Han vill skilja sig
Detta är en lång historia men ska försöka hålla den kort. Min man och jag träffades för 10 år sedan. Har 2 barn tillsammans. En på 3 och en på 1.5.
Min mamma dog i cancer förra året så hela det året var katastrof.
Året innan var jag höggravid men jobbade ändå heltid och tig hand om allt hemma.
Detta året har jag studerat på heltid på distans. Varit hemma med våran yngsta och tagit hand om hushållet.
Vi har jättefint hemma, alla som kommer hit säger att det är som på hotell.
Dock har vi inte ordning på tex våra kläder, vi har inte mycket utrymme och har därför mycket vikta kläder i tvättstugan osv. Min man har byggt garderober. Jag skulle ha flyttat kläder från tvättstugan och gjort i ordning. Inte hunnit denna våren. Jag skulle ha städat ur skafferiet. Inte hunnit denna våren. Jag har inte gått igenom garderoberna med kläder och sorterat ut och torkat av hyllor osv.
Jag har inte gått igenom förrådet.
Det är mycket storstäd på djupet som är omöjligt att hinna med när man studerar heltid på distans (sitter redan som det är till 3-4 på nätterna) tar alla uppvak, lägger barnen själv, lagar mat själv, städar själv osv. Jag gör i princip allt!
Nu till problemet. Han orkar inte med mig. För jag hinner inte med allt?! Ni såg ju så mycket som måste göras på djupet, men är svårt att hinna med. Han jobbar till 8-9 på kvällarna så jag får sköta allt.
Idag säger han ?jag ger det till jul och har vi inte fått ordning på allt går vi skilda vägar?.
Otroligt!! Älskar han mig ens?
Jag gör så mycket som många andra tjejer hade lyft på ögonbrynet och sagt ?vi ska göra lika mycket.?
Jag lever dessutom på min föräldrapenning och nu CSN. Så han bidrar inte med så mycket på den punkten heller.
Jag skriver ett sms till honom och säger att det gjorde mig ledsen och att det är sjukt han vill gå skilda vägar pga det. Då skriver han ?jag älskar dig men orkar inte ha sån här röra ich ligga 1000 steg back?.
Vad ska jag göra? Agera kyligt framöver? Visa att jag på riktigt skiljer mig denna gången (han har hotat med det flera gånger men inte så här).
Jävla sits.