• Anonym (Bedragen)

Tror du på min sambo?

Jag har tidigare kommit på min sambo och far till våran 1,5 åring med att vara otrogen. Han sa att han skulle hjälpa en mycket yngre manlig vän med vännens högtalare men att han skulle komma tillbaka.
    Jag väntade och väntade men hade en klump i magen då något inte kändes rätt. När jag ringde kom jag direkt till mobilsvar. När klockan blev riktigt sent började jag gråta och min magkänsla sa att han inte alls hjälpte till med några högtalare.
    Ringde igen och kom till mobilsvar igen.
    Ringde 2 ggr till under natten när kl var 01 och 02. Mobilsvar igen.
    Fick ett SMS vid halv fyra på natten där det stod att han råkade somna framför Netflix och att batteriet dött och att han sover över där. "Älskar dig, puss" avslutade han det med...

Jag är inte dum i huvudet så jag fattade att han ljög då jag känner han väl.
    När han kom hem nästa dag låtsades jag som ingenting. Även om jag bara ville skrika rätt ut och storgråta. När han sov kollade jag hans telefon och hittade ett nummer som hette "Arbetsförmedlingen kurs". Kollade detta nummer på eniro och hitta och det gick till en 20-årig tjej (över 10 år yngre än han). Väckte honom och var helt förtvivlad, var så arg att jag grät. Han bara satte sig vid Xboxen men hörlurarna på och ville inte svara på vem den där - vi kan kalla henne - Gratis - är.
    Han vägrar svara och jag pumpar honom på info och han kommer med en story om att hon var en stalker som vägrade lämna honom ifred och att en vän hade gett hans nummer till henne och han tänkte blocka henne därför döpte han henne till "Arbetsförmedlingen Kurs". Jag frågade varför han valde just det namnet och han svarade att han var full och tänkte inte,
    Han sa också att hon pussade honom när han skulle gå och att hon visste om att han hade sambo och ett litet barn hemma.
    Ringde hans "vän" dagen efter och frågade hur det låg till och han blev tagen på sängen eftersom de inte hunnit snacka ihop sig och sa att de dansade ihop hela natten och att min sambo gav ut sitt nummer själv. Sedan ville han inte prata mer för min sambo fick panik när vi pratade och ville prata med sin vän och gick ut för att jag inte skulle höra.

Min sambo har efter mycket om och men erkänt att han gjort fel, att han aldrig borde gett ut sitt nummer men skyller fortfarande på alkoholen - men då borde han ju inte dricka en droppe om han inte kan sköta det! Dessutom ljuga för mig att han somnade framför Netflix när han var hos den där Gratis.
    Det gick mycket pengar den kvällen och han hade inget jobb då så vem tror ni har fått betala alla hans räkningar? Jag såklart. Undrar hur många drinkar jag bjudit henne på.

Har pratat med henne men hon skäms och har bara sagt att de haft sex, sedan har hon inte velat prata med mig. Nu har hon blockat mig och gått under jorden.

Till saken vad omröstningen handlar om. Han och hans arbetskamrater var på en fylleresa till Polen medan han fortfarande hade ett jobb (detta var ett bra tag sedan).

Av en slump märkte jag igår att 6 av 10 kondomer saknas och när jag konfronterat honom säger han att han i så fall måste gjort det för att få bättre plats i nattduksbordet. Förpackningen är lika stor oavsett om det är 3 eller eller fler i. Det är den sämsta ursäkt jag någonsin hört!

Hade ni trott på hans förklaring?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tror du på min sambo?
  • Anonym (suck)

Tja, man får de relationer man väljer.
    Så länge du väljer att stanna med en otrogen skitstövel kommer du ha en relation med en otrogen skitstövel. Han gjorde fel som var otrogen, men du är 100% ansvarig för ditt eget liv när du har fått den informationen. Väljer du att stanna så är det ditt val, men då väljer du bort rätten att kinka när han blåser dig nästa gång, och nästa gång, och gången efter det.

• Anonym (Hmm)

Var glad att han använde kondom. Ni får väl komma överens om att ha ett öppet förhållande.

Tycker det värsta i historien är att ni har gemensam ekonomi när han inte jobbar.. Hade blivit tokig om min fru betalade drinkar till okända män för mina pengar.

Se till att han skaffar ett jobb, eller låter bli att gå ut.

• Anonym (Men lämna denna idiot!)

Ta fram viljan och livsglädjen i dig. Lämna denna "man" och skapa dig ett lyckligt liv.

Han kn****r andra tjejer och låter dessutom dig betala för det. Han ljuger, bedrar och är en äkta skitstövel. Jag blir provocerad av att bara läsa din text!

Antingen kastar du ut honom eller så flyttar du. Ha med en vän/syskon/någon du litar på när allt sköts och lämna direkt. Titta aldrig tillbaka och säg åt honom att fara åt hel*ete. Ha sedan ett strikt sätt där kontakten endast gäller barnet. Inget annat.

Obs! Du är inte det minsta gammal!

• Anonym (Kvinna med erfarenhet)
    Anonym (Men lämna denna idiot!) skrev 2019-04-22 08:27:57 följande:

Ta fram viljan och livsglädjen i dig. Lämna denna "man" och skapa dig ett lyckligt liv.

Han kn****r andra tjejer och låter dessutom dig betala för det. Han ljuger, bedrar och är en äkta skitstövel. Jag blir provocerad av att bara läsa din text!

Antingen kastar du ut honom eller så flyttar du. Ha med en vän/syskon/någon du litar på när allt sköts och lämna direkt. Titta aldrig tillbaka och säg åt honom att fara åt hel*ete. Ha sedan ett strikt sätt där kontakten endast gäller barnet. Inget annat.

Obs! Du är inte det minsta gammal!

Håller med.
  • Anonym (Bedragen)

Tack för alla svar! Sitter här och gråter och vet att ni egentligen har rätt, men jag klarar inte av att ha honom här hemma tills han hittar en ny lägenhet och jag vet att jag är skyldig till det och inte kan kasta ut honom rent juridisk. Det värsta är nästan att min egen mamma håller på honom och tycker att jag "ältar" och säger indirekt att det är mitt eget fel att han är otrogen och att jag inte borde snoka. Det slänger han självklart i ansiktet på mig - att min egen mamma tycker att jag gör fel och ska släppa det.

Jag är en känslig persom och jag vet att det kommer ta lång tid att komma över honom eftersom jag trots allt älskar honom så otroligt mycket fortfarande. Vi har ju dessutom barn tillsammans så jag kommer vara tvingad att träffa honom vid hämtning och lämning och tanken att se honom med en ny tjej som han är lika snäll och underbar som han var mot mig i början får mig att må illa.
    Jag har dessutom ett förflutet som missbrukare och jag är livrädd att jag kommer falla tillbaka till det om jag lämnar honom. Jag har till och med redan tänkt tanken och jag hatar mig själv så mycket. Jag älskar min son, men det var inte så här det skulle bli. Vi skulle ju få två barn - inte ett - vi skulle gifta oss och leva lyckliga i alla våra dar.

Dagen efter han varit ute på krogen med sin kompis och hans flickvän och träffade den där bruden han låg med skulle vi ha sex. När jag tog på mig några av mina finaste underkläder och började ta på honom och kyssa honom började han STORGRÅTA! Han gråter aldrig. Enda gångerna han gråtit har varit i början när vi varit tillsammans och jag gjort slut med honom eftersom han gjort något dumt/ljugit om något och jag har velat göra slut. Numera gråter han inte när han gjort något dumt och jag gjort slut och gått hemifrån. Han SMS:ar inte ens - han skiter helt enkelt i var jag är nuförtiden. Varför är jag inte viktig för honom? Han har brytt sig om tidigare ex - det vet jag. Det måste vara för att jag är för ful? Han påstår att han kan få vilken tjej han vill och att han varit med om att många tjejer klängt på honom... Jag duger alltså inte.

Tack för all uppmuntran och stöd iaf, det uppskattas, även om jag har svårt att ta mig till det nu.

• Sgtwolf
    Anonym (Bedragen) skrev 2019-04-23 00:53:15 följande:

Tack för alla svar! Sitter här och gråter och vet att ni egentligen har rätt, men jag klarar inte av att ha honom här hemma tills han hittar en ny lägenhet och jag vet att jag är skyldig till det och inte kan kasta ut honom rent juridisk. Det värsta är nästan att min egen mamma håller på honom och tycker att jag "ältar" och säger indirekt att det är mitt eget fel att han är otrogen och att jag inte borde snoka. Det slänger han självklart i ansiktet på mig - att min egen mamma tycker att jag gör fel och ska släppa det.

Jag är en känslig persom och jag vet att det kommer ta lång tid att komma över honom eftersom jag trots allt älskar honom så otroligt mycket fortfarande. Vi har ju dessutom barn tillsammans så jag kommer vara tvingad att träffa honom vid hämtning och lämning och tanken att se honom med en ny tjej som han är lika snäll och underbar som han var mot mig i början får mig att må illa.

Jag har dessutom ett förflutet som missbrukare och jag är livrädd att jag kommer falla tillbaka till det om jag lämnar honom. Jag har till och med redan tänkt tanken och jag hatar mig själv så mycket. Jag älskar min son, men det var inte så här det skulle bli. Vi skulle ju få två barn - inte ett - vi skulle gifta oss och leva lyckliga i alla våra dar.

Dagen efter han varit ute på krogen med sin kompis och hans flickvän och träffade den där bruden han låg med skulle vi ha sex. När jag tog på mig några av mina finaste underkläder och började ta på honom och kyssa honom började han STORGRÅTA! Han gråter aldrig. Enda gångerna han gråtit har varit i början när vi varit tillsammans och jag gjort slut med honom eftersom han gjort något dumt/ljugit om något och jag har velat göra slut. Numera gråter han inte när han gjort något dumt och jag gjort slut och gått hemifrån. Han SMS:ar inte ens - han skiter helt enkelt i var jag är nuförtiden. Varför är jag inte viktig för honom? Han har brytt sig om tidigare ex - det vet jag. Det måste vara för att jag är för ful? Han påstår att han kan få vilken tjej han vill och att han varit med om att många tjejer klängt på honom... Jag duger alltså inte.

Tack för all uppmuntran och stöd iaf, det uppskattas, även om jag har svårt att ta mig till det nu.

Låter inte som du har det lätt.

Du duger säkert. Tror inte att du är ful.

Det finns bättre för dig att finna, där du får tillit och bekräftelse! Även om det känns jobbigt nu.

Vill du bolla nått så finns jag på pm.

(Bor mest troligt för långt bort från dig, för att stöta på dig eller så. Men skulle tycka det vore synd om du faller in i dåliga vanor eller mår dåligt....)
  • felicityporter

Det har blivit ännu värre, han säger att han hatar mig och vår son är hos farmor och morbror....
    Han åkte förra lördagen och jag får inte tillbaka honom förrän han hittar mina nycklar. Nycklar han inte ska ha egentligen då jag inte vill att han ska bo här. gömde dem väl på olika ställen. Till hans mamma säger han att jag är den elaka,
    Jag tar livet av mig snart, jag fick inte namnge honom själv (jag hatar namnet Sebastian eftersom ded dels är så out-dated och dels planerade han och hans ex det,

Han har aldrig tagit sexiga bilder på mig som han gjorde med komaludret.

Men nu till min son jag vill ha honom här nu men han vägrar om jag inte hittar "hans" nycklar, han har redan gjort av med ett par när han var totalt väck och tappade dem utomhus. Han har ingen aning om var han varit... Det är mina föräldrars nycklar.

• Liten ekorre
    felicityporter skrev 2019-05-02 20:17:23 följande:

Eller rättare sagt: JAG ska leta efter hans nycklar. Aldrig i livet, 

Vad kan jag göra? Några råd?

Ring polisen och anmäl att din son hålls borta från dig.
  • Anonym (Skild och gift)
    felicityporter skrev 2019-05-02 20:15:47 följande:

Det har blivit ännu värre, han säger att han hatar mig och vår son är hos farmor och morbror....
    Han åkte förra lördagen och jag får inte tillbaka honom förrän han hittar mina nycklar. Nycklar han inte ska ha egentligen då jag inte vill att han ska bo här. gömde dem väl på olika ställen. Till hans mamma säger han att jag är den elaka,
    Jag tar livet av mig snart, jag fick inte namnge honom själv (jag hatar namnet Sebastian eftersom ded dels är så out-dated och dels planerade han och hans ex det,

Men nu till min son jag vill ha honom här nu men han vägrar om jag inte hittar "hans" nycklar, han har redan gjort av med ett par när han var totalt väck och tappade dem utomhus. Han har ingen aning om var han varit... Det är mina föräldrars nycklar.

TS jag vet att det är svårt just nu. Du har gått in i första steget av 5 i ditt sorge arbete. Du är nu i chockfasen (Goolga på det) . Men du kommer ta dig egenom detta. Jag vet att självmord låter som en lätt utväg när man är i din sits. Jag kände likadant en gång i tiden. Då var mitt barn i samma ålder.

Men hade jag tagit den lätta utvägen hade mitt barn fått besöka min gravsten för resten av livet och det är inte okej. Du är ALLT för din lilla grabb just nu. Han älskar dig och kommer alltid att älska dig. Om du lämnar honom nu så är det det ultimata sveket och du kan aldrig ta tillbaka det misstaget.

De fåtal människor som har hoppat från broar (Golden Gate etc) och överlevt har alla en sak gemensamt. Samtliga som släpte räcket och hoppade mot en (nästan) helt säker död hann tänka: "Nej, jag vill inte dö...!"

Din kille är inte snäll just nu men han är arg för att du kommit på honom. Han är arg att hans gratis lägenhet, gratis mat och "svaga" tjej har tuffat till sig och sagt ifrån. Han fattar liksom inte hur hans flickvän som han behandlat som en dörrmatta fått nog, och då är det lättare för honom att anklaga dig.

Hans lätta väg ut just nu är att trycka ner dig! Stå på dig TS, men låt inte din kille (eller ex kille) stå på dig!

35 år är ingen ålder (som många redan påpekat). Jag var äldre än dig när det hände mig. Jag var helt krossad. Jag ville dö! Men vet du vad? Efter att min chock hade lagt sig så såg jag ljuset i tunneln. Det kommer du också att göra.

Det är inget fel på dig. Det finns någon därute som är helt perfekt för dig. Men så länge du stannar med din kille så kommer du aldrig att hitta honom. Så länge du suktar efter mer droger eller funderar självmord ju svårare kommer det bli för dig att see honom.

Det finns fortfarande gott om tid att bilda en ny familj. En familj som funkar för dig och din son. En familj som du kan "bygga vidare på" och skaffa fler syskon till din lille grab.

Och jo, du kan slänga ut honom. Inte lagligt? Nahe. och vad ska farbror polis göra då? Släppa in ett gammalt ex till en lägenhet som står på ditt namn? Nä byt lås så fort han åkt och svara bara på text angående eran son. I alla fall tills dammet har lagt sig lite.

Lyckat till TS. Du fixar det här! Om några år kommer du se tillbaka och tacka din lyckliga stjärna att du lyckades ta dig loss från ditt förhållande! Och din son kommer att tacka dig för att du ALLTID fanns vid hans sida...

• Anonym (Skild och gift)
    felicityporter skrev 2019-05-02 20:15:47 följande:

Angående din son, ring polisen NU!!!!!!!
  • Tiffany

Skulle nog tyvärr aldrig kunna lita på min kille igen om han skulle vara otrogen. Det är det värsta som finns.

Svar på tråden Tror du på min sambo?