Hur lämnar man på ett sjysst sätt
Hej,
Jag vill ha lite konkreta förslag på hur ni avslutat en lång relation (10 år)
Jag vill lämna min sambo. Han vill fortsätta.
Jag älskar honom men inte på rätt sätt för att fortsätta såhär.
Vi har inga gemensamma barn men totalt 2 sedan innan o det är en av anledningarna till att jag vill gå isär. Jag vill gå igenom det igen. Men jag kan inte skaffa barn m honom iom att han inte kan leva upp till mina kriterier över en bra förälder.
Vi är för olika o jag kan inte se mig själv föda fram hans barn.
Vi har haft en ok relation men något ansträngd sedan 1 år tbx då han var onykter o utsatte mig för ett grovt sexuellt övergrepp/våldtäkt.
Det kommer ikapp mig nu o jag vill så gärna ha ett barn till men ALDRIG med honom.
Jag har träffat en man, utan att ha varit otrogen mot min nuvarande. Men jag känner att jag börjar utveckla intressanta känslor för honom. O han besvarar dom. Vi är överens om att inget kan hända så länge jag är sambo o i en relation o respekterar det båda två. Vi ses aldrig i situationer där någon av oss kan passera gränsen fysiskt men det börjar kännas fel gentemot min sambo nu.
Jag vill inte såra min nuvarande sambo och är så osäker på hur jag ska lyfta fram det här.
Jag vill ju kunna säga detta face 2 face till honom men plötsligt känner jag mig så liten och osäker.
Min vän är singel och förstår min situation. Än så länge är vi bara vänner o jag vill INTE på ngt sätt gå över någon gräns innan jag avslutat det jag har.
Men fasen, jag är så ledsen för min sambos skull och vill göra det här så fort och smärtfritt det bara går.
Han är lite förberedd på att något är fel då vår relation nu varit rätt ansträngd pga smågräl o uteblivet sexliv.