• 123456789000

Tips på fina killnamn?!

Varför är det så svårt att hitta fina killnamn när det finns massa fina tjejnamn?! Inget känns 100, men Elian, Otis och Agustín är OK, så nåt åt det hållet kanske... Ska funka internationellt (bla pga familj i Sydamerika) o topplistor går bort (pga hittar inga fina namn där), likaså namn med X i och namn a la Kevin, Liam, Melvin, Milton etc. Tycker också att det är viktigt att namnet funkar hela livet - som liten såväl som 50-åring och pensionär. Tips?! Känns som vi har kollat på ALLA listor på hela internet, men det vore ju synd om bebisen blir namnlös.. Tack på förhand!!

• Svar på tråden Tips på fina killnamn?!
  • bub
    123456789000 skrev 2019-06-22 21:50:49 följande:

Varför är det så svårt att hitta fina killnamn när det finns massa fina tjejnamn?! Inget känns 100, men Elian, Otis och Agustín är OK, så nåt åt det hållet kanske... Ska funka internationellt (bla pga familj i Sydamerika) o topplistor går bort (pga hittar inga fina namn där), likaså namn med X i och namn a la Kevin, Liam, Melvin, Milton etc. Tycker också att det är viktigt att namnet funkar hela livet - som liten såväl som 50-åring och pensionär. Tips?! Känns som vi har kollat på ALLA listor på hela internet, men det vore ju synd om bebisen blir namnlös.. Tack på förhand!!

Otis är ju ett coolt namn helt klart

Matteo är mitt förslag, stiligt och fungerar lika väl på en liten kille som en vuxen man med karriär.

Övriga förslag:
    Leon
    Elias
    Emil
    Oscar
    David
    John
    Raphael
    Adrian
    Kurt 
  • ballongdansen

TS skriver: Namn med X går bort.

3 Idioter föreslår namn med X.

Minis4567 skrev 2019-06-22 22:06:30 följande:

Colin, Ossian, Nicolas, Thomas, Ben, Julius, Henry,

Alex, Elvis,

Stuppis1 skrev 2019-06-23 14:29:43 följande:

Vi pratar tre språk hemma så ville också ha namn som funkar internationellt. Som förslag till en pojke hade vi bland annat:

Samuel

Edgar

August

Daniel

Ruben

Henry

Adam

Martin

Xander

John

Leo

fluu skrev 2019-06-23 15:36:17 följande:

Marlon, Mario, Ruben, Seth, Troy, Timothy, Castor, Flavian, Dorian, Valentin, Nelson, Nemo, Rafael, Marcel, Leonid/Leonidas, Ian, Filemon, Dominik, Cornelius, Cassian, Casimir, Cesar, Benedict, Bastian, Amadeo, Amandus, Alexis.

• fluu
    ballongdansen skrev 2019-07-19 01:00:56 följande:

TS skriver: Namn med X går bort.

3 Idioter föreslår namn med X.

Du har rätt, Lena är finare.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • trollhona
    123456789000 skrev 2019-06-22 21:50:49 följande:

Elian och Otis är bägge enkla och fina. Augustín har jag lite svårt för just för namn med apostrof eller ovanliga bokstäver tenderar att bli lite krångliga i svenska system. 

Fundera på hebreiska namn, de är ju gångbara lite överallt. Kanske Elias, Ossian, Rafael eller Leon kan vara förslag?
  • trollhona
    fluu skrev 2019-07-19 03:51:06 följande:
    Du har rätt, Lena är finare.
    Lena är väl inget pojknamn, Leon menar du Flört
  • trollhona
    Earlgrey skrev 2019-07-05 01:46:19 följande:

Florian, Marcel eller Nicolas?! =)

Florian är ju ett jättefint namn, bra tips

• fluu
    trollhona skrev 2019-07-22 20:35:23 följande:

Lena är väl inget pojknamn, Leon menar du 

Nej, jag menar Curt eller Connor och andra namn som du föreslår under tusen olika nick.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • trollhona

Lol, wut

fluu skrev 2019-07-22 21:07:30 följande:
    Nej, jag menar Curt eller Connor och andra namn som du föreslår under tusen olika nick.

trollhona skrev 2019-07-22 20:34:38 följande:
    Elian och Otis är bägge enkla och fina. Augustín har jag lite svårt för just för namn med apostrof eller ovanliga bokstäver tenderar att bli lite krångliga i svenska system. 

Fundera på hebreiska namn, de är ju gångbara lite överallt. Kanske Elias, Ossian, Rafael eller Leon kan vara förslag?
Svar på tråden Tips på fina killnamn?!