Jag är så maktlös-älskarinna
Jag har förvandlats till någon jag inte vill vara. Detta pga att jag varit älskarinna till en man i 5 månader. Han har från första dagen lovat att berätta om oss och lämna sin fru. Jag Min när väntar tålmodigt. Dock börjar allt bli ohållbart. Jag har ångest, sover dåligt och känslorna svänger nått så otroligt. Från att älska till att hata på några minuter ibland. Jag stålsätta mig, skriver ner vad jag ska säga men blir en liten mes när jag pratar med honom. Jag mår jättedåligt för hans frus skull och tänker ofta att en sådan man som han vill jag inte ha. Jag har försökt blockera men klarar inte av att hålla det. Jag förstår inte den makten han har över mig. Jag är värd så mkt bättre. Jag berättade för hans fru en gång bara för att få ett avslut och hon skulle håva in honom. Jag visste att han inte skulle komma till mig. Dock nekade han i sten och frun trodde honom. Jag vill må bra, älska och älskas. Hur tar jag tillbaka makten? Trodde aldrig detta om mig själv och jag har enorm skam och skuld ändå kan jag inte uppnå styrkan att lämna. Till saken hör att de är pingstvänner och han skyller på församlingen vad gäller möjlighet till skilsmässa. De har inga barn, inget hus etc. Vi är alla i 50 års ålder.