• Anonym (Ella)

Uvi - kissat på mig

Jag har haft uvi så många gånger att jag knappt ens har räkning på det längre. Men jag har nu stött på ett nytt symtom av detta och är rädd. Har aldrig i mitt vuxna liv kissat på mig..

Var på väg hem och kände mig akut kissnödig, visste ju att uvi gör det värre men det var på gränsen där jag kände att jag kommer nog kissa på mig offentligt. När jag var på gatan så började de rinna ut lite. I panik springer jag och när jag kommer in hinner jag bara ta av mig skorna och kissar sedan på mig i hallen. Alltså jag skäms så mycket trots att ingen såg mig. Och det gjorde så otroligt ont!

Sedan dess har det fortsatt att komma ut några droppar innan jag hinner till toan. Har panik för vågar inte ens gå ut nu för är så rädd. Är det någon med uvi som varit med om detta eller någon som bara har haft sånt här problem?

Har inga barn, är under 25 år och frisk annars

• Svar på tråden Uvi - kissat på mig
  • Anonym (K)

Jag har kissat på mig pga uvi vid ett par tillfällen.

En gång i vid ytterdörren och en gång i tunnelbanan. Vet precis hur det känns.

• Anonym (Händer alla)

Jag lider med dig.

UVI är inget jag önskar någon. Själv kan jag hosta som bland så att jag kissar på mig. Det skäms jag över, ska be om en op längre fram för att gå bukt med detta.

Tipsar om trosskydd som är gjorda för droppar.

Men det tar ett tag att hitta några som passar. Fick testa olika sorter och en del luktade lavendel och mitt underliv gillade dem inte. Lägg ner några extra trosor i en apotekspåse i en väska och packa ner några trosskydd för urin som du byter vid behov.

Lycka till

• Anonym (K)
    Anonym (Händer alla) skrev 2019-04-21 12:59:36 följande:

Jag lider med dig.

UVI är inget jag önskar någon. Själv kan jag hosta som bland så att jag kissar på mig. Det skäms jag över, ska be om en op längre fram för att gå bukt med detta.

Tipsar om trosskydd som är gjorda för droppar.

Men det tar ett tag att hitta några som passar. Fick testa olika sorter och en del luktade lavendel och mitt underliv gillade dem inte. Lägg ner några extra trosor i en apotekspåse i en väska och packa ner några trosskydd för urin som du byter vid behov.

Lycka till

Vet inte hur det är för ts men de två ggr jag kissade på mig pga uvi så var det stora läckage, inga droppar. Mer typ tömma blåsan. Fick intrycket att det var det som hände ts också. Att droppa när man skrattar händer ofta och för det räcker extra troskydd oftast.
  • Anonym (Händer alla)
    Anonym (K) skrev 2019-04-21 13:05:26 följande:

Vet inte hur det är för ts men de två ggr jag kissade på mig pga uvi så var det stora läckage, inga droppar. Mer typ tömma blåsan. Fick intrycket att det var det som hände ts också. Att droppa när man skrattar händer ofta och för det räcker extra troskydd oftast.

Jo men det kan vara skönt att ha ett skydd under UVI som tar det värsta. I mitt fall kan det vara allt från några droppar till hela blåsan. Ibland räcker det med en nysning eller ett harkel så kommer det i trosan.
  • Anonym (K)
    Anonym (Händer alla) skrev 2019-04-21 13:24:50 följande:

Jo men det kan vara skönt att ha ett skydd under UVI som tar det värsta. I mitt fall kan det vara allt från några droppar till hela blåsan. Ibland räcker det med en nysning eller ett harkel så kommer det i trosan.

Jo det är klart det är bäst att bära extra skydd så länge

man lider av uvin.
  • Anonym (-)

Har kissat på mig på jobbet pga uvi. En mardröm.

Så, ja det stämmer att man kan kissa på sig pga att man har en uvi.

• Anonym (Ll)

Visst åker du till läkaren och får behandling vid varje uvi? Du måste ta reda på varför du får uvi så ofta, för det är inte normalt.

• Anonym (Ella)
    Anonym (Ll) skrev 2019-04-21 21:20:04 följande:

Visst åker du till läkaren och får behandling vid varje uvi? Du måste ta reda på varför du får uvi så ofta, för det är inte normalt.

Nej jag åker inte längre till läkaren. Jag har haft uvi så mycket så jag åker bara till läkaren om jag börjar kissa blod och får ont vid sidorna av ryggen.

Jag vet att det inte är normalt men de säger att vissa har lättare att få det än andra.. de verkar inte vilja göra något åt det. I gymnasiet var det som värst och jag hade nog uvi i flera månader från och till.

Jag har kört mycket huskurer men de har börjat sluta fungera nu..
  • Anonym (Ella)

Vill tacka alla som svarat. Mådde så otroligt dåligt och skämdes så mycket. Jag har aldrig haft detta problem och det känns konstigt nu när ni alla säger att de kan hända att det inte finns info om det någonstans!! Jag googlade men hittade inget. Jag hoppas det ska gå över snart. Har fortfarande haft lite problem att hålla tätt så här använt en nattbinda (känner mig trygg då de är större). Ingen mer olycka men känner mig lite rädd än

• Anonym (J)

Ts - Jag undrar om du har fått någon hjälp med dina besvär sen du skrev tråden? Din historia påminner mycket om min. Jag har heller inte riktigt fått någon bra hjälp av läkare, men efter många år med återkommande infektioner fick jag Hiprex utskrivet som jag tar när jag känner de första symptomen och slipper sen dess i alla fall äta antibiotika flera gånger om året. 

Svar på tråden Uvi - kissat på mig