• Bandyfin

    Gravid vid 49 år

    Hej

    Jag har barn födda 90,96,98 och 2015 Det betyder att jag var 44 redan när jag fick sista. Det var helt naturligt och tog inte mer än ett år att bli gravid. Jag trodde därefter inte att jag skulle vilja ha fler men jag tänker att jag skulle vilja det för att det yngsta ska få ett syskon nära Jag har resonerat så att blir det av sig själv naturligt innan jag fyller 50 så är det välkommet men sen får jag lite panik att det ska få en så gammal mamma Men å andra sidan att få barn vid 45 var ju redan de gammalt När han är 20 är jag 65 och med den ännu yngre blir jag då 69 när den är 20. Alltså nu är jag ju ung och orkar massor och ser på min mor som är 80 och orkar en hel del Jag pratade med henne om det och hon sa att hon hade tänkt så att när msn ör 80 så är yngsta 31 och den andra 36 Det är vuxna barn och du kommer säkert bli 90 ????Jag trodde inte jag skulle vilja ha mer barn i och med att jag fick de tre första före 30 Men jag separerade och hittade en underbar man med två barn och jag började längta igen Det tog tid att få med sig honom på detta men till slut så ville han också . Det värsta är nu att han sagt aldrig mer. Han vet min längtan han vet var jag står i frågan men han skyddar sig inte heller. Han säger att de ör sååå liten risk så han tar den. Jag lever på hoppet och ser hur det blir. Om det blir kör jag linan ut trots att jag skulle va sjukt nervös för allt som kan hända. Men skulle det inte bli nåt mer barn och jag gått in i det året jag fyller 50 då avslutar jag försöken Känns som att jag har min gräns Vill inte ha fyllt 50 det året barnet föds (jag fyller i Okt) är Jag är ändå världens mest lyckliga och gläds åt dom jag har . Hur skulle ni ha tänkt skulle ni ha känt att ni lurar er sambo ?

  • Svar på tråden Gravid vid 49 år
  • Ällingen

    Nej, nej och nej. Aldrig i h-e att jag hade tänkt som du. Ett barn ska vara önskat av båda. Dessutom är du för gammal för barn.

  • Less is more

    Gläds åt de barnen ni har - sen kommer barnbarnen.

    Det är ansträngande för kroppen att vara gravid och/eller tiden efter förlossningen då den ska läkas ihop. Dessutom vill både föräldrar och barn inte gå miste om varandra för tidigt i livet.

  • Nicco123

    Blir du gravid och får barn så är du ju inte för gammal för barn! Vissa tycker man är gammal för man fyllt 30 liksom... Barnet kommer ha ett flertal syskon så även om du är äldre så är det fortfarande önskvärt och du vet vad du ger dig in på! Men illa att din man inte vill ha barn men inte använder skydd, låter upplagt för problem.

    Känner en som fick tvillingar helt naturligt vid 49, inga barn sen tidigare! Hon är världens lyckligaste idag och en jättebra mamma.

  • Arek

    Förstår din längtan. Det finns ett problem med långa generationstider. Min mans föräldrar fick barn vid ca 40 och likaså min man. Han har samtidigt som småbarn tagit hand om hans åldrade sjukliga föräldrar på annan ort och det har inneburit mycket oro, jobb och sedan sorg när en av dem dog. Jättejobbigt! Barnen har inte uppskattat så mycket att vara med farföräldrar och vi får hjälpa dem med det mesta. De har inte heller kunnat hjälpa oss med barnen eller gjort egna saker med barmbarnen vilket de nog gärna velat om de var yngre och piggare. Ålderdom kan vara så olika, en del blir dementa, inkontinenta, ramlar och slår sig, ringer barnen 100 gånger om dagen mm. Tänk lite på det både för dina barns skull och din egen även om din mamma är pigg och vital.

  • Glädje5
    Bandyfin skrev 2019-05-25 22:03:25 följande:

    Hej

    Jag har barn födda 90,96,98 och 2015 Det betyder att jag var 44 redan när jag fick sista. Det var helt naturligt och tog inte mer än ett år att bli gravid. Jag trodde därefter inte att jag skulle vilja ha fler men jag tänker att jag skulle vilja det för att det yngsta ska få ett syskon nära Jag har resonerat så att blir det av sig själv naturligt innan jag fyller 50 så är det välkommet men sen får jag lite panik att det ska få en så gammal mamma Men å andra sidan att få barn vid 45 var ju redan de gammalt När han är 20 är jag 65 och med den ännu yngre blir jag då 69 när den är 20. Alltså nu är jag ju ung och orkar massor och ser på min mor som är 80 och orkar en hel del Jag pratade med henne om det och hon sa att hon hade tänkt så att när msn ör 80 så är yngsta 31 och den andra 36 Det är vuxna barn och du kommer säkert bli 90 ????Jag trodde inte jag skulle vilja ha mer barn i och med att jag fick de tre första före 30 Men jag separerade och hittade en underbar man med två barn och jag började längta igen Det tog tid att få med sig honom på detta men till slut så ville han också . Det värsta är nu att han sagt aldrig mer. Han vet min längtan han vet var jag står i frågan men han skyddar sig inte heller. Han säger att de ör sååå liten risk så han tar den. Jag lever på hoppet och ser hur det blir. Om det blir kör jag linan ut trots att jag skulle va sjukt nervös för allt som kan hända. Men skulle det inte bli nåt mer barn och jag gått in i det året jag fyller 50 då avslutar jag försöken Känns som att jag har min gräns Vill inte ha fyllt 50 det året barnet föds (jag fyller i Okt) är Jag är ändå världens mest lyckliga och gläds åt dom jag har . Hur skulle ni ha tänkt skulle ni ha känt att ni lurar er sambo ?


    Hur har det gått?
  • Nakenhundsfantast

    Men shit undrar hur gamla alla var som svarade på ditt inlägg tidigare. Oftast tror yngre att det mesta är dåligt med äldre som skaffar barn. Skit i vad andra tycker. Hälsar en som fött -96, -98, 2018 o 2020 SAMT planerar flera.

Svar på tråden Gravid vid 49 år