• Jacobsmamma

Misstänker graviditet

Hej allihopa, vet inte men hade ägglossning för 4 dagar sen ungefär och hade sex dagen innan och dagen efter ägglossningen, nån dag efter hög det till i nedre delen av magen och haft molvärk sen ägglossningen, ibland kraftigare och ibland mindre... Idag när jag va på toaletten och torkade mig va de ljusrosa på pappret, har aldrig haft det förut och hade inte de med sonen heller, det va inte mycket på pappret men litegrann o nån droppe i trosorna... Va tror ni?

• Svar på tråden Misstänker graviditet
  • Anonym (Helena)

Låter som en nidblödning, och jag hade också starka ilningar i livmodern 5-6 dagar efter ÄL när ägget fäste. Dock låter 4 dgr väldigt tidigt men det är nog inte omöjligt att det redan satt sig. :) Lycka till!

• Jacobsmamma

Mår jätte skumt, ont i huvudet o trött, känner mig hel skum... Fick en brun flytning imorse när jag va på toa men inget mer än så änsålänge men har typ hela tiden molvärk i tjejmagen

• Jacobsmamma

Hade inte nån nidblödning med sonen alls så man blir ju genast lite fundersam, vågar inte hoppas på nåt heller så vi försökt över ett år med ett syskon till sonen, men fick en känsla redan efter nån dag efter ägglossningen att nåt var annorlunda, och eftersom blödningen uppstod o jag aldrig haft de förr får man ju samtidigt lite hopp ????

• Anonym (Helena)
    Jacobsmamma skrev 2019-06-23 12:15:32 följande:

Hade inte nån nidblödning med sonen alls så man blir ju genast lite fundersam, vågar inte hoppas på nåt heller så vi försökt över ett år med ett syskon till sonen, men fick en känsla redan efter nån dag efter ägglossningen att nåt var annorlunda, och eftersom blödningen uppstod o jag aldrig haft de förr får man ju samtidigt lite hopp ????

Det förstår jag! jag fick också lite rosa/rött på pappret i onsdags (7 dagar efter ÄL och myset) och idag är beräknad BIM.. Inga menssymptom alls och den lyser med sin frånvaro. Endast sjukt ömma bröst. Så vi får se vart det leder.. håller tummarna att vi båda plussar om ett par dagar! =)
  • Anonym (R)

Embryot fäster inte i livmodern innan tidigast 5 dagar efter ägglossning. Hugg och blödningar innan dess beror alltså inte på graviditet.

Svar på tråden Misstänker graviditet