• Anonym (Hannah)

35-årig personal på behandlingshem har sex med 14-åring

Jag kan inte gå in på vad jag har för relation, eller hur jag vet detta, men det är sant till 110%.

En då 35-årig kvinna arbetar på ett behandlingshem för ungdomar som är LVU eller SOL placerade.

Hon är dessutom kontaktperson till en 14-årig kille som bor på hemmet, och de inleder nästan omedelbart en sexuell relation.

Hon är gift och har två små barn.

Detta fortsätter under de åren killen bor på hemmet. När han är 18, får han flytta till träningslägenhet, och hon är fortfarande hans kontaktperson, då han fortfarande är inskriven på behandlingshemmet.

Hon är då 40 år, och blir gravid och får barn med killen. Hennes man har starka misstankar, och de skiljer sig.

Hon arbetar fortfarande med ungdomar (inte på samma ställe), är detta något som borde anmälas?

• Svar på tråden 35-årig personal på behandlingshem har sex med 14-åring
  • Anonym (wtf)
    Anonym (Hannah) skrev 2019-05-24 22:26:38 följande:

Hon kommer ju aldrig erkänna något, och inte killen heller..

Kanske är preskriberat rent av?

Du skrev ju att hon fått barn med 14åringen så det lär väl framkommit.
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (wtf) skrev 2019-05-24 22:34:46 följande:

Du skrev ju att hon fått barn med 14åringen så det lär väl framkommit.

Då har han hunnit fylla 19.
  • Flaffy

Det förklarar en del. Du var ju bara ett barn själv. Då var jag på tok för hård mot dig. Sorry. Anonym orosanmälan till socialtjänsten. Ledningen till organisationen som driver hemmet. Finns det kanske andra du kan ta hjälp av?

• Anonym (Hannah)

Kanske var otydlig, ber om ursäkt i så fall.

Detta sexuella startade då han var 14 år, och hon 35.

Och fortsatte i ett antal år, när han var 19 (hade fortfarande LVU och henne som kontaktperson), så födde hon hans barn, trots att hon var gift med en annan. Hennes man blev misstänksam, och de gick skilda vägar.

Detta var alltså över 15 år sedan...

• Anonym (Hannah)
    Flaffy skrev 2019-05-24 22:36:46 följande:

Det förklarar en del. Du var ju bara ett barn själv. Då var jag på tok för hård mot dig. Sorry. Anonym orosanmälan till socialtjänsten. Ledningen till organisationen som driver hemmet. Finns det kanske andra du kan ta hjälp av?

Ingen fara!

Behandlingshemmet är stängt sen ett antal år.

Hon är socionom, och har i dagsläget hand om pojkar i tonåren, men jag vet inte exakt på vilket sätt, kanske hon är chef eller så.
  • Anonym (wtf)
    Anonym (Hannah) skrev 2019-05-24 20:58:55 följande:

Hon är över 50 år nu, så tänker att det var länge sen, och hon kommer ju aldrig att erkänna det hon gjorde.

Hur kommer det sig att du börjar tänka på det nu såhär 15+ år senare? du borde väl tänkt på det innan?
  • Flaffy

Helt galet är det iaf! Märkligt att ingen reagerat tidigare. Det måste ju ha snackats en hel del. Om inte annat hennes exman. Närmsta kollegor. Ev anhöriga till pojken. Jisses! Lever de tillsammans nu?

• Anonym (Hannah)
    Anonym (wtf) skrev 2019-05-24 22:50:17 följande:

Hur kommer det sig att du börjar tänka på det nu såhär 15+ år senare? du borde väl tänkt på det innan?

Jag börjar inte tänka på det först nu. Men har precis av en slump fått veta att hon fortfarande arbetar med ungdomar.

Nåt mer du vill ifrågasätta?
  • Anonym (wtf)
    Anonym (Hannah) skrev 2019-05-24 23:00:04 följande:

Jag börjar inte tänka på det först nu. Men har precis av en slump fått veta att hon fortfarande arbetar med ungdomar.

Nåt mer du vill ifrågasätta?

Ah, okej.
  • Anonym (Hannah)
    Flaffy skrev 2019-05-24 22:52:20 följande:

Helt galet är det iaf! Märkligt att ingen reagerat tidigare. Det måste ju ha snackats en hel del. Om inte annat hennes exman. Närmsta kollegor. Ev anhöriga till pojken. Jisses! Lever de tillsammans nu?

Pojkens anhöriga bodde i en annan del av landet, och var dysfunktionella, därav han bodde på hemmet.

Tror inte de varken visste eller brydde sig.

Exmannen tror jag inte misstänkte något till en början, då hennes jobb innebär att hon jobbade natt på behandlingshemmet.

Men sen blev han misstänksam när barnet föddes. Han hade förmodligen misstänkt innan också, jag vet inte, jag känner inte honom.

Nej, de lever inte tillsammans.
  • Anonym (ångermanlänning)

Är utnyttjande av minderårig. Helt klart olämplig att jobba med ungdomar om hon tänder på barn.

• Anonym (Famhem)

En bekant till mig var gift och hade barn. De hade även 4 stackars placerade ungar som familjehem. En pojke var 15 när de började ha en sexuell relation. Mannen kom på dem, tog ut skiljsmässa och flyttade.

Jag anmälde till soc som självfallet inte gjorde någonting trots bevis! En anmälan kommer troligen inte leda någonstans ts.

Svar på tråden 35-årig personal på behandlingshem har sex med 14-åring