• Fri 3 May 2019 20:22
    536 visningar
    3 svar
    3
    536

    Röksugen och ammar

    Jag har fått igång amningen med mitt andra barn och jag är så stolt över mig själv. Har en hyper 2 åring hemma med. Allt är kaos och upponer. Är så otroligt röksugen var rökfri 4 dagar men nu idag tog jag ett bloss, känner mig som världens sämsta mamma och har så dåligt samvete. Stöd ut hela graviditeten utan men nu nej fy fasen.

    Snälla någon som kan peppa mig att fortsätta att vara rökfri. Hur ska jag hantera stressen vad jag gör istället för att röka liksom. Klättrar på väggarna när båda mina 2 behöver min uppmärksamhet:(

  • Svar på tråden Röksugen och ammar
  • Fri 3 May 2019 20:25
    #1

    Alltså graviditet och sedan förlossning 4 dagar rökfri ska det stå. Men helt plötsligt är allt så otroligt kämpigt och känner att jag inte räcker till åt båda :( kanske där jag behöver råd egentligen eller bara höra hur urbota dumt rökning är???

  • Fri 3 May 2019 20:33
    #2

    Har du hållit upp i 9mån så är ditt röksug endast psykiskt. Ta något annat att tugga på när du känner att du vill röka. Jag har varit rökfri i 4år och det händer fortfarande att jag i vissa situationer blir sugen på att ta en cigg. Det går ju dock över lika fort igen.

    Tänk på att dina barn slipper vara passiva rökare om du fortsätter att hålla dig borta från cigaretterna.

    Lycka till

  • Fri 3 May 2019 20:46
    #3

    Du gör det bra som kämpar på. Du är duktig!!

Svar på tråden Röksugen och ammar