• Anonym (Fårgan)

Behålla barn bidraget när barnet inte är hos andra föräldern?

Jag undrar om jag till exempel har mina barn 3/4 av månaden (tre veckor) och pappan en helg på dessa tre veckor . Hur gör man med barn bidraget då ?  Delar man ändå på hälften ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-05-15 11:54
    Alltså jag har haft mina barn i tre veckor och då har de varit hos sin pappa en helg . Sedan ska vi fortsätta med delad vårdnad likadant med varannan vecka . Barnen kom till mig utan att han frågade mig först alltså ej övrenskommelse!

• Svar på tråden Behålla barn bidraget när barnet inte är hos andra föräldern?
  • Brumma
    Anonym (Fårgan) skrev 2019-05-15 11:52:52 följande:

Jag undrar om jag till exempel har mina barn 3/4 av månaden (tre veckor) och pappan en helg på dessa tre veckor . Hur gör man med barn bidraget då ?  Delar man ändå på hälften ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-05-15 11:54

Alltså jag har haft mina barn i tre veckor och då har de varit hos sin pappa en helg . Sedan ska vi fortsätta med delad vårdnad likadant med varannan vecka . Barnen kom till mig utan att han frågade mig först alltså ej övrenskommelse!

Har ni alltså halva barnbidraget var idag? Och det gäller bara en månad som barnen varit ner hos dig?

Isåfall händer inget - försäkringskassan ändrar inte för tillfälliga förändringar. Vill du ha en större del av barnbidraget får pappan ge frivilligt isåfall.

Ps. Delad vårdnad är inte samma sak som växelvist boende. Man kan ha delad vårdnad men att barnet enbart bor hos ena föräldern.
  • Anonym (Mia)

Det beror ju på vad man kommer överens om. En extra vecka på en månad skulle jag inte bråka om, var glad att du få rå om dina barn lite extra i stället.

• Anonym (Fårgan)
    Anonym (Mia) skrev 2019-05-15 12:00:52 följande:

Det beror ju på vad man kommer överens om. En extra vecka på en månad skulle jag inte bråka om, var glad att du få rå om dina barn lite extra i stället.

Jag har mina barn mer än gärna . Men då ska väl kommunikationen fungera? Pappan lämnade barnen här utan att ha diskuterat med mig. Jag har fått ställa in möten, vabbat och jobbat mindre pga detta !
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Fårgan) skrev 2019-05-15 15:49:06 följande:

Jag har mina barn mer än gärna . Men då ska väl kommunikationen fungera? Pappan lämnade barnen här utan att ha diskuterat med mig. Jag har fått ställa in möten, vabbat och jobbat mindre pga detta !

Jo absolut. Tror du att kommunikationen blir bättre om du kräver pengar av honom?
  • Anonym (Språkpolis)
    Barnbidraget inte Barn bidraget. Snälla....Solig
  • Anonym (***)
    Anonym (Fårgan) skrev 2019-05-15 15:49:06 följande:
    Så du hade inte sagt ja om han hade frågat?
Svar på tråden Behålla barn bidraget när barnet inte är hos andra föräldern?