Anonym (Vaihela..) skrev 2019-06-13 15:12:08 följande:
Hej!
Det är så att jag har varit singel nu i ca 2 månaders tid, och har under den tiden hunnit komma fram till att jag inte är kär i litt ex och antagligen inte har varit det på ett tag! (han dumpade mig).
Det finns en kille som jag hade en crush på innan jag träffade mitt ex, men ingenting hände mellan oss, båda var väl för blyga.
Nu dock när jag blev singel så har jag snapat med honom fram och tillbaka och det har känts bra och spännande. Jag har liksom börjat kolla på mobilen efter hans namn istället för mitt ex namn.
Men när jag eller han skriver nånting väldigt flörtigt så kan jag få en riktigt obehaglig känsla, jag bkir liksom obekväm och nästan lite äcklad av själva situationen. Känns som jag är otrogen typ.
Varför blir det så?
Hur länge har ni varit ihop?
Det kan vara så att du har "vant" dig med att ha pojkvän. Där allt du gör och agerar, görs med förutsättningen att du är i ett förhållande. Det i sig bygger upp banor i hjärnan både i medvetandet och i det omedvetna.
Så även om du är färdig med relationen så har inte "vane banorna" hunnit ändras.
Då kan skamkänslor uppstå när du gör nått som var otänkbart för några månader sen.
Sen kan det också vara så att du inte fått ett riktigt avslut utan det finns djupt rotade känslor som spelar dig spratt. Är det så, då är det bättre att söka ett riktigt avslut ön att ge dig in i en ny relation. För den kommer troligtvis att spricka rätt fort, när du väl mentalt avslutar den förra relationen.
Men visst så är en rebounder en väg att få ett avslut. Men är reboundern en tvilling själ och den som är menad för dig. Då bränner du en bra möjlighet till ett fint liv.
Ska du ha en rebounder så välj någon som du eg inte är intresserad av och där även han eg är måttligt intresserad av dig. Så du inte sårar en grabb som hittat "sitt livs kärlek".
Vilket av de två alternativen som stämmer bäst för dig, kan bara du avgöra.