• fridac

Nuvarande eller mitt ex?

Jag förstår att allt låter helkorkat och vill inte ha några drägg-svar!

Jag och min sambo har varit tillsammans i snart 4 år. Innan honom hade jag en pojkvän/sambo som är den första personen jag haft ?dom där? känslorna för, och de har aldrig riktigt gått över även om jag gått vidare! Han har svingat förbi mina tankar då och då hela tiden, han blev nyas singel efter 3 år och hörde då av sig mig. Jag och min nuvarande sambo har haft ett knackigt förhållande från start, många besvikelser och han bryr sig mest om sig själv, vi köpte hus tillsammans för två år sedan och här står vi mitt i renovering...där det mest känns som att jag investerar mina pengar i hans hus än i vårt... jag vet inte vad jag ska göra! Fortsätta hoppas på att mitt nuvarande blir bättre eller satsa på det som va ?kärleken i mitt liv!?? Mitt hjärta säger olika dag för dag, hur vet man att man går rätt väg...

• Svar på tråden Nuvarande eller mitt ex?
  • Anonym (???)

Du tror du ska få trevliga svar när du inleder med att visa att du utgår från att vi som läser ska skriva "drägg-svar"? 

• fridac
    Anonym (???) skrev 2019-04-24 19:36:04 följande:

Du tror du ska få trevliga svar när du inleder med att visa att du utgår från att vi som läser ska skriva "drägg-svar"? 

Typ som detta. Bättre att ge något råd än ett ?du är dum i huvudet-svar? tack då vet ni andra som svarar i tråden det, inget illa menat men behöver hjälp
  • Fiona M

Ingen av dem låter som en bra matchning.

Har orsakerna till att det tog slut med exet ändrats? Förmodligen inte.

Och du och nuvarande har det inte bra. Prata med honom och se om ni kan vända det, kanske mha familjerådgivning.

• Fjäril kär

Varför stannar du kvar med din sambo? Varför köpte ni hus om det nu var så dåligt som du säger mellan er? Vad får dig att trots allt stanna hos din sambo i 4 år?

• Anonym (konstigt)

Jag fattar inte heller varför du är kvar med sambon öht, altt du beskrivit med honom är ju att han är fel. 

Svar på tråden Nuvarande eller mitt ex?