• Anonym (Ensamt)

Fyfan vilken pärs

Jag har precis bett min sambo att packa.

Vi har varit ihop i 7 år och jag fick reda på i somras att han levt ett dubbelliv bakom min och barnens rygg med en annan kvinna, hon skickade/visade allt för mig.. 2 månader innan vårat bröllop.

Han har problem med både alkohol och recept belagda mediciner, och under 7 månaders tid har han varot en zombie, är inte en bra pappa till barnen och gör inget hemma.

Så ja, han åkte ut.. problemet är att jag är så förbannat jävla ångestfylld över detta.. jag har ingen aning hur jag ska hantera det här alls, hade bara önskat att allt var som vanligt där han är frisk och mår bra, samt aldrig hade gjort detta emot mig..

Kommer jag någonsin kunna gå vidare? Tänk Om jag gjort ett misstag?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-04-17 18:25
    Fick inte med allt såg jag nu. 2 mån innan vårat bröllop ställde han in utan en förklaring.. ca 2 månader efter bröllopet skulle vara så fick jag veta allt om hans dubbelliv.

• Svar på tråden Fyfan vilken pärs
  • AnnaSthlm

Tufft, och vad stark du är! Låt ångesten få finnas, den kommer att åka upp och ner. Ägna dig åt fysisk aktivitet att göra det som brukar ge energi. Det bästa är att tömma huvudet på papper, precis som det är. Ta hand om dig!

• Anonym (211)
    Anonym (Ensamt) skrev 2019-04-17 15:40:15 följande:

Jag har precis bett min sambo att packa.

Vi har varit ihop i 7 år och jag fick reda på i somras att han levt ett dubbelliv bakom min och barnens rygg med en annan kvinna, hon skickade/visade allt för mig.. 2 månader innan vårat bröllop.

Han har problem med både alkohol och recept belagda mediciner, och under 7 månaders tid har han varot en zombie, är inte en bra pappa till barnen och gör inget hemma.

Så ja, han åkte ut.. problemet är att jag är så förbannat jävla ångestfylld över detta.. jag har ingen aning hur jag ska hantera det här alls, hade bara önskat att allt var som vanligt där han är frisk och mår bra, samt aldrig hade gjort detta emot mig..

Kommer jag någonsin kunna gå vidare? Tänk Om jag gjort ett misstag?

Och detta är en man du ville gifta dig med?

Vad har ni gjort under dessa 7 månader för att han ska må bättre?
  • Anonym (suck)

Tyvärr är det ju så att man får precis det man själv väljer. Väljer jag att gifta mig med en otrogen skithög så kommer jag vara gift med en otrogen skithög. Väljer jag att gifta mig med en alkoholist/narkoman så kommer jag vara gift med en missbrukare.

Jag vet att det inte är vad du vill höra, men det är den väldigt enkla sanningen.

• Anonym (Ensamt)

Vi gifte oss aldrig. Och missbruket började efter allt.

• Anonym (Ensamt)
    Anonym (211) skrev 2019-04-17 16:13:16 följande:

Och detta är en man du ville gifta dig med?

Vad har ni gjort under dessa 7 månader för att han ska må bättre?

Ja jag ville gifta mig med den här mannen, då han inte var så här innan alls. Men det blev inget bröllop, eftersom han ställde in utan förklaring och några månader efter fick jag veta allt om hans dubbelliv.

Snarare jag som försökt få honom att söka hjälp, men det funkade inte
Svar på tråden Fyfan vilken pärs