En bekant ska skiljas - fel att bjuda ut hennes man?
En bekant som jag fikar med då och då ska skiljas från sin man, som jag är intresserad av. Hur länge ska jag vänta innan jag bjuder ut honom?
En bekant som jag fikar med då och då ska skiljas från sin man, som jag är intresserad av. Hur länge ska jag vänta innan jag bjuder ut honom?
Det beror bl.a. på om det är hon eller han som har tagit initiativ till skilsmässan. Om din bekant är lycklig över situationen kan du väl bjuda ut honom när som helst, dock kanske snyggast att vänta tills de faktiskt har genomfört skilsmässan. Är hon knäckt skulle det vara vidrigt av dig att ta kontakt med honom, oavsett när, eftersom du är intresserad.
Det beror bl.a. på om det är hon eller han som har tagit initiativ till skilsmässan. Om din bekant är lycklig över situationen kan du väl bjuda ut honom när som helst, dock kanske snyggast att vänta tills de faktiskt har genomfört skilsmässan. Är hon knäckt skulle det vara vidrigt av dig att ta kontakt med honom, oavsett när, eftersom du är intresserad.
Hur intresserad är du av att behålla vänskapen med den här kvinnan? Om hon faktiskt är ledsen tror jag inte direkt att hon blir gladare om du glatt börjar stöta på hennes blivande ex-man...
Oavsett, har du någon respekt för din vän väntar du åtminstone tills skilsmässan gått igenom.
Hur intresserad är du av att behålla vänskapen med den här kvinnan? Om hon faktiskt är ledsen tror jag inte direkt att hon blir gladare om du glatt börjar stöta på hennes blivande ex-man...
Oavsett, har du någon respekt för din vän väntar du åtminstone tills skilsmässan gått igenom.
Nja, hon är väl rätt ledsen. Men det är inte mitt problem!
Efter ett par år om det bara är en ytlig bekant.
Jag förstår inte riktigt... du har alltså låtsas vara en trevlig bekant och fikat med henne... för att lägga klorna i honom nu?
Wow.
Svaret är : du ska inte bjuda ut honom. Och du ska sluta bete dig så lömskt. Men jag gissar att du kommer hoppa på honom väldigt snart.
Jag drar denna slutsatsen för att det låter som att du haft ögon på ett byte och fikat med frun för att hålla dig informerad.
Har inte för vana att lägga klorna i mina vänners och bekantas ex så mitt svar är aldrig. Du verkar däremot inte vara lika lojal och då är mitt svar att vänta tills skilsmässan är klar, gärna längre om de har barn ihop.