Ex har sexvideos på mig. Rädd för spridning
Blev tillsammans med mitt ex i en konstig period av mitt liv. Påbörjade ett missbruk och levde med hans psykiska ohälsa och en svår relation som resulterade i att jag blev utbränd.
Under den bra tiden i vår relation spelade vi in en del videos, där mest mitt ansikte syns. Jag trodde aldrig att det skulle ta slut eller att vi skulle skada varandra, då det fanns mycket kärlek.
Det tog slut på dåliga villkor. Vi hade inte kontakt på länge. Sen ville jag ses och prata men han ville inte. Vi hade en bra sms-kontakt där vi konstaterade att ingen av oss var dåliga människor men det blev fel. Han lovade även då att aldrig sprida något på mig.
För några veckor sen blev jag ?officiellt? tillsammans med en ny kille på Facebook. Därefter började han skriva till mig och ville ses ännu mer för att prata. Han ansåg att jag var skyldig honom detta efter allt jag gjort mot honom ( vi levde i en dålig relation och ingen av oss betedde sig bra), men jag blev ofta liten. Han är bra på att manipulera och försöker lägga över sanningar på mig och säga åt mig att han vet mycket bättre.
Grejen är att han har dessa videos på mig, och för inte så länge sen skrev han väldigt otrevliga saker till mig när jag satte ner foten och sa att jag faktiskt inte ville ses. Det handlade om att jag var egoistisk, liten och feg. Jag skulle dra åt helvete och han önskade mig allt illa i världen. Jag är nu extremt rädd för att han skulle välja att sprida detta.
Händer det så kommer jag informera hans familj, som jag hade god kontakt med då. Blir dessutom polisanmälan etc.
Det jag undrar över är om jag kan göra något innan? Han har psykotiska drag och klarar inte av mär han får som han vill. Han syster är fortfarande en god vän till mig - jag funderar på att prata med henne och förklara samt be henne prata med honom. Eller kommer detta bara göra allt värre? Jag vill få bort videosarna och bli lämnad ifred så jag kan fortsätta med mitt liv.