• Anonym (Maktlös)

Jag är så maktlös-älskarinna

Jag har förvandlats till någon jag inte vill vara. Detta pga att jag varit älskarinna till en man i 5 månader. Han har från första dagen lovat att berätta om oss och lämna sin fru. Jag Min när väntar tålmodigt. Dock börjar allt bli ohållbart. Jag har ångest, sover dåligt och känslorna svänger nått så otroligt. Från att älska till att hata på några minuter ibland. Jag stålsätta mig, skriver ner vad jag ska säga men blir en liten mes när jag pratar med honom. Jag mår jättedåligt för hans frus skull och tänker ofta att en sådan man som han vill jag inte ha. Jag har försökt blockera men klarar inte av att hålla det. Jag förstår inte den makten han har över mig. Jag är värd så mkt bättre. Jag berättade för hans fru en gång bara för att få ett avslut och hon skulle håva in honom. Jag visste att han inte skulle komma till mig. Dock nekade han i sten och frun trodde honom. Jag vill må bra, älska och älskas. Hur tar jag tillbaka makten? Trodde aldrig detta om mig själv och jag har enorm skam och skuld ändå kan jag inte uppnå styrkan att lämna. Till saken hör att de är pingstvänner och han skyller på församlingen vad gäller möjlighet till skilsmässa. De har inga barn, inget hus etc. Vi är alla i 50 års ålder.

• Svar på tråden Jag är så maktlös-älskarinna
  • Anonym (Maktlös)

Alla ni som skrivit sunda, kloka, intelligenta och ärliga svar (hårda) säger jag TACK till. Jag fick styrkan att bryta i dag och det kändes riktigt bra, tack vare Er. Nu är han blockad och mkt ångest släppte. Kände mig genast lugnare och gladare faktiskt. Tänk vad lite STÖD kan hjälpa. Tack! Ni som dömer och fördömer framstår som enbart som bittra människor och Era ord hjälper inte ett dugg.

• Anonym (Mm)
    Anonym (Maktlös) skrev 2019-04-09 19:48:56 följande:

Alla ni som skrivit sunda, kloka, intelligenta och ärliga svar (hårda) säger jag TACK till. Jag fick styrkan att bryta i dag och det kändes riktigt bra, tack vare Er. Nu är han blockad och mkt ångest släppte. Kände mig genast lugnare och gladare faktiskt. Tänk vad lite STÖD kan hjälpa. Tack! Ni som dömer och fördömer framstår som enbart som bittra människor och Era ord hjälper inte ett dugg.

Hmm, vet inte om jag ser så fördömande svar på ditt inlägg. Visst hårda men ärliga. Men berätta gärna vad du tyckte inte hjälpte dig och vad som faktiskt hjälpte dig att lämna en sådan relation så man själv kan lära sig ngt.
  • Anonym (rrr)

Ni som dömer och fördömer framstår som enbart som bittra människor och Era ord hjälper inte ett dugg.

De kanske har blivit utsatta för något sådant som du höll på med. Döm dem inte.
  • Anonym (another one bites the dust)

Om man är intresserad av ett äkta förhållande så väntar man med att ha sex tills efter mannen lämnat sin fru! Endast då kan man se hur uppriktigt intresserad en man är att lämna sitt förhållande.

Det trodde jag att alla kvinnor över 20 år förstod själva. Hur många gånger har man inte hört ordspråket "äta kakan och ha den kvar?"

• Anonym (Forum)
    Anonym (Bengt) skrev 2019-04-09 15:42:55 följande:

Näpp, hon gör inget fel och är inget svin - han är ett svin - hon har inte lovat någon trohet.

Var och en är ansvariga för sina handlingar om han bedrar sin fru med henne och dessutom lurar henne att tro att de skall bli ett par så är hon och hans fru offer för hans svineri.

Hon är absolut ett svin hon också. Människor väljer sina handlingar och är ansvariga för dem rent individuellt. Och tillsammans hamnar vi i ett samspel och detta kan vi inte bortse från. Det går inte att separera älskarinnan från sitt deltagande i mannens otrohet. Det är visserligen inte hon som lovat sin älskares fru trohet, men hon är lika skyldig till älskarens otrohet som älskaren själv. Dessutom saknar hon moraliska kompasser i sådana ämnen, men det är säkert inte viktigt med moral i dagens Sverige...
  • Anonym (Du har alla makt)

Hur menar du maktlös?
    Du har väl samma makt som vi alla andra att bestämma över våra egna liv och du har all makt i världen att fatta dina egna beslut.

Om du inte ansåg dig ha kunskap eller information tillräckligt för att fatta ditt beslut så bör du väl ha fått åtminstone en viss hjälp med dina tankar här i tråden?

Du har all makt i din egen hand, all makt som krävs, för att fatta dina egna beslut.

• Anonym (here we go again)

Mmm om du hade dömt dig själv lite mer INNAN du började ligga med idioten så hade du kanske inte behövt bli älskarinna och slösa bort din tid på en idiot och må därefter, och då hade du kanske inte behövt skriva en tråd öht?

Jag tycker snarare att du borde fundera lite över varför du behöver stöd av andra för att göra saker som normalt borde vara självklara? 
    Anonym (Krysset) skrev 2019-04-09 19:10:21 följande:

Sluta döm TS.

Den gifte älskaren har troligtvis samma makt över sin fru som över TS, dvs sin älskarinna. 

Det enda som kan få TS att avsluta detta är att hon träffar någon annan, eller att hon har en nära vän som hjälper henne ur detta. 

FEL, det enda som kan hjälpa TS på riktigt är att honlär sig undvika sådana idioter i framtiden UTAN att någon annan håller henne i handen och visar vägen. Hon är en vuxen kvinna inte ett barn.
    Anonym (Lillan) skrev 2019-04-09 18:38:07 följande:
    Ja, och det hon vet hon ju redan eftersom hon skriver om precis det. Så det behöver du inte tala om för henne.
    Tydligen behövs det eftersom det bevisligen inte hjälpte att hon redan visste eftersom hon valde att bli älskarinna ändå. Vad hjälper det att veta om man sen agerar helt åt helvete fel ändå?
  • Anonym (Pia)

Du får väl skärmdumpa era konversationer och skicka till frun??

Han kommer aldrig lämna henne. Glöm det. Givetvis kan de skilja sig men han vill inte.

• kattis71

Hej

Dina rader är skrämmande likt min situation. Är det samma man? Var i Sverige bor Ni? Skucka gärna ett pm. Ångestpåslaget är stort nu.

Svar på tråden Jag är så maktlös-älskarinna