Varför köper ni mobiler med abbonemang?
Rubriken säger det mest. Det blir nästan alltid dyrare i slutänden. Dessutom har man mindre frihet att byta mobil när man vill i framtiden.
Rubriken säger det mest. Det blir nästan alltid dyrare i slutänden. Dessutom har man mindre frihet att byta mobil när man vill i framtiden.
Om man vill ha ett gratis abonnemang så kan man ju alltid köra med wifog.
Är det någon här som provat Lycamobile?
Ska beställa några simkort för test.
https://www.lycamobile.se/sv/
Jag köper aldrig mobil med abbonnemang. Dels för att jag inte vill ha ett abbonnemang och dels för att jag aldrig köper mobiler =P
Ok.... det var bara min nuvarande mobil jag faktiskt fick (pre-release). Men jag har inte krav på att en ny mobil ska vara senaste modellen. Huvudsaken är att den inte är så utdaterad att den inte kan hantera apparna jag vill använda. Vilket hände min förförra mobil..... Då var det dags att köpa en ny.
Jag har gjort det en gång, och då fick jag den senaste iphonen (som då var en 4s) + fri surf + hur många samtal det nu var för totalt 250 kr i månaden. Ser jag ett liknande erbjudande någon gång igen så skulle jag inte tveka att slå till, men jag tvivlar på att det någonsin kommer att hända.
Är väl bra att handla med abonnemang, köp när någon modell är på väg ut och den reas. Du får rabatt för att du binder dig i 24 mån och betalar kostnaden för telefonen direkt.
Senaste mobilen jag köpte var en iphone 6s, kostade 2800:- utan förhöjd månadsavgift. Jag behöver iofs egentligen inte köpa mobiler själv, det får jag av jobbet men vill ha en privat så jag kan vara ledig ibland utan att bli störd.
Min mobil blev inte dyrare på avbetalning. Har Halebop för 99 kr i månaden, det absolut bästa abonnemanget för mina behov. Utöver de 99 betalar jag en delbetalning som totalt sett kommer att motsvara mer eller mindre exakt vad mobilen hade kostat kontant.
De 99 för abonnemanget kommer jag ju inte undan, de betalar jag oavsett och kommer fortsätta betala när mobilen är avbetald.
Min mobil blev inte dyrare på avbetalning. Har Halebop för 99 kr i månaden, det absolut bästa abonnemanget för mina behov. Utöver de 99 betalar jag en delbetalning som totalt sett kommer att motsvara mer eller mindre exakt vad mobilen hade kostat kontant.
De 99 för abonnemanget kommer jag ju inte undan, de betalar jag oavsett och kommer fortsätta betala när mobilen är avbetald.
Jag köpte min telefon på abonnemang eftersom jag tyckte det var ett bra pris.
Då vid tillfället kostade en Iphone 7 ca:7500 kr kontant eftersom den då var nylanserad.
Abonnemanget kostade 499 krX24 mån=11976
11976-7500=4476
Då kostade telefonen 4476 kr extra fördelat på 24 mån.
4476/24=186,5 kr
186.5 kr/mån betalade jag för att ringa hur mycket jag vill inom Europa, skicka hur många SMS/MMS jag vill och 15 GB surf. Dessutom har jag fördelaktiga paket ifall jag reser utanför Europa.
Jag fick även en Marshall-högtalare på köpet.
Oavsett fyllde abonnemanget mitt behov, jag hade förmodligen kommit billigare undan om jag valt att dra ner på surfmängden men syftet var inte att komma undan så billigt som möjligt utan att tillgodose mina behov till bäst pris.
Jag hade inte kommit billigare undan om jag köpt den kontant och sen fått köpa till det jag ville ha.
Men om det blir samma pris, så är det ju bättre att köpa den kontant och slippa ha ett bundet abonnemang?
Jag köper aldrig med abonnemang. Jag köper en ny telefon istället och behåller mitt gamla abonnemang .
Jag köper aldrig med abonnemang. Jag köper en ny telefon istället och behåller mitt gamla abonnemang .