7åring med vredesutbrott
Snälla hjälp mig förstå min 7åring!
Hon har alltid haft ett hett humör men det blir bara värre och värre. Min ögonsten är som förbytt.
Jag och hennes pappa är skilda sedan snart 2 år och hennes pappa säger att hos honom är hon som en ängel (väljer att syna den bluffen). Jag har hon och hennes storasyster varannan vecka.
Hennes humör kan vända på en sekund. Hon blir ofta väldigt arg. Och kan inte vänta på sin tur längre. På skolan är det inga problem och hon är aldrig arg där.
Senaste tiden har hon även vaknat arg på natten. Hon har alltid pratat i sömnen och innan hon vaknar hör man henne vara arg i sömnen. Hon drömmer då om det hon bråkat om under dagen. Hon är så arg på natten att hon väcker alla som sover i lägenheten. Hon skriker, slår sig själv i huvudet med händerna och är som förbytt. Kan vara så under dagen oxå. Ibland kan utbrottet vända tillbaka igen lika snabbt.
Hon vägrar göra saker själv hemma, alla andra ska passa upp på henne. Vi har inte ändrat oss och hämtar saker åt henne utan vi kör på som vi alltid gjort. Men jag håller på att bli galen. Vad ska vi göra?