• Anonym (Ånger)

Ångrar att jag gjorde slut

Vad ska man säga, gjorde slut med min flickvän för 4 månader sen och jag kan inte sluta tänka på henne.

Vi träffades strax efter jag skilt mig. Var tillsammans i nästan 3 år.

Det som hände var att jag kände mig instängd, osäker på mina känslor, osäker på förhållandet, kändes som förhållandet inte ledde nånvart.

Jag har under dessa månader hunnit reflektera/landa efter min skilsmässa, jag hann aldrig med mig själv efter den, sprang för snabbt in i nåt nytt.

Men hon finns hela tiden med mig under dessa månader, tänker på henne konstant. Ångrar nåt fruktansvärt att jag gjorde slut.

Vårt förhållande var inte dåligt, aldrig bråk, hade kul tillsammans, fantastiskt sex. Jag var dålig på att bjuda in henne när jag gjorde saker med barnen, vilket ledde till att hon blev osäker kring att jag har barn.

Att vi gjorde slut berodde helt på mig och hur jag kännde. Jag saknar inte bara närheten utan saknar henne som person, alla våra samtal, framtiden vi pratat om. Jag vill ha henne i mitt liv tills vi blir gamla.

Ska jag kontakta henne? Säga vad jag känner så får hon ta ställning till vad hon vill?

Eller ska jag bara acceptera mitt livs misstag.

Vi har inte haft nån kontakt sen jag gjorde slut.

• Svar på tråden Ångrar att jag gjorde slut
  • Anonym (Andreas)
    Anonym (Ånger) skrev 2019-05-10 10:43:33 följande:

Visst kan det vara så.

Men mina känslor för henne försvinner ju inte. Det måste betyda nåt. Kanske är bättre att avvakta ett tag till?

Att ha bråttom verkar vara din ömma punkt här och gör inte om det misstaget en gång till med samma tjej. Du måste kunna sätta dig in i hennes känslor också och inte bara utgå från ditt ego. Du sårade henne under ert förhållande och genom att göra slut och nu tror du att du kan släta över det hela och börja om igen bara för att DU ska få sinnesro? Hur tänkte du nu?
  • Anonym (A)
    Anonym (Ånger) skrev 2019-05-10 10:43:33 följande:
    Visst kan det vara så.
    Men mina känslor för henne försvinner ju inte. Det måste betyda nåt. Kanske är bättre att avvakta ett tag till?
    Det kan nog vara bra att ta det lugnt
  • Miss Skywalker
    Anonym (Ånger) skrev 2019-05-10 10:26:32 följande:

Hon mer än dög för mig. Men jag behövde tid ifrån allt, bara få stänga in mig, gråta/skrika, landa i allt som varit.

Kanske är för tidigt och säga att man landat, men jag har ett helt annat lugn/sinnesro idag jämfört med för 4 månader sen.

Efter tre år?
  • Cartjan1

Jag är inte så säker på att du bör kontakta henne igen. Eller det beror på, när började tankarna på att göra det komma? För det tar tid att vänja dig vid att vara ensam, att komma över en relation osv. Så om du ska kontakta henne bör du vara säker på att en relation med henne verkligen är vad du vill.Annars kommer du såra henne och riva upp sår igen helt i onödan.

För är du helt hundra på att enda anledningen till att du ville göra slut verkligen var att saker gått för fort? Menar inte att vara ifrågasättande men tänker att du kanske borde reflektera över detta ....ni hade ändå vart tillsammans i tre år när du valde att göra slut. Det är ett ganska långt förhållande och som utomstående så verkar det ganska konstigt att då börja känna att saker gått för fort. Fanns det kanske andra orsaker men som du inte är medveten om / förträngt för att du saknar henne?

Hoppas att det blir bra för dig oavsett hur du gör :)

• Anonym (Ånger)
    Cartjan1 skrev 2019-05-10 16:07:09 följande:

Jag är inte så säker på att du bör kontakta henne igen. Eller det beror på, när började tankarna på att göra det komma? För det tar tid att vänja dig vid att vara ensam, att komma över en relation osv. Så om du ska kontakta henne bör du vara säker på att en relation med henne verkligen är vad du vill.Annars kommer du såra henne och riva upp sår igen helt i onödan.

För är du helt hundra på att enda anledningen till att du ville göra slut verkligen var att saker gått för fort? Menar inte att vara ifrågasättande men tänker att du kanske borde reflektera över detta ....ni hade ändå vart tillsammans i tre år när du valde att göra slut. Det är ett ganska långt förhållande och som utomstående så verkar det ganska konstigt att då börja känna att saker gått för fort. Fanns det kanske andra orsaker men som du inte är medveten om / förträngt för att du saknar henne?

Hoppas att det blir bra för dig oavsett hur du gör :)

Är helt säker på att det är henne jag vill bli gammal med.

Vi pratade om att flytta ihop för ett år sen, planerade vår framtid. Sen hände inget mer mest pga hennes hund som är mer åt det aggresiva hållet. Detta gör att jag inte vågade ha hunden och mina barn i samma lägenhet.

Sa att jag inte kunde be henne välja mellan oss o hunden så vi körde vidare på att vara särbos.

Detta ledde till att jag hade fullt upp med barnen varannan vecka och fullt upp med henne den andra veckan. Fanns ingen tid för mig. Då började jag tveka på mina känslor och om jag verkligen såg en framtid tillsammans.

Är nog en månad sen som jag började tänka på att kontakta henne igen, men jag vet inte.

Har reflekterat på alla fel som jag gjort och som måste förändras och som jag vill förändra. Sen kan ju även hon gått vidare.
  • Anonym (Andreas)
    Anonym (Ånger) skrev 2019-05-10 17:27:59 följande:

Vi pratade om att flytta ihop för ett år sen, planerade vår framtid. Sen hände inget mer mest pga hennes hund som är mer åt det aggresiva hållet. Detta gör att jag inte vågade ha hunden och mina barn i samma lägenhet.

Sa att jag inte kunde be henne välja mellan oss o hunden så vi körde vidare på att vara särbos.

Detta ledde till att jag hade fullt upp med barnen varannan vecka och fullt upp med henne den andra veckan. Fanns ingen tid för mig. Då började jag tveka på mina känslor och om jag verkligen såg en framtid tillsammans.

Är nog en månad sen som jag började tänka på att kontakta henne igen, men jag vet inte.

Har reflekterat på alla fel som jag gjort och som måste förändras och som jag vill förändra. Sen kan ju även hon gått vidare.

Det tar inte 4 månader för att plötsligt bli en supermänniska/MR right. Det krävs längre tid än så.

Och det verkar inte som att hon var intresserad av att förändra sig själv heller under dessa år så på 4 månader har väl knappast gjort hunden uppfostrad och hon har förmodligen inte ägnat sig åt andra förbättringar heller, eftersom du gjorde slut fanns det väl ingen anledning till det heller...

Hon låter inte särskilt mycket som en livskamrat, låter mer som att du försöker anpassa dig efter hennes önskemål för att få tillbaka henne.

Glöm inte bort varför ni gjorde slut alldeles nyss.
  • Fjäril kär

.

Exakt vilka av dessa problem du nämner har löst sig på 4 månader menar du?
  • Anonym (b)

Hon har en aggressiv hund?
    Ok, tur att du var så vettig att hon inte fick ha den i närheten av dina barn. 
     Låter helt vettlöst att ha en aggressiv hund.
  • Anonym (Ånger)

Tack för att ni hjälper mig och se "nycktert" på hela situationen.

Kommer nog ringa henne och prata, kanske ta en fika.

Känna av läget.

• Anonym (Ånger)

Tack för att ni hjälper mig och se "nycktert" på hela situationen.

Kommer nog ringa henne och prata, kanske ta en fika.

Känna av läget.

• Anonym (Var själv)
    Anonym (Ånger) skrev 2019-05-10 10:26:32 följande:
    Hon mer än dög för mig. Men jag behövde tid ifrån allt, bara få stänga in mig, gråta/skrika, landa i allt som varit.

Kanske är för tidigt och säga att man landat, men jag har ett helt annat lugn/sinnesro idag jämfört med för 4 månader sen.
    Jag tror du lider av känslan av ensamhet och separationsångest. Du skrev att du klev in i relationen ganska snabbt efter skilsmässan. Då hade du säkert inte hunnit landa i att du nu var ensam och lärt dig hantera känslan av ensamhet, hittat din egen identitet utan din fru. Och du drabbas nu av just denna känslan och då får du panik och griper efter ett halmstrå som nu råkar vara ditt ex. Att du finner sinnesro är för att du tror att ditt ex är lösningen på problemet.

Tycker du ska vara själv ett tag, blir stabil i dig själv utan att hänga upp dig på någon annan. 
  • Anonym (Ånger)
    Anonym (Var själv) skrev 2019-05-13 16:29:06 följande:

Jag tror du lider av känslan av ensamhet och separationsångest. Du skrev att du klev in i relationen ganska snabbt efter skilsmässan. Då hade du säkert inte hunnit landa i att du nu var ensam och lärt dig hantera känslan av ensamhet, hittat din egen identitet utan din fru. Och du drabbas nu av just denna känslan och då får du panik och griper efter ett halmstrå som nu råkar vara ditt ex. Att du finner sinnesro är för att du tror att ditt ex är lösningen på problemet.

Tycker du ska vara själv ett tag, blir stabil i dig själv utan att hänga upp dig på någon annan. 

Ligger mycket i det du skriver.

Ska försöka att inte kontakta henne.
  • Mackan1978

Självklart kan du kontakta henne.

• Anonym (Var själv)
    Anonym (Ånger) skrev 2019-05-13 19:37:04 följande:
    Ligger mycket i det du skriver.

Ska försöka att inte kontakta henne.
    Du velar lite hit och dit verkar det som, beroende på vem som skrivit sista inlägget i din tråd. 

Vad säger din egen magkänsla att du ska göra? Din genuina magkänsla? Är det HON eller är det NÅGON du vill ha?
  • Anonym (Ånger)
    Anonym (Var själv) skrev 2019-05-14 11:04:14 följande:

Du velar lite hit och dit verkar det som, beroende på vem som skrivit sista inlägget i din tråd. 

Vad säger din egen magkänsla att du ska göra? Din genuina magkänsla? Är det HON eller är det NÅGON du vill ha?

Min magkänsla säger att det är henne jag vill ha och är beredd att jobba för det.

Ska se om hon vill ta en fika o träffas och berätta vad jag känner så får hon avgöra vad hon vill.
  • Anonym (Ånger)
    becciiiis skrev 2019-05-27 20:53:04 följande:

hur har det gått? :)

Vi har träffats på en fika och sa att vi skulle träffas igen.

Så får vi se vad som händer.

Får gå långsamt fram.
  • smulpaj01

Tycker du ska lämna henne ifred i minst 1 år! Det kommer ta slut igen om du gör om samma misstag!

Lär dig leva ensam. Gå i terapi om det behövs.

Svar på tråden Ångrar att jag gjorde slut