• LillaMini2019

Missfall på G?

Hej,

Är gravid med första barnet i v6 (5+2)
    I förrgårkväll/natt hade jag och sambon lite mys och på morgonen när jag var på toa kom det lite blod på pappret. Barnmorskan sa att de inte var någon fara då man får sköra slemhinnor, så lite blod är inget att vara rädd för.
    Blev lugn och försökte fortsätta med dagen. De verkade som det slutade. Men sen efter någon timmas uppehåll kom de igång igen. De är inte mycket, inget som kommer i trosorna men får det på pappret. Var även där imorse igen så i ett dygn nu har det varit på pappret. Blev orolig så tog ett digitalt gravtest vilket visade gravid 1-2, veckorna har alltså minskat. I söndags fick jag 2-3 vilket stämmer överrens med veckan jag är i. Är detta ett missfall på G?
    Skriver här i väntan på att barnmorskan ska ringa upp mig.
    Vad har jag att vänta mig om de är ett missfall? Är så ledsen... 

• Svar på tråden Missfall på G?
  • LillaMini2019

Lägger till också att ingen smärta har börjat ännu förutom molvärk till o från som jag haft sen jag plussade.

• Orkide

Förstår din oro till fullo. Det finns ingen som kan säga varför du blöder. Det kan vara missfall eller helt naturliga blödningar. Din barnmorska kommer troligtvis inte kunna säga mer heller. Det är för tidigt för ultraljud också. Jag har varit gravid fyra gånger varav ett missfall. Mitt missfall började med ljusrosa flytningar på papper och efter en vecka började det komma ut med blod. Missfall händer av en anledning, tex att embryot var alldeles för skadat för att bli en frisk bebis. Min vännina hade röda (blod) flytningar i början av sin graviditet och hon gick hela vägen. Jag hoppas det går bra för dig <3

• LillaMini2019
    Orkide skrev 2019-05-23 08:55:34 följande:

Förstår din oro till fullo. Det finns ingen som kan säga varför du blöder. Det kan vara missfall eller helt naturliga blödningar. Din barnmorska kommer troligtvis inte kunna säga mer heller. Det är för tidigt för ultraljud också. Jag har varit gravid fyra gånger varav ett missfall. Mitt missfall började med ljusrosa flytningar på papper och efter en vecka började det komma ut med blod. Missfall händer av en anledning, tex att embryot var alldeles för skadat för att bli en frisk bebis. Min vännina hade röda (blod) flytningar i början av sin graviditet och hon gick hela vägen. Jag hoppas det går bra för dig <3

Nej du hade rätt. Hon sa bara att jag skulle ha is i magen och vänta o se vad som händer. Värsta är väntan alltså. Hoppas med att de går vägen men eftersom gravtestet blivit svagare med så känns hoppet mer som ute än inte ute :/ Tack för svar <3
  • Orkide

Jag skulle tänka att det är bättre att intala sig själv att det är missfall för att på något sätt skydda mig själv. Jag vet att det finns andra som tänkt ?just nu är jag gravid och jag är tacksam just nu.? Hoppet är ju det sista som lämnar oss.

Hoppas som sagt att det går väger för er <3

• LillaMini2019
    Orkide skrev 2019-05-23 09:18:02 följande:

Jag skulle tänka att det är bättre att intala sig själv att det är missfall för att på något sätt skydda mig själv. Jag vet att det finns andra som tänkt ?just nu är jag gravid och jag är tacksam just nu.? Hoppet är ju det sista som lämnar oss.

Hoppas som sagt att det går väger för er <3

Jo jag är lika dan. Men så finns ju ett litet hopp eftersom det bara varit lite på pappret och inget mer. Men just väntan är värst.. vänta på att ett missfall ska sätta igång eller leva i ovishet fram till v14 då ultraljud är..
  • Orkide

Bor du i en större stad brukar man kunna boka privat ultraljud från v7

Svar på tråden Missfall på G?