. Kanske lite tomt ibland. Inte så mycket passion precis.

Men vi har hus, fina bilar och åker på semester varje år... så varför klaga.

Men..

Jag har en barndoms/ungdomsvänn, sedan 25 år! Vi har alltid varit nära varandra. I tonåren var vi lite kk. Vi var aldrig ihop. Men tyckte alltid väldigt mycket om varandra. Och har alltid så fort vi varit singlar myst lite då och då, helt kravlöst.

Åren går. Vi är fortfarande nära vänner.

Han har familj precis som jag. Fru och barn.

Vi har träffats ibland. Han å jag alltså. Och några till Vi är ett gäng som ses ibland, typiskt grillfestgäng. Kompisar från förr, ja ni fattar..

Vi sneglar alltid på varandra.

Vi chattar ibland, skickat meddelanden och roliga selfies, inget snusk eller sex.

Men vi längtar efter varandra! Det är som att vår ungdomskärlek aldrig har tagit slut! Jag fantiserar om oss! Hur det skulle ha varit!

Vi är liksom kvar i vårt tonårs sate of minde!

Jag längtar så efter hans närhet! Och han min.

Vi råkade kyssas en gång efter en fest, det var som en blixt som tog oss rakt tillbaka till när vi var 19 år igen! Vi ville ha sex, nen vi la band på oss och förstod även att kyssen var fel. Kändes så naturligt! Vi har kysst så många gånger förr

Jag tänker på honom hela tiden, och han på mig.

Det är inte så att vi vill lämna våra familjer, det är inte så att vi vill vara tillsammans, men vi saknar varandra så djup inne i själen!

Jag vet inte varför det inte tar slut!

Jag blir nästan olycklig av tanken på att vi inte bara tog varandra när vi hade chansen!

Varför känns det såhär! Det borde gå över!

• Svar på tråden Inte otrogen, men saknar mitt livs kärlek som är så nära
  • Fjäril kär

Det går inte över för att ni lägger mer ved på elden hela tiden genom att ha kontakt via sms o liknande.

Umgås som vänner fine, men sluta ha privat kontakt däremellan.

• Anonym (Längtan)

Men vi är även bästa vänner!

Har varit så i 25 år. Det är en av mina djupaste och närmsta vänner. Även om vi har en längtan har vi även en djup vänskap

Fjäril kär skrev 2019-04-08 19:16:08 följande:

Det går inte över för att ni lägger mer ved på elden hela tiden genom att ha kontakt via sms o liknande.

• GustavViolin

Tramstråd. Kommer anmäla detta för att det är en kille som skriver alla dessa rådstarter och utger sig för att vara kvinnor. Spam alltså. Inte möjligt att 99 procent av alla trådstarter handlar om längtan efter otrohet. Det är en typ av trakasserier mot kvinnor du håller på med. Sluta genast!!

• Anonym (Lite salt)
    GustavViolin skrev 2019-04-08 19:22:47 följande:

Tramstråd. Kommer anmäla detta för att det är en kille som skriver alla dessa rådstarter och utger sig för att vara kvinnor. Spam alltså. Inte möjligt att 99 procent av alla trådstarter handlar om längtan efter otrohet. Det är en typ av trakasserier mot kvinnor du håller på med. Sluta genast!!

Jag är benägen att hålla med. Varför har alla gift sig med någon tönt de inte älskar, men "nöjde" sig med, och sitter och drömmer om sin själsfrände som känns sååå rätt men är sååå förbjuden?

Ni är inte tonåringar längre, och detta är ingen amerikansk långfilm. Det du längtar tillbaka till är den där känslan av att vara 19 igen, men den tiden kommer inte tillbaka.

Det finns två alternativ:

1. Sluta bygg upp romantiska drömmerier om din tonårskärlek. Satsa på din man.

2. Skilj dig från maken och se om livet blir bättre med Mr Right.

I vilket fall,sluta sitta och sukta och tråna som en kåt fjortonåring.
  • Anonym (felix)
    Fjäril kär skrev 2019-04-08 19:16:08 följande:

Håller med. Umgås som del av ert gamla grillfestgäng, men sluta hålla liv i känslorna med privat kommunikation därimellan. Tekniskt sett skulle en del, kanske även era respektive, kunna vilja kalla den kyss råkade inträffa för otrohet. 

Inse att det kanske var en anledning till att ni inte blev par när ni hadde chansen.
  • Anonym (Längtan)

Nej, så är det inte.. varför tror du det?

Fullkomligt sant och seriös tråd från mitt håll

GustavViolin skrev 2019-04-08 19:22:47 följande:

• Anonym (man)
    Anonym (Lite salt) skrev 2019-04-08 19:37:59 följande:
    Jag är benägen att hålla med. Varför har alla gift sig med någon tönt de inte älskar, men "nöjde" sig med, och sitter och drömmer om sin själsfrände som känns sååå rätt men är sååå förbjuden?

Ni är inte tonåringar längre, och detta är ingen amerikansk långfilm. Det du längtar tillbaka till är den där känslan av att vara 19 igen, men den tiden kommer inte tillbaka.

Det finns två alternativ:

1. Sluta bygg upp romantiska drömmerier om din tonårskärlek. Satsa på din man.

2. Skilj dig från maken och se om livet blir bättre med Mr Right.

I vilket fall,sluta sitta och sukta och tråna som en kåt fjortonåring.
    Jag tror hänger ihop med dagens egomentalitet att man inte ska behöva välja bort något utan ska kunna äta kakan och ha den kvar.
  • Anonym (man)
    Anonym (Längtan) skrev 2019-04-08 19:20:52 följande:

Men vi är även bästa vänner!

Har varit så i 25 år. Det är en av mina djupaste och närmsta vänner. Även om vi har en längtan har vi även en djup vänskap

Ja precis ni är ÄVEN bästa vänner, dvs ni är inte ENBART vänner. Och då kan du inte behandla ert förhållande som en vanlig vänskap för det är det inte. Du får helt enkelt göra ett val behålla vänskapen och skala bort allt det andra. Sluta snegla på varandra och bete er som tonåringar och börja bete er som vuxna vänner istället.
Svar på tråden Inte otrogen, men saknar mitt livs kärlek som är så nära