Måste man kontakta sjukvården vid missfall?
Misstänker att jag fått missfall, började blöda lite lätt i tisdags men trodde det berodde på att jag ansträngt mig hårt, samma på onsdagen hårt jobb. Torsdagen var det inte mycket blödning.
Fredag började det blöda mer, hade trosskydd och fick byta det rätt ofta. Hade även molande värk som kom och gick ibland.
Lördag (idag) gjorde det också ont och jag kände mig trött. Började komma lite klumpar och blodet såg lite slemmigt ut. Senare på eftermiddagen började jag blöda mer (köpte bindor som jag har) och jag fick byta binda en gång i timmen eller varannan, sen kom det en stor klump när jag satt på toan och sen kom det en till senare när jag bytte binda. Kände mig piggare efter det.
Misstänker såklart missfall och jag har inte skrivit in mig än heller. Tror jag kan vara runt vecka 8-9.
Måste jag kontakta sjukvården för att kolla upp vad som hänt? Kan jag vänta till måndag? Ingen vet om att jag var gravid så allt känns konstigt och jobbigt ???? har inte varit helt säker på att jag varit gravid då min mens kom som den skulle tidigare, men nu har den varit sen gången efter den skulle kommit..
Har haft ett missfall tidigare också för kanske 6-7 år sen i v 4, men då hade jag redan bokat en tid för abort men fick missfall några dagar innan den bokade tiden. Åkte dit iaf för dom sa att det var bra att kolla då.