Anonym (Natasha) skrev 2019-05-12 17:48:33 följande:
Hej! Jag hoppar in här och hoppas vi kan följas åt! Letade efter en sånhär tråd!
Jag är 28 år, fyller 29 i slutet av detta år och har längtat efter barn sedan jag och min nuvarande sambo blev ihop för ca 2 år sedan.
Vi har aldrig skyddat oss, utan kört ?finska rycket? men efter att jag tog mod till mig för ca en månad sedan och berättade att jag VERKLIGEN vill bli Gravid i sommar så har vi kört helt oskyddat.
Dock vill jag inte pressa honom med ?tvångs-sex? kring ÄL eftersom jag misstänker att det måste få
sjunka in i hans huvud lite i lugn och ro.
Men,
Detta har gjort mig smått besatt och jag har börjat med folsyra och läser ALLT om hur man snabbast blir gravid osv osv.
Är såklart orolig att jag inte kan bli gravid med tanke på att vi aldrig skyddat oss men hoppet lever endå kvar och jag är lite av en test-missbrukare som gärna tar ett test för mycket..
Bim - 4 idag.
Såklart längtar jag efter att ta ett test men måste hålla mig till bim.
Har alla grav-symtom hitills men det har jag haft varje månad så jag tror min önskan är så stark att jag bara inbillar mig varje månad helt enkelt.
Hej Natasha. Hoppas att det gått/går bra för er. Jag ville bara säga apropå det här med att tänka att man inte kan bli gravid för att man alltid kört med avbrutet som "preventivmedel". (det borde ju ha hänt någon gång att man blivit ofrivilligt gravid..). Så tänkte jag innan vi bestämde oss för att försöka få barn för 3,5 år sedan. Vi har aldrig använt preventivmedel under våra 8 år tillsammans. Jag blev gravid på första försöket. Hon är 3 i höst. Nu försöker vi med nr 2, första månaden. Får se hur det går den här gången.
Vi var dessutom 33 när hon kom, så inte purunga. Hoppas det ger lite hopp. <3