• Crossover

Anledning att bli rasande på älskare?

Är singel och har en relation med en man sen ett år. Jag frågade om han var frisk innan vi hade oskyddat sex. Ja. (Jag är helt frisk efter 40 år med samma man). Vi har helt tydliga och klara roller. Han är gift (hans problem). Bra sex, roliga och stimulerande samtal och mail. Idag berättade han att frun har ett pågående utbrott av genital herpes med blåsor och senaste gången var för 10 år sedan - så han trodde att det var över. Och att han hade haft det för 20 år sedan, inte sedan dess. Fått besked då av sin doktor att han var frisk.

Jag ser det som ett stort svek att äventyra min sexuella hälsa. Om du var i liknande situation vad skulle du göra? Berätta för frun?

• Svar på tråden Anledning att bli rasande på älskare?
  • Pope Joan II
    molly50 skrev 2019-06-11 09:04:10 följande:
    Du tycker synd om frun,men ligger ändå med hennes man? Är inte det lite dubbelmoral?

Vad gäller herpessmittan så får du väl skylla dig själv och ta konsekvenserna som ligger med honom oskyddat utan att veta om hans bakgrund.
    Har man en tillfällig förbindelse så ser man väl till att använda skydd för att försöka undvika både sjukdomar och graviditeter.
    Graviditet i det här fallet torde slå världen med häpnad.

Och det är förstås så att alla inte tycker att det är en stor sak att ligga med någon oskyddat, så det är väl de som likt ts tycker att en eventuell könssjukdom är något att bli rasande över som bör skydda sig. 
  • molly50
    Pope Joan II skrev 2019-06-11 09:11:18 följande:
    Graviditet i det här fallet torde slå världen med häpnad.

Och det är förstås så att alla inte tycker att det är en stor sak att ligga med någon oskyddat, så det är väl de som likt ts tycker att en eventuell könssjukdom är något att bli rasande över som bör skydda sig. 
    Jag vet inte hur gammal TS är. Det var lite mer generellt menat.

Ja,det håller jag med dig om. Men många verkar vara livrädda för både sjukdomar och graviditeter. (Kanske framförallt det sistnämnda) Och då får man väl använda skydd,om man är medveten om det.
  • Pope Joan II
    molly50 skrev 2019-06-11 09:15:28 följande:
    Jag vet inte hur gammal TS är. Det var lite mer generellt menat.

Ja,det håller jag med dig om. Men många verkar vara livrädda för både sjukdomar och graviditeter. (Kanske framförallt det sistnämnda) Och då får man väl använda skydd,om man är medveten om det.
    De är båda i 70-årsåldern. 
  • molly50
    Pope Joan II skrev 2019-06-11 09:26:46 följande:
    De är båda i 70-årsåldern. 
    Ok. ja,då är ju graviditet uteslutet i alla fall. 
  • EnAnonumius
    Pope Joan II skrev 2019-06-11 07:58:38 följande:
    Crossover pratar inte om huruvuda hon ska berätta för läkaren eller inte.
    Men herregud läser du inte.. Jag förklarade ju varför jag skrev det inlägget.
    Skall man behöva upprepa det för dig också?

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Crossover
    molly50 skrev 2019-06-11 10:09:38 följande:

Ok. ja,då är ju graviditet uteslutet i alla fall. 

Haha, det är jag glad över. Har fått mins barn - och barnbarn....
  • Crossover

Ja, det blev liv i luckan i alla fall!

Jag är tacksam för alla kommentarer från er.

Ska strama åt min moral från och med nu. Jag har stort eget ansvar. Aldrig mer oskyddat sexobjekt aldrig mer lita på någon.

Mannen ska nu skiljas men inte pga av mig. Önskar honom lycka till.

Också tacksam att jag har ett aktivt liv och hoppas på många år med det. Till livets slut.

Och fundera på era egna mor- och farföräldrar. De lever förhoppningsvis som jag gör. Om de är singlar. Dock inte oskyddat sex.

Önska dem det.

Hälsningar Crossover aka Veronica

Glad sommar!

• Crossover

Ska strama åt min moral från och med nu. Jag har stort eget ansvar. Aldrig mer oskyddat sexobjekt aldrig mer lita på någon.

Också tacksam att jag har ett aktivt liv och hoppas på många år med det. Till livets slut.

Och fundera på era egna mor- och farföräldrar. De lever förhoppningsvis som jag gör. Om de är singlar. Dock inte oskyddat sex.

Önska dem det.

Glad sommar!

• Crossover
    Crossover skrev 2019-06-11 10:42:26 följande:

• Anonym (jaha)
    Crossover skrev 2019-06-11 10:55:04 följande:

Önska dem det.

Glad sommar!

Jag hoppas absolut att morsan får ett aktivt sexliv tills hon dör fast då med en EGEN partner och inte med ANDRAS partner.

Intressant att du skriver att du ska "strama åt din moral" men då enbart på att ha skyddad sex, men du nämner ingenting om att undvika upptagna män, är det helt uteslutet för dig?
  • Crossover

[quote=79683881][quote-nick]Anonym (jaha) skrev 2019-06-11 11:33:27 följande:[/quote-nick]Jag hoppas absolut att morsan får ett aktivt sexliv tills hon dör fast då med en EGEN partner och inte med ANDRAS partner.

Intressant att du skriver att du ska "strama åt din moral" men då enbart på att ha skyddad sex, men du nämner ingenting om att undvika upptagna män, är det helt uteslutet för dig?[/

Bara egen partner

• Pope Joan II
    EnAnonumius skrev 2019-06-11 10:33:12 följande:
    Men herregud läser du inte.. Jag förklarade ju varför jag skrev det inlägget.
    Skall man behöva upprepa det för dig också?
    Inte nog med att du har problem med ändelser och tempus, du tycks också leva i en konstant villfarelse att andra har svårt att förstå sammanhang när det är du som så gott som alltid missförstår eller helt enkelt inte vet. 
  • molly50
    Crossover skrev 2019-06-11 10:42:26 följande:
    Dåså. Men sjukdomar kan man skydda sig från i alla fall. 
  • Crossover

[quote=79684349][quote-nick]molly50 skrev 2019-06-11 15:11:46 följande:[/quote-nick]Dåså. Men sjukdomar kan man skydda sig från i alla fall.  [/

Vet. Ska göra det i fortsättningen.

Förhoppningsvis har denna tråd också fått andra att fundera, isf är det bra.

Jag är själv förvånad över att jag gick från moralisk 40 årsäktenskap (mycket lyckligt), till änka (det var mycket sorgligt och hemskt) till att leva loppan på detta sätt under detta år.

Glad över min erfarenhet. Nu är den gjord.

• Crossover
    Anonym (jaha) skrev 2019-06-11 11:33:27 följande:

Jag hoppas absolut att morsan får ett aktivt sexliv tills hon dör fast då med en EGEN partner och inte med ANDRAS partner.

Intressant att du skriver att du ska "strama åt din moral" men då enbart på att ha skyddad sex, men du nämner ingenting om att undvika upptagna män, är det helt uteslutet för dig?

Aldrig mer detta. Bara EGEN partner.

PS jag vill inte starta någon ny diskussion men så värst ?upptagen? var nog inte denna man. Han ska skiljas (inte pga mig). DS
  • molly50
    Crossover skrev 2019-06-11 20:21:37 följande:

[quote=79684349][quote-nick]molly50 skrev 2019-06-11 15:11:46 följande:[/quote-nick]Dåså. Men sjukdomar kan man skydda sig från i alla fall.  [/

Vet. Ska göra det i fortsättningen.

Förhoppningsvis har denna tråd också fått andra att fundera, isf är det bra.

Jag är själv förvånad över att jag gick från moralisk 40 årsäktenskap (mycket lyckligt), till änka (det var mycket sorgligt och hemskt) till att leva loppan på detta sätt under detta år.

Glad över min erfarenhet. Nu är den gjord.

Det är bra. Hoppas att flera har lärt sig något också. 
  • Crossover

Han berättade att hans äktenskap är slut.

Jag har bara äckelkänslor kvar för honom för att han utsatte mig för herpesrislen. .

Så han ?lyckades? lura både sin älskarinna och sin fru.

Vem är så klantig? Och förlora båda..,

Han har bara sig själv att skylla. Jag med.

Ville berätta hur det slutade.

Inga påhopp om moral och etik eller fördömanden.

• Tomatmacka

Karma. Otrogna människor förtjänar könssjukdomar och en långsam långsam död. Värdelösa är de.

Svar på tråden Anledning att bli rasande på älskare?