• Anonym (AnonymMan)

Är så ledsen och bedrövad, behöver råd

Hej

Jag skriver här för att jag längre inte vet vart jag ska vända mig med mina problem.
    Jag hoppas att jag kan få hjälp här med tips och råd.

Jag har haft ett långt giftermål, strax över 20 år.
    Det har gått ett litet tag sedan separation och jag vet inte ens om jag vågar skriva här.
    Hur berättar man sin historia utan att någon ska kunna lista ut att vem man är?

Samtidigt så behöver ju inlägget vara detaljerat för att jag ska kunna få svar.

Frågan är egentligen ganska enkel.
    Hur skyddar jag mig om mitt ex gör allt för att sätta dit en för saker som aldrig hänt, försöker få en fängslad, smutskastar en inför alla gemensamma vänner etcetera?

Är så utsatt och mår så sjukt dåligt psykiskt att det känns som att jag går sönder snart.
    Och än värre när exet köper ens barn med saker med mera så att barnet allt oftare inte vill komma, plus att det har alla sina vänner och skola där exet bor.

Kan någon kanske hjälpa mig in på rätt spår hur jag kan berätta min historia?

/Ledsen Bedrövad Man

• Svar på tråden Är så ledsen och bedrövad, behöver råd
  • Anonym (Andreas)

1: dokumentera allt som du råkar ut för. Spara sms, ta skärmdumpar på hoten i chatt, skriv ut mail, spela in samtal, spara brev etc etc

2: polisanmäl allt som är direkt kopplat till hot, förtal av olika slag

3: kontakta familjerätten/socialen och visa upp det du har och vad du gjort åt saken, begär samtal och gör en orosanmälan på exet,

4: kontakta en advokat och påbörja en vårdnadsprocess

• Anonym (AnonymMan)
    Anonym (Andreas) skrev 2019-05-18 09:40:04 följande:

1: dokumentera allt som du råkar ut för. Spara sms, ta skärmdumpar på hoten i chatt, skriv ut mail, spela in samtal, spara brev etc etc

2: polisanmäl allt som är direkt kopplat till hot, förtal av olika slag

3: kontakta familjerätten/socialen och visa upp det du har och vad du gjort åt saken, begär samtal och gör en orosanmälan på exet,

4: kontakta en advokat och påbörja en vårdnadsprocess

Mitt problem är att jag är helt slut psykiskt, har gått in i väggen både en och två gånger samt massa andra saker som rör relationer, hälsa med mera.

Minsta lilla motgång så går jag sönder och blir helt oförmögen och sjunker in i mig själv, isolerar mig för jag klarar inte av att handskas med allt längre.

Och då har jag vart en sådan stresstålig människa förr, jobbat 60h/vecka etcetera.

Är det någon som har haft ett ex som gått så långt med lögner och förtal att man riskerat få fängelsestraff för lögner som sagts?

Jag kan inte ens tro att mitt barns mor kan göra såhär mot mig.

Kontaktade en advokat, skickade alla sms till advokaten och hörde inte av hen mer.

Advokaten kommer från en riktigt fin byrå och kostar skjortan men ändå så är det så segt, som återigen får mig att säcka ihop. :(

Svar på tråden Är så ledsen och bedrövad, behöver råd