• Diana05

    Vilket flicknamn?

    Vilket namn är finast tycker ni?

    Ida, Stella eller Ellie? Strax dags att meddela skatteverket och jag vet verkligen inte vilket namn.

    Vi har en liten tös som heter Saga så då ska det såklart passa bra till det namnet också :)

    De vi frågat gillar Ida bäst, sen ellie och sist Stella.

    Jag gillar Ellie för det är lite unikt men verkar bli populärt när man läser födelseannonser, folk vars barn heter det och verka poppa upp lite här o där?

    Min man gillar Ida då det passar fint med Saga och är lite mer gammaldags som Saga.

    Eeh ja svårt detta :D

  • Svar på tråden Vilket flicknamn?
  • Xenia
    Stella är min favorit. Saga och Stella om det vore mina döttrar.

    Ida och Ellie är det inget fel på men de känns lite väl vanliga. Kanske Nellie i stället om ni gillar Ellie?
  • fluu

    Av era förslag så tycker jag absolut bäst om Ida. Det är enkelt, rejält och vackert och passar med storasysters namn.

    Ellie är pluttgulligt och ett smeknamn. Stavat med y får det dock ett visst schvung. Stella är det egentligen inget större fel på, det är bara inte mi grej.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu

    Ser man till namntoppen och trender så bör du också ta Ida om du vill ha det minst vanliga alternativet av era förslag.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Diana05

    Vad kul med svaren ser att det är lika mellan båda namnen på Ida och Ellie än så länge, bara 1 som gillar Stella.

    Några fler, vilket gillar ni bäst?

    Jag börjar gilla Ellie mer och mer nu men hela familjen och vänner säger Ida.

  • Mandelkanel

    Ida!! Det är ett ett vackert och klassiskt namn. I vårt barns förskolegrupp finns tre Ellie. Skulle inte välja det. Tycker det är som ett smeknamn också. Stella är sådär, ett hästnamn för mig.

  • Alvina

    Har svårt att välja mellan Ida och Ellie, tycker båda är rätt så ok namn. Stella hamnar på sista plats i mitt tycke

  • Diana05

    Ja jag har väldigt svårt att välja namn denna gång. Har flera andra fina namn men det heter antingen grannens barn, kusin eller syssling till mig eller barnet, kompis barn, förskolekompis etc :)

    Livia, Tilly, Lilly, Noelle, Ella, Freja, Elsie, Inez, Leah, Lykke, Lou, Lovisa, Louisa är vell de namn vi annars tänkt på men ja svårt när namnen redan är "upptagna"

  • Diana05

    Elly är annars en vackrare stavning om man inte gillar ie på slutet :) men jag själv har fastnat för Ellie.

    Fler?

  • baseline
    Diana05 skrev 2019-05-27 22:51:35 följande:

    Ja jag har väldigt svårt att välja namn denna gång. Har flera andra fina namn men det heter antingen grannens barn, kusin eller syssling till mig eller barnet, kompis barn, förskolekompis etc :)

    Livia, Tilly, Lilly, Noelle, Ella, Freja, Elsie, Inez, Leah, Lykke, Lou, Lovisa, Louisa är vell de namn vi annars tänkt på men ja svårt när namnen redan är "upptagna"


    Fina namn
Svar på tråden Vilket flicknamn?