• Superdupernice

Min make snackar skit om mig

Har precis fått reda på att min egna man pratar skit om mig både till vänner och sina egna föräldrar. Mina svärföräldrar som jag träffar flera gånger i veckan och trodde jag hade en bra relation med. Min man har sms konversation med sin mor Ang mig där han skriver helt sjuka saker att jag är ett jävla äckel ego, en jävla skithög, att han vill komma dit för att slippa mig ett tag. Att han inte står ut med mig en sekund till osv Och hans mamma svarar med att "är du förvånad?" " dags att sätta ner bägge fötterna" (!!! Vilket tyder på att han måste pratat massor om mig länge eftersom hon skriver sådär!!) m.m det framkommer även att han berättat/berättar om mitt privatliv, väldigt personliga saker som han vet i förtroende och sagt att han aldrig skulle prata med någon om. Jag är helt chockad men kan inte säga nåt eftersom jag råkade se detta i hans mobil, och det är inte okej att läsa sms i smyg. Jag försöker verkligen rannsaka mig själv om vad jag gjort för fel vilket jag ofta gör när han säger hur dålig jag är, men jag viger verkligen mitt liv åt mina barn och min man och hem så det känns så kränkande att han gör så här bakom min rygg när han sagt att han aldrig pratar om oss när vi tex tjafsar (som alla par gör).. till saken är att han är allvarligt sjuk så jag kan inte dra igång nåt stort nu..men känslan...är hemsk! Vad skulle ni gjort?

• Svar på tråden Min make snackar skit om mig
  • Superdupernice
    zapi skrev 2019-06-07 20:34:46 följande:

Åhh vilken härligt skön känsla att läsa detta inlägg att du konfronterat dem alla (fast jag fattar att du inte mår bra, men ändå, så starkt av dig).

Vad händer nu? Har din man kommit hem? Vad sa hans föräldrar lite mer exakt?

Tack! Jag hade hoppats på nån form av ånger från hans sida men bara ilska. Han sparkade sönder en plastlåda mot min bil när jag skulle köra iväg när han kom hem (skulle iväg på träning) och det kändes riktigt olustigt att han var så arg. Barnen såg helt chockade ut. sen när jag kom hem stack han ut direkt. Hade snyggade till sig och gick istället för att ta bilen. Så jag antar han ska ut och dricka. Vilket känns konstigt när man går på cytostatika..

Hans föräldrar höll med om att han ju alltid haft kort stubin och att dom bara hört hans version men sen råkade jag höra när mamman pratade med min man i telefon när jag var där och hon sa upprört "men varför tog du inte bort meddelandena?!!" Och " nej det ska du ju såklart inte behöva acceptera!" När hon inte visste att jag hörde..Så jag antar att dom ändå köper hans snack men säkerligen funderar i efterhand. Mamman sa att hon faktiskt sagt åt honom att vi kanske borde bo isär och se om det blir bättre istället för att bråka varje dag från morgon och kväll. Vilket vi inte ens gör! Men han har fått dom att tro det. Sinnessjukt. Och hans beteende nu är ännu sjukare. Bara ilska och drar hemifrån. Nä fy fasen detta känns inte som det kommer kunna repareras faktiskt.
  • Fru Darcy
    Superdupernice skrev 2019-06-07 23:13:18 följande:

Tack! Jag hade hoppats på nån form av ånger från hans sida men bara ilska. Han sparkade sönder en plastlåda mot min bil när jag skulle köra iväg när han kom hem (skulle iväg på träning) och det kändes riktigt olustigt att han var så arg. Barnen såg helt chockade ut. sen när jag kom hem stack han ut direkt. Hade snyggade till sig och gick istället för att ta bilen. Så jag antar han ska ut och dricka. Vilket känns konstigt när man går på cytostatika..

Hans föräldrar höll med om att han ju alltid haft kort stubin och att dom bara hört hans version men sen råkade jag höra när mamman pratade med min man i telefon när jag var där och hon sa upprört "men varför tog du inte bort meddelandena?!!" Och " nej det ska du ju såklart inte behöva acceptera!" När hon inte visste att jag hörde..Så jag antar att dom ändå köper hans snack men säkerligen funderar i efterhand. Mamman sa att hon faktiskt sagt åt honom att vi kanske borde bo isär och se om det blir bättre istället för att bråka varje dag från morgon och kväll. Vilket vi inte ens gör! Men han har fått dom att tro det. Sinnessjukt. Och hans beteende nu är ännu sjukare. Bara ilska och drar hemifrån. Nä fy fasen detta känns inte som det kommer kunna repareras faktiskt.

Har han alltid haft kort stubin och reagerat med ilskna utbrott när du inte viker ner dig? Eller är det något som har kommit på senare tid?
  • Superdupernice
    Fru Darcy skrev 2019-06-07 23:17:03 följande:

Har han alltid haft kort stubin och reagerat med ilskna utbrott när du inte viker ner dig? Eller är det något som har kommit på senare tid?

Han har nog alltid varit sån egentligen men jag brukar inte orka fullfölja diskussioner eller bråk eftersom han alltid blir just så oproportionerligt arg
  • Swagger
    Superdupernice skrev 2019-06-07 23:13:18 följande:
    När han kom hem? Hur länge är han sådär arg?
  • JodiBabe
    Superdupernice skrev 2019-06-08 03:23:01 följande:
    Han har nog alltid varit sån egentligen men jag brukar inte orka fullfölja diskussioner eller bråk eftersom han alltid blir just så oproportionerligt arg
    Ja men nu är det nog! Man har bara ett liv, vill man ha det med en sådan?

Sedan tror jag att hans familj aldrig kommer sluta vara på hans sida, så mer än att säga din version av historien, som du gjort,  kan du inte göra. Det är bara att beklaga att de varit så falska mot dig, men tror tyvärr inte det finns så mycket mer att hämta hos dem.
  • Superdupernice
    Swagger skrev 2019-06-08 09:48:00 följande:

När han kom hem? Hur länge är han sådär arg?

Ja alltså när han kom hem så åkte jag :) jag vet inte hur länge. Han var ännu värre i morse. Jag är en hora och psykopat som kollat i hans telefon och vi ska skilja oss.. Ja jösses..
  • Superdupernice
    JodiBabe skrev 2019-06-08 10:11:04 följande:

Ja men nu är det nog! Man har bara ett liv, vill man ha det med en sådan?

Sedan tror jag att hans familj aldrig kommer sluta vara på hans sida, så mer än att säga din version av historien, som du gjort,  kan du inte göra. Det är bara att beklaga att de varit så falska mot dig, men tror tyvärr inte det finns så mycket mer att hämta hos dem.

Du har rätt. Nu får det vara nog. Vi kommer att skilja oss och det kommer kännas för jävligt och ett stort misslyckande men det här fungerar inte längre. Tack för dina svar <3
  • zapi
    Superdupernice skrev 2019-06-08 11:27:16 följande:

Ja alltså när han kom hem så åkte jag :) jag vet inte hur länge. Han var ännu värre i morse. Jag är en hora och psykopat som kollat i hans telefon och vi ska skilja oss.. Ja jösses..

Ok. Så allt fokus är bara att du kollat i hans telefon?! Ingen kommentar från hans sida varför han skrivit som han gjort om dig till vänner och familj? Bara du som gjort fel enligt honom?
  • plättarmedsylt
    zapi skrev 2019-06-08 11:48:24 följande:

Ok. Så allt fokus är bara att du kollat i hans telefon?! Ingen kommentar från hans sida varför han skrivit som han gjort om dig till vänner och familj? Bara du som gjort fel enligt honom?

Typisk reaktion från någon som vet att h*n är skyldig. Har hört om så många fall där någon kommit på sin partner med att göra något dumt genom att kolla dennes telefon. Reaktionen från partnern blir så gott som alltid häftig ilska och all fokus ligger på hur kränkt partnern är över att få sin telefon kollad.
  • Superdupernice
    zapi skrev 2019-06-08 11:48:24 följande:

Ja precis. Bara mitt fel. Jag frågade idag hur han kunde vara så arg när det är han som kränkt och svikit mig, men hans svarta blick var hatisk och han skrek bara att jag var en hora och psykopat som skulle hålla käften. Mogen som få..5 barns far och make. Känns stabilt.
  • Monni1

Ja du ska lämna honom. Vad är det för avskum...är han helsvensk? Tänkte med tanke på den tighta relationen med mamman.

Börja planera för din framtid utan honom...

• JodiBabe
    Superdupernice skrev 2019-06-08 11:29:28 följande:
    Du har rätt. Nu får det vara nog. Vi kommer att skilja oss och det kommer kännas för jävligt och ett stort misslyckande men det här fungerar inte längre. Tack för dina svar <3
    Hjärta
  • JodiBabe
    Superdupernice skrev 2019-06-08 13:03:46 följande:
    Ja precis. Bara mitt fel. Jag frågade idag hur han kunde vara så arg när det är han som kränkt och svikit mig, men hans svarta blick var hatisk och han skrek bara att jag var en hora och psykopat som skulle hålla käften. Mogen som få..5 barns far och make. Känns stabilt.
    blir så jävla förbannad när jag hör att han kallar dig hora och psykopat. Han verkar faktiskt inte riktigt klok. Snacka om att visa sina sanna färger.

Jag uppfattade det som ni hade 3 barn ihop? Har han 2 barn sedan tidigare? 
  • SIFFMEISTER

Jobbar han? Då har han rätt att säga precis vad han vill. jag berättar allt för min mamma och jag känner alltid att jag får medhåll. jag har frågat mamma om allt gällande min fru så det är normalt. Du ska aldrig komma mellan en man och hans mamma. Den relationen kan du aldrig nå upp till. Mamma vet bäst!

• JodiBabe
    sniwa skrev 2019-10-11 21:46:51 följande:

Hur har det gått för dig/er?

Tror TS har avaktiverat sitt konto, men verkade som hon var på väg att skilja sig iaf.
Svar på tråden Min make snackar skit om mig