• jessiejones

Hur många är vi som är OFÖRKLARLIGT barnlösa? Inga fel har hittats...

Hej!

Undrar så över detta hela tiden, varför, varför???
    Känner ofta att det skulle ha varit bra att felet hade hittats, för då kunde vi gå vidare och planera utifrån det....

Nu känns det bara som man famlar runt och tänker och tänker kan det vara mina ägg?, kan det vara mitt sekret?, vill det inte fästa? m.m m.m.. Ovisshet är det värsta som finns.

Vi är båda friska har försökt i 5 år.. Vissa säger att vi kanske inte passar ihop och drar en massa historier om par som lämnar varann. Träffar nya och vips så blir de gravida...
    Hatar såna historier...

Hur tänker ni andra som är oförklarligt barnlösa???
    Kram på er!!!

• Svar på tråden Hur många är vi som är OFÖRKLARLIGT barnlösa? Inga fel har hittats...
  • Erinet

Jag har haft samma funderingar. Varför just jag?!
    Till saken kan tilläggas att jag gjorde en abort när jag var ung och sen har jag minsann blivit straffad för det. När jag ville ha barn för ca 7 år sedan så var det tji. Å så är det fortfarande.
    Jag vill oxå veta vad som är fel,det är iaf tydligen inte mig det är fel på enligt proverna och sånt...

Vill få ett svar på varför jag är drabbad... *ledsen*

Men man ska inte ge upp hoppet, det har hänt mirakel förr så vi får leva på dom tankarna tjejer!

• Kwela

I dag har kännts extra jobbig... blir bara så ledsen att detta ska behöva drabba så många som inte önskar något högre än att få barn!

• Erinet

Ser nu att jag skrev när jag var ung... jag var 19 år (yngre med andra ord :) ) och det är väl inte allt för ungt kanske men då kände jag mig inte mogen att skaffa barn och min dåvarande kille och jag höll precis på att flytta ifrån varandra. Fel tillfälle helt enkelt.

msnorrland - lider med dig. Är det nåt speciellt som hänt när du känner dig så nere just idag?

ta hand om er alla

• Erinet

Usch, ja det är fan inte kul med mensvärk när man helst inte ens vill ha mens juh.
    Sköt om dig msnorrland.

Kram

• hoppasålängtar

Hej! Jag ruvar just nu på två toppembryon. Jag har två misslyckade ET och FET bakom mig. Äggen är alltså fina och inga andra problem har kunnat påvisas. Så vad beror det hela på? Hoppas på tredje gången gillt i ET nu. Är på ruvardag två. Har försökt i över 3 år att bli med barn...
    Kram

• Erinet

Hejsan alla!
    Jag ville bara skicka lite styrkekramar till alla som känner sig hopplösa just nu.

Kram kram

• shinegirl

Massor med styrkekramar till dig.
    Själv är jag och mannen oförklarigt barnlösa.
    Vi är friska och inget fel har hittats, har försökt i 23 månader.
    Vi får leva på hoppet snart är det våran tur

• Kwela

Jag skulle mycket hellre vilja veta vad felet är så man kan gå vidare!!!!!!

• nojjan

Här kommer en till som fick domen idag... Fundersam SOm sagt så borde man vara glad att va normal men jag ville hellre att de skulle hitta en anledning till att inget händer...

Nojjan nojjar vidare....
  • GrönDrake

Hejsan! Hur går det för alla oförklarligt barnlösa? Nån som börjat någon behandling, fått veta nån information som är intressanta för vår grupp, nån som till och med lyckats?

Skriv och berätta!

Här pågår väntan på insemination... Tycker inte det händer så mycket på vår klinik!

• Kwela

Vart går du Gröndrake? Vi har sökt till Sophiahemmet i Sthlm. Skulle vilja testa insemenation innan vi tar steget till IVF.

Nojjan visst suger det? Jag spolade äggledarna idag- inget! Nähä tillbaka till ruta ett. Men jag hade en stor äggblåsa som skulle spricka om ca 4 dagar...så gissa vad vi ska göra de närmsta dagarna : - )

• Gnista

Vi är oförklarligt barnlösa sedan 4 1/2 år. Två inseminationer, 1 IVF och 3 ICSI (+ flera avbrutna) senare känner vi att vi inte orkar med sprutor, sprayer, hopp, förtvivlan och tårar längre. Nu ska vi adoptera (om vi får medgivande) och det känns hur bra som helst! Vi har hela tiden fått höra att eftersom vi är så unga och inga fel hittas så kommer vi snart bli gravida. Men icke...fast snart är vi gravida i hjärtat istället

• sunny79

........ställer oss i ledet med er andra barnlösa....

Svar på tråden Hur många är vi som är OFÖRKLARLIGT barnlösa? Inga fel har hittats...