• Anzil

    Finns det något sätt att kunna släppa lös tårar?

    Hej!

    Jag har inte svårt att beskriva mina känslor men jag har svårigheter att visa de. Om jag skall t.ex hålla någon form av ett tack tal som är kombination av farväl så talar jag som om det inte vore någonting, men kan lätt uttrycka mig vad jag tänker, tycker och känner.

    Människor har sagt att det gör ingenting för att man förstår ändå att man har uppskattat stort för deras insats.

    Men ibland blir det ändå att man kanske har svårt att sätta alla ord på plats och istället i princip ''bara'' delar ut gåvorna med småord.

    Det skulle vara även skönt att kunna gråta rent allmänt för någonting, tänker jag.

    Jag har inte gråtit sedan jag var fjorton år. Däremot ungefär vid tjugo års åldern hade jag bara en liten klump i halsen men inga tårar och inte direkt något gråt då heller egentligen.

    Jag är en man på 25 år.

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Finns det något sätt att kunna släppa lös tårar?
  • Anzil
    scanmia skrev 2019-05-04 18:27:53 följande:

    funkar alltid för mig...


    Du menar att jag skulle lyssna på någonting och sedan få mig i tårar?

    Det funkar inte riktigt så för mig. Jag vill även få tårar genom saker som gör mig ledsen för någonting eller få mig i tårar av andra sammanhang eller så.
  • Ocdkille

    Är nog något du måste träna på. Jag kan gråta rätt ofta men jag gillar inte att göra det offentligt så det är sällan jag visar det om det inte är någon som står mig nära.

  • Svedenborg

    Jag hade en barndomskompis för 30 år sedan vars pappa satt och grät i fåtöljen varenda helg man kom hem till honom. Vännen förklarade att han var mycket känsligt lagd och kunde därför brista ut i gråt varje gång han såg något känsligt på TV.

    Hur som helt. Det du lider av lider merparten av världens män av. Jag har tyvärr inget botmedel annat än att försöka vara i dina känslor och känna dem. Våga känna dem, inte stänga ner dem eller göra dig av med dem genom att skämta, onanera, dricka öl, etc.

Svar på tråden Finns det något sätt att kunna släppa lös tårar?