• Anonym (Manny)

Älskarinnan pajade vårt sexliv

Vårt sexliv var i botten, min fru ville sällan oftare än någon gång i veckan, så jag skaffade en älskarinna för en period. Jag upptäckte att det påverkade min frus och mitt sexliv, jag slutade tända på min fru helt och hållet och kunde bara ha sex med henne om jag blundande och föreställde mig att jag hade sex med min älskarinna. Jag bröt därför med älskarinnan. Nu har det gått en månad men jag kan fortfarande bara tänka på älskarinnan. Det är tankarna på älskarinnan som gör mig kåt, aldrig min fru.

Visst, jag förtjänar detta. Men hur gör jag nu? Jag är absolut inte kär i min fd älskarinna, det var bara rent sexuellt. Jag vill inte ha henne på något annat sätt än i sängen.

• Svar på tråden Älskarinnan pajade vårt sexliv
  • molly50
    Anonym (Mistress) skrev 2019-05-29 21:13:55 följande:
    Jag är inte otrogen. Har aldrig varit. Min man har gått bort.
    Jag beklagar det. Men varför skriver du i så fall som att han vore levande?
  • Elefantmannen2
    Anonym (förtjänar) skrev 2019-05-29 20:07:11 följande:
    "Men ibland händer det ovänade grejer"... ja precis, men det gör det ju för alla men alla väljer inte otrohet. Så det som avgör hur man agerar är inte att det händer oväntade grejer utan vilka val man gjorde.

"Skulle min man försökt sig på något liknande hade jag vridit nacken av honom".. Mao så håller du med om att otrohet är fel och hade själv dömt det väldigt hårt...men ändå säger du att man inte ska döma...så i praktiken verkar det som att du anser att när andra sviker dig så ska de dömas hårt men när du sviker andra så ska man inte döma... är det inte det som kallas dubbelmoral?

"Nu har jag ställt mitt samvete åt sidan..."... Är en person som lider av dubbelmoral och ställt sitt samvete (och därmed sina moraliska värderingar) åt sidan verkligen rätt person att ge andra råd om moraliska frågor eller rätt person att avgöra vad som får och inte får dömas? Blir inte det som låta en döv person avgöra vem som sjunger rätt eller falskt?

PS! Jag säger inte att du inte har rätt till en åsikt, jag säger att dina åsikter förmodligen är ganska påverkade av dina nyfunna värderingar som går ut på att lägga samvetet åt sidan.

Alla åsikter är påverkade av värderingar. Inklusive dina. Nyfunna eller ej. 

Om åsikter påverkade av personliga värderingar inte får vara ett utgångsläge i en diskussion kommer det aldrig bli någon sådan. 

Här ska man nog titta på vilka som inte riktigt klarar av att ta in andras tankar och värderingar snarare än att försöka tala om för andra att just deras inte är valida eller mindre värda. 

• Anonym (No money)
    molly50 skrev 2019-05-29 19:16:42 följande:

Startar man en tråd där man skriver att man varit otrogen och inte längre tänder på sin partner så ska man inte räkna med att bara få klappar på axeln.

Och ja,man är två i ett förhållande. Just därför tycker jag att det är så viktigt att man pratar med varandra och försöker lösa eventuella problem innan man väljer att vara otrogen.

Går det inte att lösa så är det kanske bättre,och ärligare,att gå skilda vägar.

Otrohet löser inga problem.

Ibland så är det inte så enkel livet att bara gå skilda vägar.

Jag känner ett par där hon har sex med en annan man. Hennes man som hon är gift med är tvungen att ta psykofarmaka för att klara tillvaron. En bieffekt är att han aldrig har någon sexlust. Han tycker att sex är meningslöst då han inte har någon lust. Hon däremot har hög sexlust. Hennes älskare vet han inte något om.

Hon vill gå skilda vägar pga ingen sex från sin man men då hon inte har så mycket utbildning, jobb och pengar har hon inte råd att flytta. Hon är fast i kvinnofällan. Han tjänar mer än nog för de båda.

Han älskar henne och vill att hon bor kvar trots ingen sex alls. Ingen kvinna vill ju ha honom iaf utan sex.

Hon är kvar dels för att hon är för fattig dels för att hon just nu får sex iaf. Men hon tycker synd om sin man och älskar sin honom också. De har trevligt tillsammans.

Hon vågar inte säga något om sin älskare. Hon är rädd för att bli utkastad och stå på bar backe med barn från ett tidigare förhållande.

Men om hon bara hade nog med pengar skulle hon skilja sig. Hennes man är bara hennes bästa vän nu. Inte hennes älskare längre. Hon vill ha ett normalt sexliv. Hon försöker se sig om om en väg ut.

Det är här är verkligheten.

Bägge två utnyttjar den andre. Hon ekonomiskt och att hon har det bra socialt sett. Mannen att han har en trevlig social fru som tar hand om hus och barn.

De är bästa vänner i ett sexlöst förhållande.
  • Anonym (Mistress)
    Anonym (förtjänar) skrev 2019-05-29 18:18:57 följande:

Så det du säger är...

1) Om man inte är nöjd med sin relation så är det ok att knulla runt

2) Det är partners uppgift att hålla sin partner nöjd så hen inte blir missnöjd och sticker ut på knullturné. Det är inte den missnöjdes ansvar att hantera sitt missnöje på ett värdigt sätt.

3) Det spelar ingen roll vad någon gör, man får inte döma

Gör du så själv förresten? Du dömer inte killen som tränger sig före i kön? Du dömer inte tjejen som krockar din bil? Eller är det enbart otrohet som man inte får döma enligt dig?

1 o 2. Det är inte ok att knulla runt. Kommunikation är viktigast i relationen. Förväntningar och önskningar. Man är två om att få relationen att fungera. Extra viktigt att kommunicera under de perioder man inte är synkade och/eller har större påfrestningar i relation och arbete. Man måste ta sig tid och prioritera relationen. Båda har ansvar och det innebär inte att hålla partnern nöjd så han/hon drar ur på knullturne som du säger.

Vad är värdigt sätt är, är en definitionsfråga.

3. Jag dömer. Ofta alldeles för hård. Även mig själv. Det jag menar med att - inte döma - är att man inte har hela storyn. Båda parter är inte hörda. Endast en part och den är så klart vinklad utifrån sitt eget missnöje. Dvs ser troligen inte alls sina egna brister och del i situationen.

Här kan man dra ett gäng floskler typ medaljen har två sidor. Allt är inte antingen svart eller vitt.
  • molly50
    Anonym (No money) skrev 2019-05-30 18:04:54 följande:
    Ibland så är det inte så enkel livet att bara gå skilda vägar.

Jag känner ett par där hon har sex med en annan man. Hennes man som hon är gift med är tvungen att ta psykofarmaka för att klara tillvaron. En bieffekt är att han aldrig har någon sexlust. Han tycker att sex är meningslöst då han inte har någon lust. Hon däremot har hög sexlust. Hennes älskare vet han inte något om.

Hon vill gå skilda vägar pga ingen sex från sin man men då hon inte har så mycket utbildning, jobb och pengar har hon inte råd att flytta. Hon är fast i kvinnofällan. Han tjänar mer än nog för de båda.

Han älskar henne och vill att hon bor kvar trots ingen sex alls. Ingen kvinna vill ju ha honom iaf utan sex.

Hon är kvar dels för att hon är för fattig dels för att hon just nu får sex iaf. Men hon tycker synd om sin man och älskar sin honom också. De har trevligt tillsammans.

Hon vågar inte säga något om sin älskare. Hon är rädd för att bli utkastad och stå på bar backe med barn från ett tidigare förhållande.

Men om hon bara hade nog med pengar skulle hon skilja sig. Hennes man är bara hennes bästa vän nu. Inte hennes älskare längre. Hon vill ha ett normalt sexliv. Hon försöker se sig om om en väg ut.

Det är här är verkligheten.

Bägge två utnyttjar den andre. Hon ekonomiskt och att hon har det bra socialt sett. Mannen att han har en trevlig social fru som tar hand om hus och barn.

De är bästa vänner i ett sexlöst förhållande.
    Men det är tydligen inga problem att gå bakom ryggen på sin partner med en annan? Det är tydligen enklare att välja otrohet än att lämna och ge sin partner en chans att träffa någon som vill leva på samma villkor.
    Har hon inget jobb så får hon väl skaffa ett.
    Jag tycker inte att det är kärlek och omtanke när man väljer att utnyttja varandra på det sättet.
  • molly50
    Anonym (Mistress) skrev 2019-05-30 18:41:02 följande:
    1 o 2. Det är inte ok att knulla runt. Kommunikation är viktigast i relationen. Förväntningar och önskningar. Man är två om att få relationen att fungera. Extra viktigt att kommunicera under de perioder man inte är synkade och/eller har större påfrestningar i relation och arbete. Man måste ta sig tid och prioritera relationen. Båda har ansvar och det innebär inte att hålla partnern nöjd så han/hon drar ur på knullturne som du säger.

3. Jag dömer. Ofta alldeles för hård. Även mig själv. Det jag menar med att - inte döma - är att man inte har hela storyn. Båda parter är inte hörda. Endast en part och den är så klart vinklad utifrån sitt eget missnöje. Dvs ser troligen inte alls sina egna brister och del i situationen.

Här kan man dra ett gäng floskler typ medaljen har två sidor. Allt är inte antingen svart eller vitt.
    Fast det är ju inte alltid så lätt att se sina egna fel och brister i situationen om ens partner väljer att inte prata om det utan är otrogen istället.
  • Anonym (No money)
    molly50 skrev 2019-05-30 19:17:39 följande:

Men det är tydligen inga problem att gå bakom ryggen på sin partner med en annan? Det är tydligen enklare att välja otrohet än att lämna och ge sin partner en chans att träffa någon som vill leva på samma villkor.

Har hon inget jobb så får hon väl skaffa ett.

Jag tycker inte att det är kärlek och omtanke när man väljer att utnyttja varandra på det sättet.

Håller med. Jag tror att det någon slags överlevnadsinstinkt att upprätthålla någon slags fasad. De är i någon slags grå zon. Kanske är de rädda för sanningen, verklighetens konsekvenser.
  • molly50
    Anonym (No money) skrev 2019-05-30 19:29:43 följande:
    Håller med. Jag tror att det någon slags överlevnadsinstinkt att upprätthålla någon slags fasad. De är i någon slags grå zon. Kanske är de rädda för sanningen, verklighetens konsekvenser.
    Det är möjligt att det är så.
    Men som en som själv har blivit bedragen så hade jag många gånger hellre velat veta sanningen så jag hade fått möjligheten att själv få bestämma hur jag ville leva mitt liv.
    Även om det gjorde ont att få veta så är jag tacksam gentemot de som berättade för mig.
    Jag lämnade och lyckades hitta lyckan i en annan,mycket bättre,man.
  • Anonym (Mistress)
    molly50 skrev 2019-05-30 19:27:11 följande:

Fast det är ju inte alltid så lätt att se sina egna fel och brister i situationen om ens partner väljer att inte prata om det utan är otrogen istället.

Nej precis! Klart man har fel och brister båda två. I det här fallet menar jag att mannen inte ser sin egen del i att det inte fungerar. Vill inte se. Törs inte se. Inte benägen till förändring. Ids inte jobba med relationen. Därför kör han dumt nog otrohetssvängen som enklaste vägen.
  • Anonym (No money)
    molly50 skrev 2019-05-30 19:36:47 följande:

Det är möjligt att det är så.

Men som en som själv har blivit bedragen så hade jag många gånger hellre velat veta sanningen så jag hade fått möjligheten att själv få bestämma hur jag ville leva mitt liv.

Även om det gjorde ont att få veta så är jag tacksam gentemot de som berättade för mig.

Jag lämnade och lyckades hitta lyckan i en annan,mycket bättre,man.

Ja det är bättre att få veta sanningen och fatta ett eget beslut. Det känns lättare i hjärtat då. Man kan andas.

Jag har blivit allvarligt bedragen tre ggr. Ibland har det gjort ont. Ibland så var det inte så. Men min magkänsla hade rätt var gång. När sanningen uppenbarade sig var min känsla en uppgivenhet. Det var ingen som berättade något. Kanske visste någon. Vem vet! Det var bekännande och ibland felsägningar.

Skönt att du träffat en bra man! Jag lever själv med mina hundar nu. Ingen man i sikte!
  • Anonym (förtjänar)
    Anonym (Mistress) skrev 2019-05-30 18:41:02 följande:

1) Exakt, har man problem så kommunicerar man, man går inte ut och är otrogen. Båda har ett ansvar för relationen, men bara den som är otrogen har ett ansvar för sin otrohet, för det finns väl ingen som tvingat personen att vara otrogen eller hur? Det valde personen själv och då ligger hela ansvaret på honom/henne.

2) Vad som ör värdigt är en moralisk fråga och att svika och ljuga är inte moraliskt och därmed inte heller värdigt. Bara för att man själv tycker otrohet är detsamma som värdighet så betyder det inte att det är det. 

3) Man behöver inte höra båda parter för att döma en handling som tex otrohet, eftersom den enda som har ett ansvar före handlingen är den som gjorde det, ingen annan. 

Jo faktisk är handlingar svartvita. Allt är inte svart eller vitt betyder inte att allt är en gråzon. 
  • Anonym (Mistress)
    Anonym (förtjänar) skrev 2019-05-30 23:58:48 följande:

1) Exakt, har man problem så kommunicerar man, man går inte ut och är otrogen. Båda har ett ansvar för relationen, men bara den som är otrogen har ett ansvar för sin otrohet, för det finns väl ingen som tvingat personen att vara otrogen eller hur? Det valde personen själv och då ligger hela ansvaret på honom/henne.

2) Vad som ör värdigt är en moralisk fråga och att svika och ljuga är inte moraliskt och därmed inte heller värdigt. Bara för att man själv tycker otrohet är detsamma som värdighet så betyder det inte att det är det. 

3) Man behöver inte höra båda parter för att döma en handling som tex otrohet, eftersom den enda som har ett ansvar före handlingen är den som gjorde det, ingen annan. 

Jo faktisk är handlingar svartvita. Allt är inte svart eller vitt betyder inte att allt är en gråzon. 

Absolut är den som är otrogen ansvarig för sin handling. Valet är den enskildes. Ansvaret för relationen är bådas. Lyhördhet och ömsesidig respekt.

Moral och värdighet är en ytterst komplex fråga. Det är svart och vitt med gråzoner. Handlingar mitt i fälten är klara att bedöms. Men då måste vi ha samma måttstock samt likvärdiga bedömningsgrunder. Vi kan ju vara överens om att ett samlag med annan än sin partner är otrohet. Men då har vi microotrohet. Börja där och jag är inte så säker på att vi tycker lika. Enligt mina principer är det bara matematik som antingen är rätt eller fel. Inga gråzoner. De flesta lagrum har gråzoner pga olika bedömningar. Min tanke med att höra parterna var innan ev otrohet.
  • Anonym (förtjänar)
    Anonym (Mistress) skrev 2019-05-31 00:30:54 följande:
    Absolut är den som är otrogen ansvarig för sin handling. Valet är den enskildes. Ansvaret för relationen är bådas. Lyhördhet och ömsesidig respekt.

Moral och värdighet är en ytterst komplex fråga. Det är svart och vitt med gråzoner. Handlingar mitt i fälten är klara att bedöms. Men då måste vi ha samma måttstock samt likvärdiga bedömningsgrunder. Vi kan ju vara överens om att ett samlag med annan än sin partner är otrohet. Men då har vi microotrohet. Börja där och jag är inte så säker på att vi tycker lika. Enligt mina principer är det bara matematik som antingen är rätt eller fel. Inga gråzoner. De flesta lagrum har gråzoner pga olika bedömningar. Min tanke med att höra parterna var innan ev otrohet.
    Jag tycker inte alls den är komplext, det finns ganska goda riktlinjer och normer för vad som är rätt och fel. Det blir däremot väldigt komplext när den krokar med ens egen egoism och begär. Då slits man mellan att göra det man vet är fel eller inte. Men vad som är rätt och fel är oftast ganska enkelt och den som gör fel är oftast väldigt medveten om det, därav allt smusslande och hemlighetsmakeri. Hade man varit övertygad om att man gjorde rätt så hade man inte smusslat med det.

Otrohet börjar oftast som du kallar det microotrohet, dvs man passerar gränsen för vad som är ok i små små steg, men redan där är man oftast medveten om att man är på fel spår, men man struntar helt enkelt i det för man njuter av det och intalar sig själv att det inte är så farligt och att ens partner aldrig kommer få reda på det.
  • molly50
    Anonym (Mistress) skrev 2019-05-30 19:42:38 följande:
    Nej precis! Klart man har fel och brister båda två. I det här fallet menar jag att mannen inte ser sin egen del i att det inte fungerar. Vill inte se. Törs inte se. Inte benägen till förändring. Ids inte jobba med relationen. Därför kör han dumt nog otrohetssvängen som enklaste vägen.
    Ja,det kan jag hålla med om. Men många gånger så läggs skulden för otroheten på partnern för att den kanske inte har levt upp till den otrognes alla behov.
    Och det tycker jag är fel. Att vara otrogen är helt och hållet ens egna val och kan inte skyllas på någon annan.
  • molly50
    Anonym (No money) skrev 2019-05-30 21:13:42 följande:
    Ja det är bättre att få veta sanningen och fatta ett eget beslut. Det känns lättare i hjärtat då. Man kan andas.

Jag har blivit allvarligt bedragen tre ggr. Ibland har det gjort ont. Ibland så var det inte så. Men min magkänsla hade rätt var gång. När sanningen uppenbarade sig var min känsla en uppgivenhet. Det var ingen som berättade något. Kanske visste någon. Vem vet! Det var bekännande och ibland felsägningar.

Skönt att du träffat en bra man! Jag lever själv med mina hundar nu. Ingen man i sikte!
    Ja,precis.

I mitt fall så var det flera som visste,men inget sa. Och det tycker jag var ett nästan lika stort svek som det mitt ex utsatte mig för.
    Jag hade också en magkänsla om att något pågick bakom min rygg. Men jag ville nog inte riktigt erkänna det för mig själv,
    Jag ville inte tro att han skulle göra något sådant mot mig.
    Därför kändes det nog extra hårt när jag fick sanningen serverad.
    Men jag är ändå tacksam mot de som berättade. Jag hade inte velat leva i en lögn.

Ja,men det kan vara ett härligt liv med hundar också. 
  • Anonym (eh?)
    molly50 skrev 2019-05-31 11:51:45 följande:
    Ja,precis.

I mitt fall så var det flera som visste,men inget sa. Och det tycker jag var ett nästan lika stort svek som det mitt ex utsatte mig för.
    Jag hade också en magkänsla om att något pågick bakom min rygg. Men jag ville nog inte riktigt erkänna det för mig själv,
    Jag ville inte tro att han skulle göra något sådant mot mig.
    Därför kändes det nog extra hårt när jag fick sanningen serverad.
    Men jag är ändå tacksam mot de som berättade. Jag hade inte velat leva i en lögn.

Ja,men det kan vara ett härligt liv med hundar också. 

Jag förstår dig! 
    Tänk om du inte fått reda på det, då hade du kanske fortfarande levt med den mannen!  Du hade då inte träffat din nya man som gör dig lycklig.
    Om inte du fått reda på det hade du troligen levt ett helt annat liv. Ett liv i lögner och du hade gått miste om att träffa den rätta.

Hur kan folk ändå försvara att den bedragna inte ska få veta något? 

• molly50
    Anonym (eh?) skrev 2019-05-31 12:00:38 följande:

Jag förstår dig! 
    Tänk om du inte fått reda på det, då hade du kanske fortfarande levt med den mannen!  Du hade då inte träffat din nya man som gör dig lycklig.
    Om inte du fått reda på det hade du troligen levt ett helt annat liv. Ett liv i lögner och du hade gått miste om att träffa den rätta.

Hur kan folk ändå försvara att den bedragna inte ska få veta något? 

Ja,precis! Det är det jag menar.

Ja,det har jag också lite svårt att förstå.
Svar på tråden Älskarinnan pajade vårt sexliv