• qaswas122

Fler som planerar att försöka bli gravida våren 2020?

Jag och sambon planerar att försöka bli gravida om drygt ett års tid, det vill säga våren 2020. Vi har inga barn sedan innan. Fler här inne som planerar att försöka få barn 2020?

Jag tycker jag pratar om det konstant och vill inte tjata hål i huvudet på sambon. Flört Hade därför varit roligt att diskutera med likasinnade. Hur hanterar ni väntan? Förbereder ni er på något sätt? När bör man börja äta extra vitaminer?

• Svar på tråden Fler som planerar att försöka bli gravida våren 2020?
  • qaswas122
    Anonym (Natasha) skrev 2019-05-12 17:48:33 följande:

Hej! Jag hoppar in här och hoppas vi kan följas åt! Letade efter en sånhär tråd!

Jag är 28 år, fyller 29 i slutet av detta år och har längtat efter barn sedan jag och min nuvarande sambo blev ihop för ca 2 år sedan.

Vi har aldrig skyddat oss, utan kört ?finska rycket? men efter att jag tog mod till mig för ca en månad sedan och berättade att jag VERKLIGEN vill bli Gravid i sommar så har vi kört helt oskyddat.

Dock vill jag inte pressa honom med ?tvångs-sex? kring ÄL eftersom jag misstänker att det måste få

sjunka in i hans huvud lite i lugn och ro.

Men,

Detta har gjort mig smått besatt och jag har börjat med folsyra och läser ALLT om hur man snabbast blir gravid osv osv.

Är såklart orolig att jag inte kan bli gravid med tanke på att vi aldrig skyddat oss men hoppet lever endå kvar och jag är lite av en test-missbrukare som gärna tar ett test för mycket..

Bim - 4 idag.

Såklart längtar jag efter att ta ett test men måste hålla mig till bim.

Har alla grav-symtom hitills men det har jag haft varje månad så jag tror min önskan är så stark att jag bara inbillar mig varje månad helt enkelt.

Känner helt igen mig i det där att bli nästan "besatt". Jag läser konstant om graviditeter, tillskott, föräldrapenning etc. Måste verkligen hålla mig för att inte tjata hål i huvudet på sambon Flört. Lycka till med allt!
  • tillyra
    Anonym (Natasha) skrev 2019-05-12 17:48:33 följande:

Hej! Jag hoppar in här och hoppas vi kan följas åt! Letade efter en sånhär tråd!

Jag är 28 år, fyller 29 i slutet av detta år och har längtat efter barn sedan jag och min nuvarande sambo blev ihop för ca 2 år sedan.

Vi har aldrig skyddat oss, utan kört ?finska rycket? men efter att jag tog mod till mig för ca en månad sedan och berättade att jag VERKLIGEN vill bli Gravid i sommar så har vi kört helt oskyddat.

Dock vill jag inte pressa honom med ?tvångs-sex? kring ÄL eftersom jag misstänker att det måste få

sjunka in i hans huvud lite i lugn och ro.

Men,

Detta har gjort mig smått besatt och jag har börjat med folsyra och läser ALLT om hur man snabbast blir gravid osv osv.

Är såklart orolig att jag inte kan bli gravid med tanke på att vi aldrig skyddat oss men hoppet lever endå kvar och jag är lite av en test-missbrukare som gärna tar ett test för mycket..

Bim - 4 idag.

Såklart längtar jag efter att ta ett test men måste hålla mig till bim.

Har alla grav-symtom hitills men det har jag haft varje månad så jag tror min önskan är så stark att jag bara inbillar mig varje månad helt enkelt.

Hej Natasha. Hoppas att det gått/går bra för er. Jag ville bara säga apropå det här med att tänka att man inte kan bli gravid för att man alltid kört med avbrutet som "preventivmedel". (det borde ju ha hänt någon gång att man blivit ofrivilligt gravid..). Så tänkte jag innan vi bestämde oss för att försöka få barn för 3,5 år sedan. Vi har aldrig använt preventivmedel under våra 8 år tillsammans. Jag blev gravid på första försöket. Hon är 3 i höst. Nu försöker vi med nr 2, första månaden. Får se hur det går den här gången.

Vi var dessutom 33 när hon kom, så inte purunga. Hoppas det ger lite hopp. <3
  • nellys

Jag har börjat med folsyra nu. Däremot känns det som att mannen inte är helt med på tåget än, han börjar bli lite nervös kanske... Jag är mer inställd än någonsin på att börja i höst, hoppas mannen kan börja vänja sig vid tanken...

• viljaa

Hej på er! Här är en till, eller tänker mig hösten 2019 så är i full gång med att planera nu! Mannen är lika taggad som jag så det är superroligt. Vi båda är 25, har precis blivit klara med universitet osv, och jag har jobbat i ett år. Vi letar större lägenhet/hus. Jag har börjat testa efter ägglossningen och har det just NU :D fyller i alla symptom och hur jag mår i en app. Äter massa extra vitaminer med, sån här apoteket mitt val kvinna för att få i mig allt jag behöver!

• viljaa
    viljaa skrev 2019-06-16 16:52:39 följande:

Hej på er! Här är en till, eller tänker mig hösten 2019 så är i full gång med att planera nu! Mannen är lika taggad som jag så det är superroligt. Vi båda är 25, har precis blivit klara med universitet osv, och jag har jobbat i ett år. Vi letar större lägenhet/hus. Jag har börjat testa efter ägglossningen och har det just NU :D fyller i alla symptom och hur jag mår i en app. Äter massa extra vitaminer med, sån här apoteket mitt val kvinna för att få i mig allt jag behöver!

Och just det, slutade med p-piller typ 2017 så har kört det berömda finska rycket sen dess!
  • qaswas122

Alltså, så himla roligt att så många svarat i tråden!

Vår tanke var ju att börja först våren 2020, men längtan har faktiskt vuxit så hos oss båda så vi kanske börjar redan nu efter sommaren. Vi har sagt att jag ska äta upp min p-piller karta jag är inne på nu, och sedan slutar jag. Känns spännande, och nervöst! Jag har ett år kvar på universitetet, men det känns ändå rätt. Har jobbat innan studierna så kommer få föräldrapenning grundat på det... 

• happycookie
    qaswas122 skrev 2019-06-17 10:48:45 följande:

Alltså, så himla roligt att så många svarat i tråden!

Vår tanke var ju att börja först våren 2020, men längtan har faktiskt vuxit så hos oss båda så vi kanske börjar redan nu efter sommaren. Vi har sagt att jag ska äta upp min p-piller karta jag är inne på nu, och sedan slutar jag. Känns spännande, och nervöst! Jag har ett år kvar på universitetet, men det känns ändå rätt. Har jobbat innan studierna så kommer få föräldrapenning grundat på det... 

Vad kul! Vi börjar nu i august, känns helt galet!!
  • viljaa
    LittleAngelbeat skrev 2019-05-08 17:55:32 följande:

Jönköping här! Jag är 25 fyller 26 och min sambo är jämn gammal med mig.

Själv då? :D

Vad kul med en till Jönköpingsbo! Och vi är lika gamla :) har du barn sen tidigare?
  • LittleAngelbeat
    viljaa skrev 2019-06-20 22:07:43 följande:

Vad kul med en till Jönköpingsbo! Och vi är lika gamla :) har du barn sen tidigare?

Åhh vad kul :D är du gravid eller i planeringens fasen?

Nej detta blir min första ( om allt går bra) själv då?
  • viljaa
    LittleAngelbeat skrev 2019-06-27 21:12:57 följande:

Åhh vad kul :D är du gravid eller i planeringens fasen?

Nej detta blir min första ( om allt går bra) själv då?

Planerar, börjar försöka i mitten på augusti tänkte vi så får vi väl se :D inga barn sen innan. Men åh vad kul, är du redan gravid? Grattis i så fall!!!
  • LittleAngelbeat
    viljaa skrev 2019-06-30 19:32:13 följande:

Planerar, börjar försöka i mitten på augusti tänkte vi så får vi väl se :D inga barn sen innan. Men åh vad kul, är du redan gravid? Grattis i så fall!!!

Åhh det är ju snart ju!

Tack! Våran plan var att börja försöka i juli men i april kände vi att det inte spelar någon roll om vi väntar några månader då det förmodligen tar ett tag då jag gått på p-piller i 12år innan men nej. På första försöket blev det en liten så idag är jag i v10+3. (Bf 23 januari ca) Bara ungefär en vecka till man kan andas ut och tills vi har första ultraljudet :D!!
  • Steeph

Jag och min sambo kommer också försöka få en liten med BF under 2020. Vi kommer börja försöka i okt/nov-19 efter vi gjort en större resa. Vet att det kan ta väldigt lång tid och att vi kanske inte får en 2020 bebis, men att bara börja försöka snart gör mig alldeles sprallig ????

• viljaa
    LittleAngelbeat skrev 2019-07-01 15:46:51 följande:

Åhh det är ju snart ju!

Tack! Våran plan var att börja försöka i juli men i april kände vi att det inte spelar någon roll om vi väntar några månader då det förmodligen tar ett tag då jag gått på p-piller i 12år innan men nej. På första försöket blev det en liten så idag är jag i v10+3. (Bf 23 januari ca) Bara ungefär en vecka till man kan andas ut och tills vi har första ultraljudet :D!!

Men åh så himla kul! Grattis till er :D så glad för er skull. Har ni haft ultraljudet nu då? Hoppas det blir så för oss också... vi tjuvstartade nämligen för en vecka sen så om ytterligare en får vi veta! Kul att höra att det tog sig för någon på första försöket!!
  • LittleAngelbeat
    viljaa skrev 2019-07-21 16:55:05 följande:

Men åh så himla kul! Grattis till er :D så glad för er skull. Har ni haft ultraljudet nu då? Hoppas det blir så för oss också... vi tjuvstartade nämligen för en vecka sen så om ytterligare en får vi veta! Kul att höra att det tog sig för någon på första försöket!!

Tack så jättemycket :D japp vi hade ultraljud för ca 2v sedan i samband med Kub (12+0) och allt såg super ut så nu ska vi bara vänta tills sista augusti för rutin ultraljudet och se vad vi väntar för något!

Håller tummarna för att det går lika fort för er också! Det är så spännande att börja försöka! Kör du med ägglossningenstest för att kolla upp äl? :D
  • viljaa
    LittleAngelbeat skrev 2019-07-21 20:34:58 följande:

Tack så jättemycket :D japp vi hade ultraljud för ca 2v sedan i samband med Kub (12+0) och allt såg super ut så nu ska vi bara vänta tills sista augusti för rutin ultraljudet och se vad vi väntar för något!

Håller tummarna för att det går lika fort för er också! Det är så spännande att börja försöka! Kör du med ägglossningenstest för att kolla upp äl? :D

Vad skönt att allt såg bra ut! Hade du några tidiga symptom? Vad säger magkänslan att det blir då?:D

Tack! Vi hoppas också men är lite osäker på när jag egentligen hade ägglossning så gissar på att det inte är nåt där inne. Jag har ägglossningsstickor som jag fick när jag skaffade Natural cycles för två år sen men som jag såg passerat bäst före datumet???? de gav positivt utslag under ett par dagar så hade sex alla dagarna för säkerhets skull hahah. Men känner verkligen ingenting mer än att magen kör lite mer än annars, som antagligen beror på att jag har semester och vi äter och dricker annorlunda än vanligt. Man vet dock aldrig :)
Svar på tråden Fler som planerar att försöka bli gravida våren 2020?